Doe mij er maar één...

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 15 sep 2018, 00:12 Barry, van harte gefeliciteerd met je keus, mooi hoor. Nogmaals dank dat we allemaal mochten meegenieten van de "live" verslaglegging van jouw keuzeproces. Ik hoop nog veel verhalen over mooie ST5-ritten van jouw hand te mogen lezen.
Dank je wel Stromeur! :ay ik heb er veel zin in om mijn belevenissen te gaan delen zodra ik de ST5 heb.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

... en ik ben ook geplooid :-) Morgen staat er een ST5 op de oprit. Ik heb er nog eentje gevonden op voorraad met een leuke korting.
Mijn St1x is dus vanaf nu te koop voor de geïnteresseerden. (voor foto's zie diverse topics) ik zet hem ook nog in de rubriek "te koop"
https://www.2dehands.be/fietsen/fietsen ... 72006.html

Hopelijk heb ik even veel geluk met deze ST5 als met mijn st1x. Dus ondanks een paar probleempjes in deze 14 maanden toch bij dit merk gebleven, gewoon omdat ik vind dat er momenteel niets beters op de markt is van de Speed pedelecs...
De st1x was voor mij een eerste kennismaking en na een jaar volledig verkocht... ik kan niet meer zonder...
(en ook liefde op het eerste gezicht bij de eerste testrit)
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Barry schreef: 14 sep 2018, 18:32 Ik ben zo iemand die met excelsheets en veel overpeizen tot een keuze komt. Zeker als het een bedrag boven de €500 betreft..
Barry, gefeliciteerd met je keuze. Verbaasd mij niets. Excel of niet, ik gok dat gevoel en emotie de doorslag hebben gegeven. :ay
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Dat is zeker zo Pimsky.. wij mensen zoeken altijd een rationele verklaring achteraf voor een hoogstwaarschijnlijk irrationele /emotioneel ingegeven keuze ;)
Ik heb de lekkerste tocht op de ST5 gemaakt, maar dat kan heel goed beïnvloed zijn door de mooie route die Lomito mij voorschotelde...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Vandaag mijn eerste ritje woon-werk.
Wat een scheurijzer! Wat een wegligging! Wat een rijgenot! Voor mij rechtvaardigt dit stukje techniek de hoge kostprijs volledig!
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in deze hedendaagse tijd meer geld kan geven aan een fiets dan aan een auto. Gewoon omdat er zoveel meer voordelen aan zijn. Ik had dit al op mijn st1x, en nu ik de St5 heb, ben ik hier nog meer van overtuigd!
Mijn auto is vanaf nu verbannen tot een noodzakelijk kwaad als het echt niet anders kan.
Ik ga met plezier op een druilerige maandagmorgen (en de rest van de week) werken met deze Zwitserse volbloed.
Als volgende maand de schoonheidsfoutjes zijn weggewerkt door de FM ( achterste spatbord beetje scheef gemonteerd en kleurverschil voorste spatbord ) en de bestelde bagagedrager gemonteerd is ben ik 100% tevreden.
Ook gaan ze de 24T demonteren en een 12T steken ( waarvoor dank aan Lomito voor deze tip! ),
Ik merk nu al dat ik deze mis op de ST5. ( op mijn st1x is dit een goeie upgrade geweest )

Hopelijk blijft mijn stromerkoorts voortduren en heeft m'n ST5 niet te veel last van kinderziektes...
P1050299.JPG
P1050299.JPG (3.41 MiB) 3356 keer bekeken
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mooie combi met de Ortlieb’s veel plezier er mee!!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Martin

Leuk om te horen dat je razend enthousiast bent over de ST5. Dat kan ik me goed voorstellen, het is ook een dijk van een fiets.
Veel plezier er mee Ziggymiep. :ay
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Ziggymiep schreef: 17 sep 2018, 21:26 en de bestelde bagagedrager gemonteerd is ben ik 100% tevreden.
Echt heel vet zo met die tassen maar blijven die ook zitten als de bagagedrager er is
:cool2:
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Ja die blijven zitten. In de frame-pack zit de lader, in de saddle bag de regenbroek, regenvest en fietspomp
(en reparatiesetje)
Ik heb een racktime talis, dus die is redelijk klein. Daar past mijn brooddoos in , een appel en gsm :lol:
Misschien dat ik nog wel eens een iets grotere tas aanschaf, maar wel geen zijtassen. Moest iemand een model dat op het racktime systeem past hebben gevonden dat iets groter is mag dit altijd laten weten.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Ziggymiep schreef: 19 sep 2018, 18:21 Ja die blijven zitten. In de frame-pack zit de lader, in de saddle bag de regenbroek, regenvest en fietspomp
(en reparatiesetje)

Misschien dat ik nog wel eens een iets grotere tas aanschaf, maar wel geen zijtassen. Moest iemand een model dat op het racktime systeem past hebben gevonden dat iets groter is mag dit altijd laten weten.
Misschien nog een Ortlieb Seat-Pack M of L ;)

PS Zit de Cockpit-Pack niet de weg?
Plaats reactie