Rode Trek super commuter ingehaald

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 09 mei 2018, 21:37 Mijn standaardantwoord: "Rij jij met de fiets naar 't werk? Ahhh met de auto? En die heeft geen motor?"
Goeie. Maar ik moet wel gelijk hieraan denken :P
Flintstone Mobile.jpg
Flintstone Mobile.jpg (155.38 KiB) 6002 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Reinout-St1x schreef: 09 mei 2018, 21:46 maar geheel in de trend van Tomasj vraag ik dan of ze lekker hun vrijetijdstourtje maken en dat ik per dag 3 1/2 uur per dag doorstomp voor woon-/werkverkeer; ook in de winter; iedere dag. Vervolgens kwak ik mijn jaarkilometrage er tegen aan en de treurnietjes kiezen spontaan een nieuwe route ! hi hi.
Lucht zo op......
:cool2:
Alleen maak ik niet zo achterlijk veel kilometers als jij Reinout. Ik doe een schamele 200km per week en af en toe 300-350.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Vanmiddag op de Scheldelaan ook een trek super commuter ingehaald, wel een mooie fiets, en ging m.I, toch ook over de 40, maar natuurlijk geen 48 zoals men st2, en daar merk je dan wel het prijsverschil. Ergens is dat wel een voldoening, niet per se haantjesgedrag.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Het is gewoon fijn dat je in zulke zaken ziet dat de meerprijs bij aankoop het waard is.
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies. Ik heb voor Stromer gekozen vanwege het design, de motorkracht en de actieradius.

Ik sprak laatst tijdens mijn woon-werkrit kort met de eigenaar van een R&M die ik op mijn route wel vaker tegen kom. (De enige andere SP die ik hier überhaupt zie.) Die man heeft een conditie waar je U tegen zegt. Ik zie hem meestal ergens aan de overkant van de weg rijden en hij gaat echt flink snel. Stampen dat-ie doet! Ik heb respect voor zijn kracht. Laatst reden we dus even een stukje samen op en toen we uitgepraat waren heb ik hem een fijne rit gewenst. En ZOEFFFF, weg was ik.

Dat voelt toch lekker, ik kan er niks aan doen. Fysiek ben ik totaal niet opgewassen tegen deze meneer op zijn R&M hoor, maar ik wil toch lekker snel rijden en daar was dus meteen het bewijs dat je op dit moment dan gewoon beter een Stromer kunt nemen dan een R&M.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
danny.power
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2018, 15:38

Vanmorgen ook samen gereden met een Trek Super Commuter 8S het scheelt ongeveer 1.5 tot 2 km trager dan mijn ST1.
Hopelijk komt ik hem nogmaals tegen bij tegenwind ben benieuwt dan.
Gisteren een ST2 s eerst wat samen gereden maar dan heeft hem eens doorgetrapt. Wat een verschil met mijn ST1 dat was wel tegenwind reed gewoon lekker weg.
StarTrek
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2018, 17:50
Locatie: Hamme (B)
Merk SP: Trek Allant+ 8s
Km-stand: 3000

Ik rijd nu al twee en een half jaar op een rode Trek Super Commuter+ 8s, zonder enige elektronische panne, deze fiets heeft me in die tijd nog nooit laten staan. Een Strömer - een ST1 misschien nog wel - bijhouden lukt niet, topsnelheid wordt blijkbaar door Bosch afgetopt op 40 km/u, ook al zeggen ze in hun advertenties dat de fiets ondersteunt tot 45 km/u, niet waar dus. Strömers zijn zonder twijfel de snelste en sterkst ondersteunende speed pedelecs, maar als ik moet kiezen geef mij dan maar iets minder snel, maar wel zo betrouwbaar én een pak goedkoper en toch prima afmontage (Novastar verlichting, carbon vork, magura remmen, lekker lange spatborden). Toeter maar eens als je voorbijzoeft :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Galvas, idd, pffffff.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
mrstrom

StarTrek schreef: 10 feb 2020, 17:07 Ik rijd nu al twee en een half jaar op een rode Trek Super Commuter+ 8s, zonder enige elektronische panne, deze fiets heeft me in die tijd nog nooit laten staan. Een Strömer - een ST1 misschien nog wel - bijhouden lukt niet, topsnelheid wordt blijkbaar door Bosch afgetopt op 40 km/u, ook al zeggen ze in hun advertenties dat de fiets ondersteunt tot 45 km/u, niet waar dus. Strömers zijn zonder twijfel de snelste en sterkst ondersteunende speed pedelecs, maar als ik moet kiezen geef mij dan maar iets minder snel, maar wel zo betrouwbaar én een pak goedkoper en toch prima afmontage (Novastar verlichting, carbon vork, magura remmen, lekker lange spatborden). Toeter maar eens als je voorbijzoeft :cool2:
Hoe rijd je dan op de weg tussen de autos? Dat gaat dan toch niet, dan drukken ze je helemaal weg lijkt me.
Apart dat een SP de 45km/u niet kan halen (onder normale omstandigheden).
Ik snap dat sommige mensen op hun route niet tussen de autos hoeven, maar het moet gewoon kunnen met dat apparaat, anders is ie niet veilig in het gebruik voor het beoogde doel.
Plaats reactie