Qwic RD10 Speed

RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

Ik heb de 365 Marathons banden weer gewisseld voor de originele Marathon GT's van Schwalbe en gistermorgen weer eens een poging gedaan om naar het werk te fietsen. Omdat ik dat met 1 accu wilde doen ben ik rustig aan begonnen en heb ik de eerste 25km de ondersteuning op stand 3 gehad. Volgens de settings was er daarna nog 38,7 Volt in de accu maar de display van de RD10 is nou niet bepaald altijd helemaal accuraat. Normaal gesproken verdwijnt het eerste streepje altijd naar zo'n 18km maar hoeveel streepjes er daarna in één keer gelijktijdig verdwijnen blijft altijd afwachten. Vanaf de 25km heb ik de ondersteuning verhoogd naar stand 4. Hiermee heb ik de andere 25km kunnen halen zonder dat ik vroegtijdig stil viel. Volgens de settings zat er toen nog maar 33,4 Volt in de accu en het laatste lampje van de accu knipperde.
Blijkt toch maar weer dat profiel van de banden en de buitentemperatuur (volgens mij Garmin edge was dat rond de 6 graden) veel invloed hebben op de accu. Gemiddelde snelheid volgens Garmin 36,2km/h. De terugweg met een stevige windkracht 4 tegenwind leverde mij 35km/h gemiddeld op. In ieder geval is het zo te halen met een 734wh accu.
Ondertussen heb ik ook al contact gehad met ebikeaccu.nl . Van hem krijg ik binnenkort antwoord of het mogelijk is om een accu te fabriceren die 80 cellen kan bevatten met in totaal zo'n 980wh
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

RDiede10 schreef: 18 apr 2019, 15:42 Ik heb de 365 Marathons banden weer gewisseld voor de originele Marathon GT's van Schwalbe en gistermorgen weer eens een poging gedaan om naar het werk te fietsen. Omdat ik dat met 1 accu wilde doen ben ik rustig aan begonnen en heb ik de eerste 25km de ondersteuning op stand 3 gehad. Volgens de settings was er daarna nog 38,7 Volt in de accu maar de display van de RD10 is nou niet bepaald altijd helemaal accuraat. Normaal gesproken verdwijnt het eerste streepje altijd naar zo'n 18km maar hoeveel streepjes er daarna in één keer gelijktijdig verdwijnen blijft altijd afwachten. Vanaf de 25km heb ik de ondersteuning verhoogd naar stand 4. Hiermee heb ik de andere 25km kunnen halen zonder dat ik vroegtijdig stil viel. Volgens de settings zat er toen nog maar 33,4 Volt in de accu en het laatste lampje van de accu knipperde.
Blijkt toch maar weer dat profiel van de banden en de buitentemperatuur (volgens mij Garmin edge was dat rond de 6 graden) veel invloed hebben op de accu. Gemiddelde snelheid volgens Garmin 36,2km/h. De terugweg met een stevige windkracht 4 tegenwind leverde mij 35km/h gemiddeld op. In ieder geval is het zo te halen met een 734wh accu.
Ondertussen heb ik ook al contact gehad met ebikeaccu.nl . Van hem krijg ik binnenkort antwoord of het mogelijk is om een accu te fabriceren die 80 cellen kan bevatten met in totaal zo'n 980wh
Temperatuur en bandenprofiel spelen inderdaad een belangrijke rol.
Super dat je nu de afstand kan doen met 1 batterij en aan deftig gemiddelde 😊
Laat aub weten of die 980wh mogelijk is, klinkt veel belovend
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Hoi,

Sinds begin dit jaar woon werk verkeer aan 't doen met mijn QWIC performance RD10 Speed. Eerst deed ik 28km enkele rit woon-werk verkeer, nu ik op een andere locatie werk sinds 11 maart 19km enkele rit. Ik rijdt dus dagelijks een 38km.

Ik heb 2 laders (eentje gratis gekregen bij aankoop), een voor op 't werk en een voor thuis. Meestal laad ik ook op op 't werk ... ookal is hij half leeg, ik weet eigenlijk niet of dat goed is.

Ik zit net vandaag aan 1600km. De fiets rijdt zalig, maar de heb volgende dingen aan de hand gehad:

> Bij het afhalen van de fiets en het naar huis rijden was het echt een WTF-ervaring, hij had 0km en had dus niet test gereden. Wat heb ik gekocht ... de fiets ging amper 36km/uur terwijl ik trapte gelijk een gek ... was écht een klote gevoel ... ik wist niet dat er iets mis was, maar dacht het wel ... de ondersteuning was pulserend en niet constant ... de fiets ging voor gene meter. :) FM gebeld en oorzaak was snel duidelijk ... trapassensor issue ... volledig nieuwe besteld en geplaatst. Alles verholpen binnen 2 dagen ... fiets ging als een speer.

> In februari tijdens een rit naar huis plots geen ondersteuning meer, gewoon NIKS, alles uit, niet meer aan te krijgen. Batterij was nochtans 100% geladen op 't werk, ik was nog maar 3km ver ... opgehaald door mijn assistance. Dag erna direct gloednieuwe batterij gekregen van FM, was sowieso binnen garantie ...geen uitleg gehad/gevraagd eigenlijk ... maar bon, alles opgelost, kwas al blij.

> lek gereden een week later, een nietje in mijn achterband ... dan direct nieuwe dikkere/stevigere binnenband achter laten steken (standaard zit er een op met zo'n hollands ventiel, vervelend). Euvel was snel opgelost.

