Doe mij er maar één...

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Cassette wisselen kan onmogelijk je garantie kosten volgens mij. Geloof niet dat er 1 rechter is die dat accepteert als er ergens anders iets kapot is aan je fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee, misschien niet meteen als er ergens anders wat kapot is en de Stromer is gemodificeerd door de dealer zelf.

Maar realiseer je wel dat consumenten ook al het nodige aan hun Stromer hebben gesloopt enkel en alleen door zelf het achterwiel eruit te halen en terug te plaatsen. Die verhalen zijn hier op forum terug te lezen. (En na een paar "lastige" vragen over de toedracht verdwenen die forummers als sneeuw voor de zon.)

Wat nou als iemand zelf de cassette vervangt en er gaat daarna onverhoopt wat stuk aan de elektronica. Ik roep maar wat: de motorkabel. En Stromer/de dealer komt erachter dat een niet-erkende Stromer dealer een niet-toegestane mod heeft aangebracht, bij het achterwiel, waar ook de motorkabel loopt. Dan wens ik je succes bij de rechter.

Wat we ook al hebben meegemaakt, is dat een Stromer met problemen met de ondersteuning, waarbij de FM zo ongeveer alles al vervangen had maar het probleem niet weg kreeg, door Stromer is opgehaald voor onderzoek en herstel. Hartstikke prachtig. Maar op die Stromer zat een BodyFloat (op dat frame was dit nog niet toegestaan, bij latere modellen wel). Mooi niet dat de Stromer tech de bike mocht testrijden. Flauwdoenerij van Stromer, gaat elke mondige consument natuurlijk weer zeggen. Maar als je weet dat er ooit een Stromer frame is gescheurd door een BF (weliswaar toen door een gebruikersfout), dan is het allemaal echt niet zo raar.

Een consument heeft naast rechten ook plichten. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen eenzijdig op dat eerste blijven hameren, maar het tweede vergeten. Op zich geen probleem, want de rechter maakt het inderdaad wel uit. Ik denk alleen wel dat veel mensen dan toch van een koudere kermis thuis komen dan dat ze hadden verwacht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 15 nov 2019, 21:10
Wat we ook al hebben meegemaakt, is dat een Stromer met problemen met de ondersteuning, waarbij de FM zo ongeveer alles al vervangen had maar het probleem niet weg kreeg, door Stromer is opgehaald voor onderzoek en herstel. Hartstikke prachtig. Maar op die Stromer zat een BodyFloat (op dat frame was dit nog niet toegestaan, bij latere modellen wel). Mooi niet dat de Stromer tech de bike mocht testrijden. Flauwdoenerij van Stromer, gaat elke mondige consument natuurlijk weer zeggen.
Dan haalt de fm die er maar af en kan de tech er dan mee gaan rijden. Wanneer Stromer de garantie op de electronica van mijn fiets niet zou nakomen voor een bodyfloat, zou ik mijn aankoopcontract onmiddellijk laten verbreken. er kan met name geen enkel oorzakelijk verband zijn tussen de haperende ondersteuning en een bodyfloat. Ga ik met plezier mee tot voor de rechtbank, kost mij toch zo goed als niets.
Dat frame is trouwens niet gescheurd door die bodyfloat, maar door 't feit dat die gebruiker die BF foutief had geïnstalleerd en bovendien erg obese was.
Maar als je weet dat er ooit een Stromer frame is gescheurd door een BF (weliswaar toen door een gebruikersfout), dan is het allemaal echt niet zo raar.t gemaakt.
Wel, als mijn frame zou scheuren, akkoord. maar wanneer de elektronica het niet doet, niet dus.

los daarvan toch nog eens verduidelijken dat ik nooit zo'n lelijk gedrocht als een bodyfloat op mijn fiets zou willen ;p
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 15 nov 2019, 21:26 Dan haalt de fm die er maar af en kan de tech er dan mee gaan rijden.
En wat nou als die BF niet via de FM is gekocht, maar elders en door de eigenaar zelf is gemonteerd? Dan moet de eigenaar zelf zijn Stromer dus ook in originele staat terugbrengen, want de FM en Stromer konden hier toch niks aan doen?

Overigens is die bike meegenomen door Stromer, dus niet on site getest bij de dealer.
Tomasj schreef: 15 nov 2019, 21:26 er kan met name geen enkel oorzakelijk verband zijn tussen de haperende ondersteuning en een bodyfloat
Daar ging het hier ook niet om. Waar het om ging was dat de tech niet om deze Stromer mocht rijden omdat de zadelpen vervangen was door een niet-origineel, wat niet mag conform de typegoedkeuring en ook niet mag conform de garantievoorwaarden van Stromer zelf.

Noch Stromer, noch de dealer zitten dan fout.
Tomasj schreef: 15 nov 2019, 21:26 Dat frame is trouwens niet gescheurd door die bodyfloat, maar door 't feit dat die gebruiker die BF foutief had geïnstalleerd en bovendien erg obese was.
Dat zei ik ook: gebruikersfout.
Tomasj schreef: 15 nov 2019, 21:26los daarvan toch nog eens verduidelijken dat ik nooit zo'n lelijk gedrocht als een bodyfloat op mijn fiets zou willen ;p
Jij hebt billen van staal :mrgreen:

Maar waar het mij vooral om ging, is dat mensen vaak maar wat aanzooien met hun Stromer, en dan boos op Stromer of de dealer worden als de consequenties niet onder garantie vallen. Ook ik ben bovengemiddeld goed op de hoogte van mijn rechten als consument, maar ik zie daar net wat meer nuance in (misschien juist wel daarom).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Waar mijn frustratie zit is in dat Stromer er zo krampachtig over doet.
Als mensen zelf iets verkloten is dat eigen schuld-dikke bult*
Maar een dealer kan natuurlijk prima een cassette vervangen (heeft Juizz gewoon bij afleveren al voor mij gedaan) zonder dat Stromer over garantie gaat zeiken.
Dat soort upgrades bedoel ik vooral; die totaal geen invloed hebben op de fiets.

*gisteravond door een stommiteit mijn splinternieuwe XT remcaliper verkloot op de Epic. Was er met mijn kop niet 100% bij en vernaggel een van de zuigers. Stom, eigen schuld.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik snap wat je bedoelt en ik ben het met je eens.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer kan het cassette-issue sowieso kinderlijk eenvoudig oplossen door er twee aan te bieden. (Wedden dat exact niemand in de Lage Landen de MTB cassette kiest die er nu op zit.)

Gelukkig doen ze het nu wel goed met de sturen en stuurpennen bij nieuwere modellen, en de Kinekt Seatpost is inmiddels ook toegestaan en gehomologeerd, dus ze lijken eindelijk naar hun klanten te luisteren daar bij Stromer. Nou die vermaledijde cassette nog.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Tomasj schreef: gebruiker erg obese
hoe zwaar mag een gebruiker van een Stromer maximaal wegen?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Als je te zwaar bent gaat dan ten koste van je garantie :dwarf:
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Lamkram schreef: 15 nov 2019, 08:23
Ik vraag mij af of Joep het minder slimme vriendje is van de verkoper.
Joep lijkt ook weggehaald te zijn als ik nu naar de advertentie kijk :)
Plaats reactie