Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 06 aug 2019, 21:37 Een van de redenen waarom ik het vermelden (of liever: benadrukken) van gemiddelde snelheden compleet zinloos vind. Met een paar drukke wegen oversteken, wat stoplichten en een drukke 30 km/h zone is 35 km/h nogal indrukwekkend. Maar op een lange rechte weg, wind mee en alleen op de wereld is 42km/h eigenlijk best matig...
Aangezien ik Tienen woon ken ik de weg die Andy aflegt. Een groot stuk van zijn parcours kan je echt gewoon voortdurend 'gassen', alleen een aantal stukjes op de N3 vind ik redelijk tricky om aan die snelheden te rijden omdat er redelijk wat blinde afritten van woningen langs die weg liggen...
En 42 km/h is nooit 'matig', er liggen meerdere verkeerslichten op die route, dan is 42 km/h gewoon erg snel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik bedoelde niet te suggereren dat 42 km/h op die rit teleurstellend is, maar dat op een rit van 1 lang stuk zonder stops of oponthoud en wind mee dat dan 42 km/h niet veel voorstelt.

Ofwel: gemiddelden zeggen niks. Dat was mijn punt, ik ken daar de omgeving helemaal niet dus daarover kan ik niet oordelen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
GeertV
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 aug 2019, 14:09

Iemand een idee waar je binnenkort eens kan testrijden met een RD11? Wat is de max snelheid van de RD 10 tegenwind?
GeertV
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 aug 2019, 14:09

Is er iemand die reeds een RD11 besteld heeft? Wat mag je van de nieuwe motor verwachten? volgens de gegevens moet hij beter zijn dan de nieuwe St1 en komt hij in de beurt van een ST3.
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

GeertV schreef: 07 aug 2019, 00:14 Iemand een idee waar je binnenkort eens kan testrijden met een RD11? Wat is de max snelheid van de RD 10 tegenwind?
Dat is natuurlijk sterk afhankelijk van sterkte wind, steilte wegdek, .... Maar al zeker geen 45! Max snelheid is echt niet zo belangrijk voor, gemiddelde moet je rekening mee houden. En ook dat is afhankelijk van Traject, verkeer, rode lichten, je eigen wattage, ... De RD 11 zou idd beter moeten zijn maar verwacht niet zo'n enorm verschil hoor
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

FreddyH schreef: 06 aug 2019, 22:20 Ik bedoelde niet te suggereren dat 42 km/h op die rit teleurstellend is, maar dat op een rit van 1 lang stuk zonder stops of oponthoud en wind mee dat dan 42 km/h niet veel voorstelt.

Ofwel: gemiddelden zeggen niks. Dat was mijn punt, ik ken daar de omgeving helemaal niet dus daarover kan ik niet oordelen.
Mijn rit is zeker geen 1 lang recht stuk hoor. Bevat serieus wat bergjes, paar ride lichten en genoeg verkeer. Wind zat mee vandaag en ... Gelijk waar, wie, hoe .... 42 is toch aan de hoge kant 🤔
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kan gemakkelijk een rit bedenken waar ik op een dag met wind mee zonder noemenswaardige inspanning 44-45 km/h gemiddeld ga fietsen.
Maar er zijn ook omstandigheden en routes genoeg te verzinnen waarbij je echt je longen uit je lijf moet trappen om aan gemiddeld 35 km/h te komen.

Het getalletje zegt dus niets als je de situatie niet kent, vandaar mijn opmerking dat ik het noemen van die getallen wat onzinnig vind.

Niks persoonlijks dus en ook geen poging om iets over jouw gemiddelde snelheid te vinden... Dat gaat namelijk niet zonder de situatie te kennen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Mensen die vroeg fietsen hebben ook het windvoordeel. De windkracht neemt namelijk in het algemeen overdag toe om in de nacht weer af te nemen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Henry schreef: 07 aug 2019, 10:40 Mensen die vroeg fietsen hebben ook het windvoordeel. De windkracht neemt namelijk in het algemeen overdag toe om in de nacht weer af te nemen.
Of nadeel. 's Morgens heb ik de wind in de rug, maar dan is er weinig wind.
En 's avonds mag ik tegen de wind in rijden :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Tomasj schreef: 07 aug 2019, 10:44
Henry schreef: 07 aug 2019, 10:40 Mensen die vroeg fietsen hebben ook het windvoordeel. De windkracht neemt namelijk in het algemeen overdag toe om in de nacht weer af te nemen.
Of nadeel. 's Morgens heb ik de wind in de rug, maar dan is er weinig wind.
En 's avonds mag ik tegen de wind in rijden :mrgreen:
54 km enkel .... Mooie afstand 😀
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Plaats reactie