> maar dan het meeste gekke: mijn huidige werkplaats is, handig genoeg, 2km van mijn FM, ik rijdt er dus eigenlijk langs. Ik sprong eens binnen om mijn banden nog eens perfect op spanning te zetten ... zo gezegd, zo gedaan. Nu was ik aan 't werk een week later ... mijn fiets staat binnen in de hal ... horen we daar ineens een knal alsof er een bom ontploft is, écht iedereen kwam kijken vanwaar het kwam ... niet normaal. Niemand zag iets, héél gek ... een kwartier later ging ik even iets halen in m'n fietstas ... vond ik daar m'n fiets met binnenband in flarden van elkaar, zelf de spaakreflectors waren van m'n spaken gevlogen van de druk ...de band was ook gewoon van de velg af gevlogen. NIEMAND was in de buurt van m'n fiets geweest, de temperatuur was er niet anders dan anders, GEEN AANLEIDING, hij was een week eerder op spanning gezet, echt 150km eerder ... als dit onderweg zou gebeurd zijn ... in ieder geval, ook inde voorband zit nu een nieuwe stevigere binnenband met normaal ventiel nu. Ik weet nog steeds niet hoe zoiets kan komen ...

Toch al heel wat dingen meegemaakt op 1600km dunkt mij ... maar ik denk wel dat de komende 1600km zonder problemen zullen verlopen. :)

Verder al een aantal opties op de fiets:
> Quadlock voor m'n iphone in te steken/op te laden
> Ortlieb high visibility sportroller tassen
> witte spaakreflectors dus
> 3 kleine BTwin extra USB-oplaadbare LED "to be seen" flikkerlichtjes voor voor en achter, zeer bruikbaar 's nachts EN overdag

Trouwens ook een complete GORE uitrusting (windstopper jasje en handschoenen en volledige GORE regenkledij met overschoenen) en mat zwarte Giro Bexley helm.

Maar nu volgen nog meer opties ... zal het hier update, net een aantal dingen besteld ... spatbordverlenger , drinkbushouder en drinkbus ... ik zoek op dit moment nog uit welke betere pedalen ik kan plaatsen, ik schuif immers soms uit met m'n sneakers op de pedalen ... ik blijf met sneakers rijden, dus clickles toestanden zijn niks voor mij ... ik dacht aan goeie MTB-pedalen MET reflector, maar ik ken er nog te weinig van ...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bijlagen
IMG_9221.jpg
IMG_9221.jpg (856.27 KiB) 4089 keer bekeken
IMG_9220.jpg
IMG_9220.jpg (1.11 MiB) 4089 keer bekeken
IMG_9114.jpg
IMG_9114.jpg (3.28 MiB) 4089 keer bekeken
IMG_9112.jpg
IMG_9112.jpg (3.21 MiB) 4089 keer bekeken
IMG_9109.jpg
IMG_9109.jpg (3.19 MiB) 4089 keer bekeken
IMG_9108.jpg
IMG_9108.jpg (2.77 MiB) 4089 keer bekeken
IMG_8992.MOV
(3.99 MiB) 90 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Krizla op 20 apr 2019, 01:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Ohja, ik rijdt ALTIJD in stand 6 ... geen idee of er problemen zijn met overgangen in die standen ... ik heb deze fiets gekocht voor snel ove de fietssnelwegen naar m'n werk te rijden, zonder meer. Hij is normaal gezien in 16 maanden terugbetaald als ik rekening houdt met de fietsvergoeding die ik krijg en de diesel die uitspaar.
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Misschien heeft je dealer de banden veel te hard opgepompt? Lijkt me de enige verklaring te zijn.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

BMartens schreef: 20 apr 2019, 08:10 Lijkt me de enige verklaring te zijn.
Er zijn er nog ... o.a. binnenband slecht gemonteerd en productiefout.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Krizla schreef: 20 apr 2019, 01:01
ik zoek op dit moment nog uit welke betere pedalen ik kan plaatsen, ik schuif immers soms uit met m'n sneakers op de pedalen ... ik blijf met sneakers rijden, dus clickles toestanden zijn niks voor mij ... ik dacht aan goeie MTB-pedalen MET reflector, maar ik ken er nog te weinig van ...
Laat de pedalen plaatsen van de Stromer ST2. Die zijn fenomenaal goed.
Ik dacht eerst over te schakelen naar klikpedalen, maar zie daar, gezien deze geweldige pedalen geen enkele reden voor
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Tomasj schreef: 20 apr 2019, 08:21
Krizla schreef: 20 apr 2019, 01:01
ik zoek op dit moment nog uit welke betere pedalen ik kan plaatsen, ik schuif immers soms uit met m'n sneakers op de pedalen ... ik blijf met sneakers rijden, dus clickles toestanden zijn niks voor mij ... ik dacht aan goeie MTB-pedalen MET reflector, maar ik ken er nog te weinig van ...
Laat de pedalen plaatsen van de Stromer ST2. Die zijn fenomenaal goed.
Ik dacht eerst over te schakelen naar klikpedalen, maar zie daar, gezien deze geweldige pedalen geen enkele reden voor
OK, maar welke pedalen zijn dat? Merk, type?
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

Even gegoogeld ... het zouden deze moeten zijn:


wellgo B223BN

Klopt dat? Lijken me ook ideaal ...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Neen dat zijn ze niet. Pedalen zijn uit alu, ik denk van Shimano. Ik zal eea morgen eens nakijken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie