Teleurstellende testrit

k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

BLACKSTROMER schreef: 23 apr 2021, 19:42 4. Na ritje racefiets is het overheerlijk om dan nog een endje te stromeren .
Inderdaad, soms zijn m'n benen zo verzuurd dat een rit met een niet elektrische fiets best lastig is bij 3 bft en meer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Op mijn Bulls SP zitten ook 'maar' Deore remmen, die kermen ook alleen met nat weer. Stromers maken in standaard configuratie veel meer herrie :bu:

Ik heb wel eerder gelezen dat andere remblokken enorm helpt om de herrie te verminderen. Ik weet alleen niet meer wat voor blokjes dat waren.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De new Stromer ST1 (bestaande demo met enkele duizenden km op de teller) en ST2 met riem (nieuw uit doos) die ik hier heb gehad, hadden geen piepende remmen. Alle Stromers die daarvoor zijn uitgebracht heb ik allemaal weleens getest en die hebben het wel, rain or shine.

Bij mijn eigen ST2 S 2017 hielp eerst stevig inremmen een heleboel. Volgens mij doet het gros van de SP-ers dit niet en daar begint het al mee. Verder af en toe de verglazing verhelpen door ze old school met een tang boven het aangestoken fornuis te houden.

Ik denk wel dat het ook/mede in de gebruikte rempads zit bij Stromer, want Stromers zijn uitgebracht met verschillende types Magura remmen, verschillende Tektro remmen en verschillende formaten remschijven. Piepen doen ze allemaal, dus daar zit het niet in.

De Klever X-Speed PINION en Alpha waren op piep-gebied een verademing. Alle (drie) de testers kwamen nieuw uit doos. Ik heb ze wel goed ingeremd. Deze SP's worden geleverd met Magura MT5e/MT4e met resp. de originele Magura 9.C en 7.C brake pads.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

Ik rem mijn pads wel altijd in. Daar zou het inderdaad aan kunnen liggen. Merci voor de tip.

Is er een kwalitatief verschil tussen een ST3 van 2019, 2020 en 2021? Ik kijk voor een goede 2dehandse.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, geen kwaliteitsverschillen of wijzigingen in de afmontage bij de ST3.

Wel werden eerdere ST3's geleverd met de CR245 lader. Broodtrommeltje met een fan erin, vindt het niet leuk om mee in je fietstas te hobbelen. Tegenwoordig zit de stille CD246 lader erbij. Maar de zijn eventueel ook los te koop. (Wel duur: 295 euro.)

Controleer bij tweedehands (zeker bij de 2019 modellen) of er nog garantie op zit en/of dat deze garantie verlengd is. Een tweedehands Stromer zonder garantie zou ik met de huidige mogelijkheden om garantie te verlengen niet meer aanschaffen. Stromer onderdelen zijn ontzettend duur.

En doe een visuele check op de lasnaad van het achterwiel, voor de zekerheid.

Verder is de ST3 een hele goeie Stromer editie. Veel verkocht, relatief weinig gedoe mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

k_a_r_e_l schreef: 23 apr 2021, 23:34 Ik kijk voor een goede 2dehandse.
Ga voor eentje die nog binnen fabrieksgarantie zit en waarop je nog een garantieverlenging kan afsluiten, of ga voor eentje waarop reeds een (overdraagbare) garantieverlenging werd afgesloten ... bijkomend : trap hem buiten voor die garantieverlenging afloopt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
k_a_r_e_l
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:19
Locatie: W-VL
Merk SP: nog te bepalen na testritten

Echt geruststellend lijkt me dat niet voor zo'n dure aanschaf. Wat jij zegt is eigenlijk dat een Stromer maar een kort leven beschoren is. Moet ik daar dan enkele duizenden aan uitgeven, hopende dat het goed gaat en een stuk miserie een jaar of 2 later verkopen? Niet echt mijn aard.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

k_a_r_e_l schreef: 24 apr 2021, 08:01 Moet ik daar dan enkele duizenden aan uitgeven, hopende dat het goed gaat en een stuk miserie een jaar of 2 later verkopen?
Die kans bestaat helaas.
k_a_r_e_l schreef: 24 apr 2021, 08:01 Wat jij zegt is eigenlijk dat een Stromer maar een kort leven beschoren is.
Neen, dat zeg ik niet ... dat is wat jij ervan maakt.

Je moet je ervan bewust zijn dat niet elke SP probleemloos is, of het nu over een nieuwe gaat of over een tweedehands, in beide gevallen bestaat de mogelijkheid dat je een zorgenkind in huis haalt ... kunnen er problemen opduiken en het oplossen van die problemen kan aardig wat centjes kosten.

Een nieuwe motor voor een ST3 kost al gauw > € 1200, voor een controller betaal je > € 500 en een nieuwe batterij 983 Wh kost € 1990 ... wil je zo'n kosten zelf dragen, dan kan je perfect verder zonder garantieverlenging. :ay

Maar, uiteraard kan het ook allemaal goed gaan ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Er wordt gesproken over (stevig) inremmen, wat bedoelen jullie daarmee?
Ik heb namelijk ook last van het harde piep geluid bij het remmen.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 22 apr 2021, 22:56 Yup, ze willen nogal piepen. Maar 'als de hel' gebeurt normaal alleen bij regen. Er zijn oplossingen voor (waaronder goed inremmen) die het probleem verminderen:

viewtopic.php?p=31163#p31163
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie