Gek geluid ST5 achterwiel

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Ik zit met een geluid in mijn achterwiel, voor zover ik kan zien is er niks wat sleept, zijn het de remmen niet, wellicht de rollagers?

Ik heb drie geluidsbestanden bijgevoegd

Tijdens het rijden maakt ie een geluid dat een beetje klinkt zoals een wagen met een sirene maar dan zoals je die in de verte zou horen, weet niet hoe dit beter te omschrijven (door de wind hoor je het minder maar als het windstil is dan is het echt luid tijdens het rijden, iedereen kijkt op. Geluid is aanwezig zodra in beweging, maakt niet uit of ik trap of in vrijloop.

https://rapidgator.net/file/ea3fab25c9b ... n.m4a.html

Datzelfde geluid maar dan minder als ik aan de pedalen draai als ie op de standaard staat

https://rapidgator.net/file/8efee0e8865 ... .m4a.html

Als de fiets op de standaard hangt en ik draai langzaam met de hand aan het achterwiel hoor ik deze tik, weet niet of dit normaal is? Vroeger had ik dit niet.

https://rapidgator.net/file/2cd65e5c57c ... d.m4a.html

Alvast bedankt voor mogelijke suggesties, ga hem toch binnenbrengen maar met de covid duurt dat nog even vandaar mijn vraag. Nog een fijne dag, mvg ron
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

Wiel is defect, fm heeft nieuw besteld onder garantie (ter info fiets had 9K)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat is er precies defect aan het wiel?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

kogellagers zijn versleten zeggen ze
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Na 9.000km? Oei dat is wel heel snel.

Gelukkig krijg je weer twee jaar garantie op die nieuwe motor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

inderdaad wel schrikken, benieuwd hoelang de levering zal duren, FM weet niet wat te verwachten gezien ze nu voor de eerste keer uit het Nederlands depot zullen komen ipv Zwitserland. Ze verwachten een tiental dagen, laat het nog wel even horen.

Waaraan de snelle slijtage ligt Joost mag het weten, rijd met racecassette en schakel altijd veel en weinig op topsnelheid of kleinste kransje. Hoop dat het gewoon pech is en geen veelvoorkomend iets.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mijn nieuwe motor was er op drie weken (voorjaar van 2020), dat ging vlot.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RonCall schreef: 25 apr 2021, 15:28 FM weet niet wat te verwachten gezien ze nu voor de eerste keer uit het Nederlands depot zullen komen ipv Zwitserland.
Het idee achter levering van Stromer onderdelen in BE/NL vanuit een eigen Stromer kantoor in Nederland i.p.v. vanuit Zwitserland of het externe magazijn in Duitsland is juist dat het allemaal een stuk sneller moet gaan. Maargoed, in de opstartfase is dat altijd weer even afwachten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

gewoon ter info, heeft ook drie weken geduurd, viel mee gezien de FM van Stromer uit het bericht kreeg dat ik mocht blijven doorrijden in de wachtperiode.
Plaats reactie