Achteruitgang door vooruitgang (Locatie OMNI klopt niet)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcStromDen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2019, 14:29
Locatie: Denekamp

Ruim een maand fiets ik nu met veel plezier op mijn nieuwe ST3. Hiervoor had ik een ST2. De actuele locatie van de ST2 werd bijna altijd correct doorgegeven via de OMNI app.

Ik zet de fiets in een inpandige berging waar mogelijk het GPS bereik niet altijd optimaal is. Voor de ST2/OMNI combinatie was dit zelden een probleem. Nu ik wat meer ervaring met de combinatie ST3/OMNI heb blijkt dat de app in bijna alle gevallen als locatie een plek op 800 meter of 3,8 km van de thuislocatie aangeeft. De eerste keer dat ik dit vanuit mijn woning zag schrok ik behoorlijk en dacht dat iemand er met mijn mooie aankoop vandoor was.

Het verhaal dat mijn FM vanuit Stromer kon vertellen: Nu OMNI/Stromer ook via 2G/3G de locatie bepaalt aan de hand van de afstand tot de zendmasten van de telefonie en dus niet meer alleen naar GPS kijkt kan de werkelijke locatie afwijken van de aangegeven locatie in de OMNI app. Dit is volgens mij een achteruitgang door vooruitgang.

De eerste schrik bij het zien van de 'digitaal verzonnen' locatie van de fiets is wel voorbij, het blijft ongemakkelijk. Zijn er andere Stromer eigenaren met deze ervaring en is er mogelijk een oplossing onderweg?

Vriendelijke dank!
Marc
juni 2017 ST2 + 983 Wh accu tot maart 2021 (27.000 km) / maart 2021 ST3 Sport XL Zwart + 983 Wh accu
mrstrom

kijk je daar vaak naar dan? heb ook ST3, het scheelt altijd wel wat. Ik gebruik het verder nooit, weet niet wat je er mee kan of waarvoor je het nodig zou hebben haha.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De positie van een Stromer wordt normaal gesproken, zo uit mijn hoofd, elke tien minuten bepaald. Als je geen bereik hebt kan het zijn dat de positie niet klopt. Maar dat is totaal niet boeiend.

Locatie bepaling wordt pas interessant wanneer je via de OMNI app je Stromer als gestolen opgeeft. Op dat moment wordt de locatie elke tien seconden gepeild en dat is waar deze feature voor bedoeld is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 26 apr 2021, 17:43 Als je geen bereik hebt kan het zijn dat de politie niet klopt.
Wil je zeggen dat ze dan zonder kloppen binnenkomen? :sling:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oooooh mama, die was niet best nee. Ik heb 'm maar even aangepast :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Mijn vorige ST1X was ook altijd redelijk accuraat. Mijn nieuwe ST3 zit ook een enorm verschil in. Mijn fiets staat zowel op het werk als thuis lekker warm binnen, en maak me er dan ook niet druk over. Zie maar zo, niet elke verandering is een verbetering...

(Maar de ST3 fietst wel veul lekkerderder :lol: )

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Gebruikersavatar
MarcStromDen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2019, 14:29
Locatie: Denekamp

Na de update van de OMNI app lijkt het nu veel beter te gaan met de locatie van de fiets volgens de app. Wel prettig!
juni 2017 ST2 + 983 Wh accu tot maart 2021 (27.000 km) / maart 2021 ST3 Sport XL Zwart + 983 Wh accu
Plaats reactie