Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Lampo
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2020, 19:45
Locatie: Leiden
Merk SP: Klever X-Speed Pinion 1200Wh
Km-stand: 250

Stromeur schreef: 04 aug 2020, 11:52
Lampo schreef: 04 aug 2020, 09:10 Tenslotte vind ik de moss kleur erg mooi, dus ik zou hem ook nog in die kleur willen hebben, al is die kleur op de Klever website nog niet aangekondigd, dus wie weet wanneer deze bestelbaar is... Heeft Klever daar al wat over gezegd?
Ik vind die Moss ook erg mooi!

Ik heb het net even voor je gevraagd aan Klever. De eerste PINIONs worden vanaf september aan de dealers uitgeleverd. Alle beschikbare Moss-Klevers zijn al gepre-ordered en gaan dan ook naar de dealers. Klever kan niet zien welke op voorraad komen bij de dealers, en welke de dealers al verkocht hebben. Dus als je er eentje in die kleur wil, dan denk ik dat je toch beter nu alvast een rondje kunt gaan bellen.
Dankjewel voor het navragen,, ik ga eens even her en der informeren!
Dim
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2020, 19:30

Peackock Blue of Red Flames?

Ik vind het lastig om een keuze tussen de kleuren te maken. De blauwe Klever is direct leverbaar maar op de rode moet ik 2 maanden wachten omdat deze maar heel gelimiteerd wordt geleverd (3 in NLD in 2020)
Moss green is voor mij afgevallen.
Peacock Blue is een hele mooie kleur, waarbij de accu wat minder opvalt dan bij de rode Klever.
Red Flames springt er echt uit, de accu valt meer op, maar de fiets oogt iets sportiever. Ik vraag me af of deze rode kleur op den duur niet gaat vervelen?

De Red Flames valt in het verkeer misschien ook meer op waardoor deze veiliger is.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover….
Speelt bijv. de kleur om zichtbaarder te zijn ook een rol bij aanschaf van een Stromer?

Groet, Dimitri
Bijlagen
Peacock Blue
Peacock Blue
IMG_6081.jpg (2.34 MiB) 3213 keer bekeken
Red Flames
Red Flames
IMG_6089.jpg (2.28 MiB) 3213 keer bekeken
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Dim schreef: 29 aug 2020, 15:25 Peackock Blue of Red Flames?

Ik vind het lastig om een keuze tussen de kleuren te maken. De blauwe Klever is direct leverbaar maar op de rode moet ik 2 maanden wachten omdat deze maar heel gelimiteerd wordt geleverd (3 in NLD in 2020)
Moss green is voor mij afgevallen.
Peacock Blue is een hele mooie kleur, waarbij de accu wat minder opvalt dan bij de rode Klever.
Red Flames springt er echt uit, de accu valt meer op, maar de fiets oogt iets sportiever. Ik vraag me af of deze rode kleur op den duur niet gaat vervelen?

De Red Flames valt in het verkeer misschien ook meer op waardoor deze veiliger is.

Ben benieuwd naar jullie mening hierover….
Speelt bijv. de kleur om zichtbaarder te zijn ook een rol bij aanschaf van een Stromer?

Groet, Dimitri
Zo te zien aan de foto's ben je in Heeze bij Marcel geweest.....of heb ik het helemaal verkeerd? Komt mijn Klever ook vandaan vandaar, erg fijne dealer.
Dim
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jun 2020, 19:30

Jij hebt er een scherp oog voor en inderdaad gelijk. :cool2:
En mooi dat jij ook goede ervaringen met Marcel hebt.

Heb je ook nog een mening over de keuze van de kleur?

Mvg, Dim
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is een kwestie van smaak, maar als de Moss voor jou afvalt (zou mijn eerste keus zijn), dan 100% de Peacock. Ik vind het supersjiek kleurtje.

Ik denk zeker dat je op een felgekleurde SP zichtbaarder bent, maar ik zou daar de kleurkeus niet van laten afhangen. Voor 7k zou ik lekker de kleur nemen die je zelf het allermooist vindt. Extra zichtbaarheid kun je ook realiseren met b.v. de kleur van je helm, fietstassen, jas, schoenen, neonkleurig hesje etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bart-V
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 sep 2017, 20:42

Dim schreef: 29 aug 2020, 17:07 Jij hebt er een scherp oog voor en inderdaad gelijk. :cool2:
En mooi dat jij ook goede ervaringen met Marcel hebt.

