Qwic RD10 Speed

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens de plaatjes die ik zie zit er een Shimano SLX derailleur op, dan kom je volgens mij bij zoiets uit:
https://www.mantel.com/shimano-slx-hg81-cassette-10s
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Gewoon een 10 speed race-cassette geschikt voor een Shimano-body, daar heb je toch geen typenummer ofzo voor nodig?

Is sowieso een verademing, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat producenten die mtb-cassettes maar blijven gebruiken...
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bij mij zat er volgens mij ook een MTB cassette op, maar het mooie van een 10 speed is dat er zowel MTB als race cassettes op kunnen. Mijn volgende wordt een 11-23 :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Shimano body dus.
Heb het wiel nog niet gedemonteerd gehad om dit te inspecteren...misschien dat het één of andere compatibele exoot is, daarom de vraag.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als het echt compatible is, is er geen probleem ;p
Maar ik heb geen RD10... Ik zou gewoon een fijne race cassette kopen, dan het wiel eruit halen en kijken wat het is. Mocht je toch een verkeerde cassette hebben dan gewoon retourneren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Krizla
Pro
Pro
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 nov 2018, 13:18

JeroenH schreef: 14 nov 2019, 13:59 Gewoon een 10 speed race-cassette geschikt voor een Shimano-body, daar heb je toch geen typenummer ofzo voor nodig?

Is sowieso een verademing, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat producenten die mtb-cassettes maar blijven gebruiken...
Maakt dat dan zo’n groot verschil zo’n race cassette?
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Krizla schreef: 19 nov 2019, 10:55
Maakt dat dan zo’n groot verschil zo’n race cassette?
Ik had aanvankelijk in sommige situaties bij mij RD10 moeite om een aangename trapfrequentie te hebben. Bvb bij wind tegen trapte ik ofwel te zwaar ofwel te licht, terwijl ik maar 1 versnelling terugschakelde. Dat heeft met die standaard MTB-cassette te maken die grote sprongen maakt in aantal kroontjes. Bij een race-cassette zijn die grote sprongen afwezig.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Celf
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 okt 2019, 19:01

Heeft iemand hier ervaring met het meenemen van een 2de batterij in een fietstas en het wisselen van batterijen onderweg?
Ik ben de aanschaf van een speed pedelec aan het bekijken en had voor 90% besloten dat het een ST1 zou worden. Toch is de RD11 plots in mijn hoofd opgedoken, voornamelijk omwille van financiële redenen :) Zelfs met een tweede batterij komt deze nog veel goedkoper uit... Enkele rit woon-werkverkeer zal schommelen tussen de 32 en 40 km, afhankelijk van welke route ik neem. Ik begrijp dat dit niet altijd haalbaar zal zijn met 1 batterij aan volle ondersteuning.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De vraag is of je voor die paar dagen per jaar dat alles maximaal tegen zit een 2e accu wilt kopen... Je kunt er ook voor kiezen om die paar dagen gewoon wat rustiger aan te doen en het dan alsnog met 1 accu te redden.

My 2ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 27 nov 2019, 22:47 De vraag is of je voor die paar dagen per jaar dat alles maximaal tegen zit een 2e accu wilt kopen... Je kunt er ook voor kiezen om die paar dagen gewoon wat rustiger aan te doen en het dan alsnog met 1 accu te redden.

My 2ct.
Ik snap dat ook niet. Ik verlaag mijn snelheid een klein beetje, en haal probleemloos heel wat extra autonomie. Wanneer ik de wind op kop heb rijd ik de eerste 10 km in standje 2, dan heb ik nog 90% over voor 41 km :mrgreen:
Over het totale traject haal ik dan zelfs nu nog altijd 34 km/h GPS snelheid (en er zit een flink stuk in mijn huidig parcours waar 40 km/h gem rijden gewoon niet mogelijk is (dwars door centrum Hasselt).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie