Test de ST5 ABS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vanaf eind juni is de Stromer ST5 ABS leverbaar.


Eind juni is de ST5 ABS te testen bij Egberts in Groningen. Als je interesse hebt, kun je hier intekenen:

https://www.egbertspremiumstore.nl/stromer-st5-abs/

Ik ga er sowieso heen, want ik heb alleen nog maar een prototype getest. Dat vond ik toen zéér de moeite waard. Vol gas naar maximum snelheid, dan vol je remmen inknijpen en alles blijft onder controle.


Als iemand via een nieuwsbrief o.i.d. leest dat de ST5 ABS ook ergens anders te testen is, meld het hier dan gerust :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

't is dat Groningen een heel eind van me vandaan is, anders zou ik het echt wel willen testen. Ik heb met enige regelmaat dat er toch een auto (van het kaliber grijze muis) ergens opduikt uit een straatje terwijl ik mn snelheid al aardig heb aangepast (plusminus 30kmh) - gevolg is dat ik met slippende bandjes tot stilstand kom :P
Hopelijk hebben ze in Herveld bij Vietz binnenkort zoiets! Ik zou ook graag nog de ST2 met riem proberen :geek:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Als ik me niet vergis is het ABS op het voorwiel, een stilstaand achterwiel ga je dus niet vermijden.
Als het inderdaad zo is is het voor diegenen die voornamelijk de achterrem gebruiken ook een zinloze investering.
Voor mij zou het ideaal zijn, ik gebruik de achterrem enkel in de winter als het glad is.
mrstrom

Jins schreef: 27 mei 2021, 13:58 Als ik me niet vergis is het ABS op het voorwiel, een stilstaand achterwiel ga je dus niet vermijden.
Als het inderdaad zo is is het voor diegenen die voornamelijk de achterrem gebruiken ook een zinloze investering.
Voor mij zou het ideaal zijn, ik gebruik de achterrem enkel in de winter als het glad is.
Als je alleen de achterem gebruikt, dan heb je er sowieso niks van begrepen.... Misschien dan eerst wat motorles nemen oid.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ABS van de ST5 werkt inderdaad alleen op de voorrem. Er zit wel een sensor in het frame die zijwaartse beweging (zoals uitbreken van het achterwiel) registreert. Maar wat de ABS in reactie daarop precies doet met de voorrem, dat ben ik even kwijt.

Het Bosch ABS systeem zoals optioneel toegepast op b.v. de R&M Superdelite werkt wel op beide wielen. Die heb ik onlangs getest, maar ik was bij lange na niet zo 'blown away' als dat ik was van de ABS op de ST5. De ondersteuning en het remgedrag van de Superdelite maken dat de ABS veel minder snel hoeft in te grijpen; je rijdt minder hard en het remmen gaat ook minder rigoureus. Als je volle bak rijdt met de Stromer ST5 en vervolgens ook nog vól de voorrem met die joekel van een remschijf inknijpt bij wijze van noodstop, dan is die ABS zeer welkom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jimbo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2021, 14:20
Locatie: Noorderkempen

Op Facebook verschijnen nu Stromer on Tour events. Zou je deze daar ook kunnen testen? Ik zou graag al naar het event van 4-5 juni in Kalmthout gaan om de ST5 ABS te testen. Ik ben benieuwd naar dit model.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik denk niet dat je op Feesboek iets kan testen ... en als je de mogelijkheden in Kalmthout wil kennen, dan denk ik dat Kalmthout zelf daar het beste antwoord kan op formuleren.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jimbo schreef: 27 mei 2021, 20:24 Ik zou graag al naar het event van 4-5 juni in Kalmthout gaan om de ST5 ABS te testen. Ik ben benieuwd naar dit model.
Ik verwacht dat de ST5 ABS (minstens als berijdbaar prototype of pre-productie exemplaar) erbij zit in de Stromer on Tour, want officieel is-ie ook gewoon al leverbaar vanaf juni. Maar als je het zeker wil weten: even checken bij de dealer in kwestie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor wie wil weten waar de Stromer Tour zoal langs komt:

https://www.stromerbike.com/nl/events#E ... enkalender
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jimbo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mar 2021, 14:20
Locatie: Noorderkempen

Ik zal eens informeren bij Action bike en laat het hier wel weten, mochten er nog geïnteresseerden zijn in een testrit met de nieuwe ST5 dat weekend.
Plaats reactie