Qwic RD10 Speed

JosRD10
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2019, 14:48

Ok Krizia, dank voor je toelichting.
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ik fiets 21km enkele reis, op het werk is er een verwarmde fietsenstalling met voldoen oplaad punten. Ik fiets nu al zo'n 8500km op een Merida Crossway met een Bafang BBS02. Ik ben hiermee binnen 35 minuten op het werk. Zonder veel inspanning rij ik 42kmh en op de buitenweg onder gunstige omstandigheden 46/47kmh. Ik heb behalve 2 lekke banden geen enkele storing gehad met mijn fiets. Er is echter 1 groot nadeel: het is niet legaal.

Nu ik zeker weet dat het fietsen mij bevalt (bij weer en wind, ik heb al een jaar de auto niet gebruikt voor w/w) wil ik een "echte" speed-pedelec aanschaffen. Het liefst een Klever maar die is helaas boven het budget. Vanwege de gunstige prijs en het design komt de Qwic RD10/11 in beeld. Ik zou graag van ervaringsdeskundige horen of 21km met max ondersteuning onder winterse omstandigheden te doen is met de goedkoopste accu-variant. Is een kruissnelheid van zo'n 42kmh reëel ? (Ik fiets in fietskleding, trap redelijk fanatiek mee maar jaag me niet in het zweet. Douchen op het werk is een optie maar liever niet).
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik gok dat het met de 525 Wh accu krap wordt. De eerste winter zal het nog wel gaan, maar ik neem aan dat je je fiets langer dan 1 jaar wilt gebruiken.

Er zitten heel veel voordelen aan de grotere accu:
- hij slijt minder omdat je hem minder ver leegtrekt (dus deelladingen ipv steeds volledig opladen)
- hij slijt minder omdat je hem minder zwaar belast (meer parallelle sets van cellen, dus lagere stroom per cel)
- hij slijt minder omdat je hem met een lagere stroom oplaadt (lader laadt met dezelfde stroom maar deze wordt verdeeld over meerdere parallelle sets van cellen)
- mocht je een keer wat verder weg willen dan is dat geen probleem
- mocht je een keer vergeten de accu op te laden (of de verbinding wat niet 100%, de lader is stuk gegaan oid) dan heb je nog genoeg om met wat lagere ondersteuning toch thuis te komen.
- als je accu over een paar jaar nog maar 80% capaciteit heeft dan is 588 Wh een stuk prettiger dan 420Wh...

Wat mij betreft is het die 400 Euro meer dan waard.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

piotr schreef: 27 okt 2019, 10:40 Ik fiets 21km enkele reis.... Ik fiets nu al zo'n 8500km op een Merida Crossway met een Bafang BBS02. ...Ik zou graag van ervaringsdeskundige horen of 21km met max ondersteuning onder winterse omstandigheden te doen is met de goedkoopste accu-variant. Is een kruissnelheid van zo'n 42kmh reëel ? ...
Je fietst zelf al 1 jaar elke werkdag op en neer met een elektrische fiets. :bn:
Wat denk je zelf?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Henry schreef: 27 okt 2019, 11:00 Je fietst zelf al 1 jaar elke werkdag op en neer met een elektrische fiets. :bn:
Wat denk je zelf?
Ik doe dat met een 750watt Bafang BBS02 en een 850wh accu. Dat is geen vergelijk. Vandaar de vraag naar praktijkervaringen met een Qwic RD10/11.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

piotr schreef: 27 okt 2019, 10:40 Ik fiets 21km enkele reis, op het werk is er een verwarmde fietsenstalling met voldoen oplaad punten. Ik fiets nu al zo'n 8500km op een Merida Crossway met een Bafang BBS02. Ik ben hiermee binnen 35 minuten op het werk. Zonder veel inspanning rij ik 42kmh en op de buitenweg onder gunstige omstandigheden 46/47kmh. Ik heb behalve 2 lekke banden geen enkele storing gehad met mijn fiets. Er is echter 1 groot nadeel: het is niet legaal.

Nu ik zeker weet dat het fietsen mij bevalt (bij weer en wind, ik heb al een jaar de auto niet gebruikt voor w/w) wil ik een "echte" speed-pedelec aanschaffen. Het liefst een Klever maar die is helaas boven het budget. Vanwege de gunstige prijs en het design komt de Qwic RD10/11 in beeld. Ik zou graag van ervaringsdeskundige horen of 21km met max ondersteuning onder winterse omstandigheden te doen is met de goedkoopste accu-variant. Is een kruissnelheid van zo'n 42kmh reëel ? (Ik fiets in fietskleding, trap redelijk fanatiek mee maar jaag me niet in het zweet. Douchen op het werk is een optie maar liever niet).
goedkoopste accuvariant moet je gewoon NIET kopen, het heeft niet alleen invloed op je bereik ... zijn piekvermogen is ook minder. M.a.w. hij heeft dan ook een lagere topsnelheid ... op je batterij zou ik niet besparen. Ik heb een Qwix RD10 speed met de zware batterij. Niet twijfelen, betaal het bedrag extra ... met je fietsvergoeding is dat zo terugbetaald.
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 30 aug 2019, 10:29 De innerbarends zijn juist. Bij de GP1's moet je de gewone versie nemen, in jouw link staat een gripshift-versie.
Jeroen, kan je mij zeggen welke spiegel jij precies hebt geplaatst? Zeentje onder het stuur? Ergotec zei je, maar welke ...
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik heb gewoon de meegeleverde standaard spiegel, geen idee welk merk/type dat is.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Spiegel lijkt me een Cycle Star E van Busch + Müller te zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Al iemand de 10 speed casette van de rd10 speed vervangen?
Weet iemand wat het typenummer is van de 10 speed casette? Ik zie zonder het te demonteren uit de fiets geen typenummer staan.
Plaats reactie