Qwic RD10 Speed

pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

AndyRD10 schreef: 28 apr 2019, 08:54
Krizla schreef: 27 apr 2019, 20:51 .... stelt me wel gerust dat ik 5 jaar garantie heb op die dingen ... (mijn voorval eerder hier boven beschreven ...
Vijf jaar garantie?
Ik den maar twee jaar op de mijne .... 🙄
Is de accu ook inbegrepen in de 5jaar garantie? bij welke instantie is dit? indien accu erbij is dit interresant.
heb hier ook een verlenging tot 5 jaar maar in kleine lettertjes staat dat slijtage onderdelen en de accu uitgesloten zijn van garantie.
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Nee, dat klopt, heb verlenging tot 5 jaar, maar idd, slijtage-onderdelen en accu zijn uitgesloten ...
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

OK, ondertussen nog updates gedaan ... spatbordverlenger voor spatbord vanvoor (van der Zijp) geplaatst en een drinkbus met houder geplaatst in het frame ...

Maar dan nu ... ik heb twee Ortlieb sport roller High Visibility tassen achter hangen (dat zijn de voortassen die je ook voor kan kangen, ik had niet zo'n grote tassen nodig). Maar ik zou van deze high visibility reeks van ortlieb ook de stuurtas willen kopen en plaatsen ... alleen lijkt me dat niet te gaan op het overvolle stuur, iemand ervaring of oplossing hiervoor?

Licht en cloxon zitten toch in de weg?

Die linkse wil ik dus plaatsen:
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Ik rijd eigenlijk altijd enkel woon-werk verkeer met mijn QWIC RD10 Speed (in stand 6 altijd) ... op dit moment heb ik geen andere fiets ... maar ik werd meegevraagd voor een zondagse fietstocht met familie ...

Als ik als ene toerist ga rijden, dat is 20 km/u zeker? Hoe ver zou ik dan geraken met mijn 735Wh batterij? Ik vermoed dat ze 50-60km willen fietsen. Dan zit ik hem in stand2 of 3?gaat dit lukken? Ik ga sowieso mijn lader meenemen voor als we ergens iets gn eten. :)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Gewoon in stand 1 zetten, je gaat nog moeten inhouden.

60 km moet uiteraard ruimschoots lukken, je hebt een batterij die bijna 1,5 de capaciteit van een gemiddelde e-bike heeft he.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Gaat een zicht zijn met mijn Giro Bexley tegen 20 km/u :)

Ik moet dringend eens zien voor een standaard herenfiets voor zondagse tochtjes ...
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

zelfs zonder ondersteuning kan je 20km/uur makkelijk halen.
Laat je de accu thuis, scheelt gewicht en is goed voor je conditie.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Inderdaad!
Ik ga regelmatig met het gezin fietsen. Vrouwlief heeft de peuter dan in een zitje achterop en ik rij er zonder ondersteuning gewoon naast.

Ik haal in dat geval thuis de accu uit de fiets. Scheelt gewicht en maakt het hopenlijk ook voor agenten makkelijker om er niet moeilijk over te doen dat ik zonder ondersteuning en helm op het fietspad rijd.

Accu er uit is voor mij een fijnere en goedkopere oplossing dan een extra fiets kopen.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LNY schreef: 02 mei 2019, 14:34 Ik haal in dat geval thuis de accu uit de fiets. Scheelt gewicht en maakt het hopenlijk ook voor agenten makkelijker om er niet moeilijk over te doen dat ik zonder ondersteuning en helm op het fietspad rijd.
Dit is een van de vele kromme dingen aan de wet. Wettelijk gezien moet je ook zonder accu een helm op en tussen de auto's rijden :aq
En dan is het heel mooi als je geen boete krijgt van oom agent, maar wat als je betrokken raakt bij een ongeval... Terwijl jouw fiets stabieler is en véél betere remmen heeft dan de gemiddelde "normale" fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
hendrickxm
Pro
Pro
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 mar 2019, 09:00

Ja, het maakt niet uit of je ondersteuning aanstaat, met of zonder batterij, je blijft een brommer klasse P en zelfs als je afstapt blijf je een bestuurder. Typisch geval van onaangepaste wetgeving en bizarre situaties.
Nu, in België mag je steeds op het fietspad tenzij het een gedeeld fietspad is (bord D9/D10). Tijdens toertochten, met de racefiets, ben ik die nog maar zelden tegengekomen en vanaf een groep van 15 of meer mag je op de rijbaan en wielertoeristen verkiezen de rijbaan nogal snel, ook als ze met minder dan 15 zijn. Daarnet hingen er nog 20 aan mijn wiel, heb ik ze dan allemaal losgereden? :)
Plaats reactie