Heb je ook nog een mening over de keuze van de kleur?

Mvg, Dim

Het is net wat Stromeur al zegt, kleur is erg persoonlijk maar voor dat bedrag zou ik het ook niet laten afhangen van een betere zichtbaarheid in het verkeer. Peacock zou ik persoonlijk ook voor gaan zonder twijfel....erg sjiek en vind die matte look :bf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik werd echt omvergeblazen door de kleur toen de testbike hier werd afgeleverd. Prachtig pauwenblauw in de zon en bijna maar net-niet zwart in het donker. En mooi mat inderdaad.

Verder is de verlichting en reflectie op de X-Speed PINION dik in orde: knap koplampje met high beam, remlicht, de banden hebben zijreflectie, ambergele reflectoren op de voorvork, rode reflector achterop de bagagedrager.

Fluo-gele helm op je hoofd voor wat extra zichtbaarheid en je bent good to go :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Kleur is natuurlijk altijd heel persoonlijk...
En hoewel ik de rode heel mooi vind, zou ik toch voor de peacock blue gaan.

Zo op de foto ziet der er het mooiste uit, niet te opvallend, mooie matte afwerking en er lijkt ook iets van metallic achtige twist in de lak te zitten.

Wat betreft zichtbaarheid denk ik het niet zoveel verschild van elkaar. De diep rode kleur zal in de avond en nacht ook donker worden...
Surfer
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2020, 16:42
Merk SP: Klever X Speed Pinion

Ik heb mijn X Speed Pinion al sinds begin augustus in gebruik.

Ik heb onderstaande problemen:

-Het voorste spatbord sleept tegen de voorband en zeker op een hobbelige weg is het alsof je met een goedkope rammelbak rondrijdt.

-Er staat speling op mijn balhoofd, de dealer heeft het proberen vaster te zetten maar er blijft speling opstaan waardoor het stuur er precies gaat afvallen als je remt bij hoge snelheid.

Verder ben ik zeer tevreden van de ondersteuning, de riem en de pinion versnellingsbak maar bovenstaande problemen hebben er wel voor gezorgd dat ik er een minder goed gevoel bij heb. Voor zo'n aankoopbedrag verwacht je dat de fiets in perfecte staat wordt afgeleverd. Ik koop net een pinion + riem omdat ik niet constant naar de dealer moet voor onderhoud wat nu dus wel weer moet. Ik denk ook niet dat de dealer de fiets had nagekeken voor aflevering want zelfs de banden stond half plat toen ik hem ging ophalen.
Ik vind ook dat zo'n ringslot standaard mag zijn voor die prijs, toch iets handig als je bvb aan de bakker een korte tussenstop maakt.

Vermits het probleem met het spatboard ook bij de testers aanwezig was snap ik niet dat ze dit niet oplossen voor ze de fietsen uitleveren, het is een probleem dat ze gemakkelijk kunnen oplossen door de houder wat in te korten. Je verwacht toch net iets meer afwerking in deze prijsklasse..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 -Het voorste spatbord sleept tegen de voorband en zeker op een hobbelige weg is het alsof je met een goedkope rammelbak rondrijdt.
Sleept het spatbord bij jou continu aan? Dat had ik niet. Bij mij gebeurde het alleen op zeer hobbelige klinkerwegen (kinderkopjes e.d.)
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 -Er staat speling op mijn balhoofd, de dealer heeft het proberen vaster te zetten maar er blijft speling opstaan waardoor het stuur er precies gaat afvallen als je remt bij hoge snelheid.
Balhoofd moet goed afgesteld kunnen worden. Er is niks exotisch aan het balhoofd van de PINION. Heeft je FM de lagers er al uit gehad en gecontroleerd? Zit de speling wel echt in het balhoofd en niet ergens anders?
Surfer schreef: 07 sep 2020, 13:16 Ik vind ook dat zo'n ringslot standaard mag zijn voor die prijs, toch iets handig als je bvb aan de bakker een korte tussenstop maakt.
Logisch dat Klever dit niet doet. Welk slot voldoet hangt immers (mede) af van de eisen van de verzekeraar die de verzekering aan het slot stelt. De eigenaar kiest zelf een verzekering/verzekeraar uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie