dagelijks rijd ik op versnelling 10 , niet kleinste tandwiel maar ééntje er voor met cadans 85 - 90 , heel soepel tot 48.6 max
als ik op kleinste tandwiel zet voel ik echt de vibratie in trapas al bij snelheid van 45.6 km precies afkomstig van trapas of motor. en wel heel storend
tandwiel ( cassette volledig vervangen en ketting ook ) fiets 5 maand oud). wegens beschadiging ketting
iemand zelfde probleem.
ST5-LTE Vibratie motor ?
Laatst gewijzigd door biker01 op 21 apr 2021, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 => 2019 => verkocht
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
Ik vermoed dat je de 10de versnelling bedoeld ipv een krans met 10 tanden.
Daar de vibratie niet altijd of niet altijd even sterk aanwezig is vermoed ik dat het van de motor komt, lagere cadans is meer ondersteuning. Je zou kunnen proberen de ondersteuning terug te schroeven zodat die niet zo sterk is en dan kijken of het beter is, gewoon om zaken uit te sluiten. 5 maanden oud/jong is een garantie geval, ongeacht of de oorzaak de motor of de trapas is.
Daar de vibratie niet altijd of niet altijd even sterk aanwezig is vermoed ik dat het van de motor komt, lagere cadans is meer ondersteuning. Je zou kunnen proberen de ondersteuning terug te schroeven zodat die niet zo sterk is en dan kijken of het beter is, gewoon om zaken uit te sluiten. 5 maanden oud/jong is een garantie geval, ongeacht of de oorzaak de motor of de trapas is.
ja idd heb het aangepast dank jeJins schreef: ↑21 apr 2021, 08:47 Ik vermoed dat je de 10de versnelling bedoeld ipv een krans met 10 tanden.
Daar de vibratie niet altijd of niet altijd even sterk aanwezig is vermoed ik dat het van de motor komt, lagere cadans is meer ondersteuning. Je zou kunnen proberen de ondersteuning terug te schroeven zodat die niet zo sterk is en dan kijken of het beter is, gewoon om zaken uit te sluiten. 5 maanden oud/jong is een garantie geval, ongeacht of de oorzaak de motor of de trapas is.
het is voelbaar vanaf 45.8 km/h dacht uitlijning of lagers trapas of motor.
kan zijn dat de ketting raakt op kleinste tandwiel moet ik nog eens controleren deze middag maar fiets is net nagekeken
ST3 => 2019 => verkocht
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een resonerende Stromer bij een specifieke versnelling/snelheid kan twee oorzaken hebben: iets dat is toegevoegd aan de fabrieksconfiguratie, of het is inherent aan deze specifieke Stromer zoals-ie uit de fabriek kwam.
Ga eerst externe factoren uitsluiten: ringslot, fietstassen of andere add-ons verwijderen en test of het probleem weg is. 9 uit 10 keer is het ringslot de boosdoener en dan kan het eenvoudig opgelost worden.
Is je Stromer weer 'kaal' en hij vertoont dit gedrag nog steeds, dan aan de dealer voorleggen want dit is hinderlijk en het hoort niet. Soms lost het vervangen van de motor+achterwiel het probleem op, soms ook niet. Het is een beetje afhankelijk van je dealer hoezeer ze dan nog genegen zijn om mee te denken over een oplossing want dan wordt het zoekwerk. Maar leg je hier sowieso niet bij neer.
Ga eerst externe factoren uitsluiten: ringslot, fietstassen of andere add-ons verwijderen en test of het probleem weg is. 9 uit 10 keer is het ringslot de boosdoener en dan kan het eenvoudig opgelost worden.
Is je Stromer weer 'kaal' en hij vertoont dit gedrag nog steeds, dan aan de dealer voorleggen want dit is hinderlijk en het hoort niet. Soms lost het vervangen van de motor+achterwiel het probleem op, soms ook niet. Het is een beetje afhankelijk van je dealer hoezeer ze dan nog genegen zijn om mee te denken over een oplossing want dan wordt het zoekwerk. Maar leg je hier sowieso niet bij neer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromeur schreef: ↑21 apr 2021, 09:50 Een resonerende Stromer bij een specifieke versnelling/snelheid kan twee oorzaken hebben: iets dat is toegevoegd aan de fabrieksconfiguratie, of het is inherent aan deze specifieke Stromer zoals-ie uit de fabriek kwam.
Ga eerst externe factoren uitsluiten: ringslot, fietstassen of andere add-ons verwijderen en test of het probleem weg is. 9 uit 10 keer is het ringslot de boosdoener en dan kan het eenvoudig opgelost worden.
