Qwic RD10 Speed

De Amsterdamse fabrikant.
Gebruikersavatar Belgium
JeroenH
Expert
Expert
Merk SP: Qwic RD10
Km-stand: 20500

Re: Qwic RD10 Speed

Bericht door JeroenH »

Ondanks corona nu toch voorbij de 20k km met de RD10 op 2 jaar tijd. Hout vasthouden, maar bijna anderhalf jaar zonder mankementen nu. Ik was van plan om naar een nieuwe fiets uit te kijken, maar omdat ik van werk verander, ga ik maar 20 km enkel meer moeten doen.

Ik ga dus woon/werk weer met de koersfiets rijden en de RD10 enkel gebruiken bij regenweer of als ik geen zin heb om harder te duwen :D
Qwic RD10 Speed - Dutch Orange - 735Wh - Thule Shield Pannier L- Lazer Anverz NTA MIPS

AndyRD10
Pro
Pro

Bericht door AndyRD10 »

Batterij staat op 1 van 5 streepjes en als ik lader aansluit brandt lichtje op groen , was steeds rood voordien tijdens opladen. Na 5u opladen nog steeds 1 van 5 streepjes. Heeeelp!!! FM is in verlof momenteel
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel

pedelecer
Pro
Pro

Bericht door pedelecer »

Heb ik ook voorgehad en omgeruild in garantie.
Groen led gaat branden als het laden voltooid is, ook als de lader in het stopcontact zit zonder aangekoppelde batterij brand de led groen.
Lader is defect, of er is in kabel van lader naar batterij een kabelbreuk. ( als je de mogelijkheid hebt kan je de spanning eens meten op de uitgang van de lader. Deze gaat normaal boven 40 volt zijn. Als je niets meet kan je naar kabelbreuk zoeken, met de laadkabel plaatselijk wiebelen en de kabel wat naar mekaar toe drukken zo heel de kabel afgaan. Als het nog garantie is zou ik hem omruilen. Bij kabelbreuk , afhankelijk van je skils kan je het proberen repareren.

Batterij defect denk ik niet of er moet iets mis zijn inwendig de laadaansluiting. Zelf heb ik al 3 defecte batterijen gehad, ( connectors van de vermogen aansluitingen naar de bms telkens verbrand ) hierbij gaf de batterij bij het laden nog steeds laadindicatie op de ledbalk.

AndyRD10
Pro
Pro

Bericht door AndyRD10 »

pedelecer schreef:
24 jul 2020, 07:52
Heb ik ook voorgehad en omgeruild in garantie.
Groen led gaat branden als het laden voltooid is, ook als de lader in het stopcontact zit zonder aangekoppelde batterij brand de led groen.
Lader is defect, of er is in kabel van lader naar batterij een kabelbreuk. ( als je de mogelijkheid hebt kan je de spanning eens meten op de uitgang van de lader. Deze gaat normaal boven 40 volt zijn. Als je niets meet kan je naar kabelbreuk zoeken, met de laadkabel plaatselijk wiebelen en de kabel wat naar mekaar toe drukken zo heel de kabel afgaan. Als het nog garantie is zou ik hem omruilen. Bij kabelbreuk , afhankelijk van je skils kan je het proberen repareren.

Batterij defect denk ik niet of er moet iets mis zijn inwendig de laadaansluiting. Zelf heb ik al 3 defecte batterijen gehad, ( connectors van de vermogen aansluitingen naar de bms telkens verbrand ) hierbij gaf de batterij bij het laden nog steeds laadindicatie op de ledbalk.
thanks, zal eens proberen
woon-werk 34Km enkel

AndyRD10
Pro
Pro

Bericht door AndyRD10 »

Lader kapot en niet de batterij. Nog ingarantie dus 👍
woon-werk 34Km enkel

Belgium
Bert Rsl
Rookie
Rookie

Bericht door Bert Rsl »

Met welke frame hoogte (cm) komt maat M van dit model overeen?

Mistlicht
Runner-up
Runner-up

Bericht door Mistlicht »

Gesmolten tijdens het laden. Gelukkig geen brand of (op het eerste zicht) schade aan de accu...
Nu is het zo dat ik 2 laders heb. De originele en 1 van Nkon.nl.
1 met geel uiteinde en 1 met zwart. Welke is de originele die Qwic meelevert? Want volgens mij zijn het identiek dezelfde...
Bijlagen
IMG_20200910_145926.jpg
IMG_20200910_145926.jpg (4.61 MiB) 578 keer bekeken

pedelecer
Pro
Pro

Bericht door pedelecer »

De lader die ik heb heeft een zwart uiteinde, het is een orignele lader.

Plaats reactie