Is je Stromer weer 'kaal' en hij vertoont dit gedrag nog steeds, dan aan de dealer voorleggen want dit is hinderlijk en het hoort niet. Soms lost het vervangen van de motor+achterwiel het probleem op, soms ook niet. Het is een beetje afhankelijk van je dealer hoezeer ze dan nog genegen zijn om mee te denken over een oplossing want dan wordt het zoekwerk. Maar leg je hier sowieso niet bij neer.
ringslot of andere extra zaken zijn niet gemonteerd op de fiets.
fiets is origineel , hij gaat binnen vanavond voor controle ik hou jullie op de hoogte.
mij lijkt het lager of motor probleem of iets niet goed uitgelijnd
ST3 => 2019 => verkocht
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik heb hetzelfde probleem op mijn ST3. Ik heb geen ringsloten ed en alles al uitgesloten, maar het probleem blijft.biker01 schreef: ↑21 apr 2021, 07:44 dagelijks rijd ik op versnelling 10 , niet kleinste tandwiel maar ééntje er voor met cadans 85 - 90 , heel soepel tot 48.6 max
als ik op kleinste tandwiel zet voel ik echt de vibratie in trapas al bij snelheid van 45.6 km precies afkomstig van trapas of motor. en wel heel storend
tandwiel ( cassette volledig vervangen en ketting ook ) fiets 5 maand oud). wegens beschadiging ketting
iemand zelfde probleem.
Ik heb het teruggevoerd op een combinatie van lichte trilling uit de ketting, omdat de ketting vrij schuin ligt op de kleinste versnelling, waardoor hij er altijd zo wat af valt naar het midden toe bij elke omwenteling (niet echt af valt natuurlijk, maar schuin van het tandje loopt, wat niet zo is in vb middelste versnelling waar je ketting loodrecht van je tandwiel loopt bij elke omwenteling); anderzijds zit er bij mij ook een duidelijk merkbare vibratie die uit de motor komt, deze heb ik bij het accellereren en aan exact dezelfde snelheid als jij (tussen 43 en 45km.u). erboven of eronder valt die trilling weer weg. Ook als ik die snelheid aanhoud, valt de trilling weg na enkele seconden. FM doet het af als normaal gedrag van de motor onder load. Ik stoor me er niet meer aan en de fiets en motor presteren verder perfect, dus ik heb geen zin om moeilijk te doen er over... Die trilling uit de motor houdt wel niet aan bij mij voor alle duidelijkheid, anders zou ik dat niet kunnen verdragen. Dit is een lichte maar zeer snelle vibratie. De tragere maar iets krachtigere trillling blijf ik wel hebben bij het kleinste tandwiel, maar ik rijd nooit op dat tandwieltje behalve bij sterke wind in de rug, dus ook daar maak ik niet van...
Ik rijd nu met een deels race cassette, deels originele cassette, waardoor ik nu ook een 12 tands kransje heb, dus ik gebruik die 11 tand eigenlijk echt nooit meer.
ST3 black 983wh
Wat was er precies beschadigd (foto ?) en wat was de oorzaak ?
Heb je hem ondertussen terug ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ketting en cassette is vervangen in garantie.
stond niet goed uitgelijnd.
momenteel nog problemen met vibratie motor.
quote=Golvas post_id=98134 time=1619466264 user_id=1841]
[/quote]
stond niet goed uitgelijnd.
momenteel nog problemen met vibratie motor.
quote=Golvas post_id=98134 time=1619466264 user_id=1841]
Wat was er precies beschadigd (foto ?) en wat was de oorzaak ?
Heb je hem ondertussen terug ?
[/quote]
ST3 => 2019 => verkocht
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Mijn ST3 geeft ook een vibratie op de 11. Komt volgens mij door de tandvorm van de moderne cassettetandwielen. Ik gebruik de 11 zelden en stoor mij er niet aan.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ondertussen heb ik de fiets terug
trillingen zijn weg
het bleek dat het wiel niet goed was uitgelijnd , banden ook gedemonteerd en gemonteerd en sensor ook op goede positie gezet
want fiets bleef soms van zelf rijden.
trillingen zijn weg
het bleek dat het wiel niet goed was uitgelijnd , banden ook gedemonteerd en gemonteerd en sensor ook op goede positie gezet
want fiets bleef soms van zelf rijden.
ST3 => 2019 => verkocht
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)
ST5-LDE ( Limited Edition) 2020 => verkocht
ST7-ABRN FULL OPTION 2023 => besteld 13/7/23 => geleverd 21/10/2023 20/4/24 => TOTAL LOSS (1000km)