Stromer st5 is onderhoud

Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Hallo!

Ik heb ongeveer een maand geleden een 2e handse stromer st5 gekocht, echter heb ik het gevoel dat er niet het maximale vermogen wordt gegeven (flink trappen om 46 te halen in stand s).

Aangezien de fiets nog binnen de garantieperiode is wil ik dit graag na laten kijken. Nu is het mij echter nog niet bekend hoe dit dan gaat en waar ik terecht kan. Ik zie de term stromer FM veel voorbij komen hier echter krijg ik nergens gevonden waar dat voor staat zodat ik ze op kan zoeken ( mijn gok is fietsenmaker maar dan vind ik niet veel nuttigs via google ).


Als iemand mij hiermee kan helpen zou dat fantastisch zijn.

BVD,

Marcel.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

FM is inderdaad fietsenmaker. Daar jouw ST5 tweedehands is: in eerste instantie de FM waar de fiets gekocht is. Als dat "niet kan" (het kan uiteraard altijd, maar het moet ook redelijk zijn) dan moet je op zoek naar een adoptie dealer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Dank voor je reactie :D . Zijn er dealers in omgeving Eindhoven die kunnen en willen fungeren als adoptie dealer? Zijn alle dealers geschikt of zijn er specifieke service dealers?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In of direct rond Eindhoven ken ik geen *goede* dealers. Ik woon zelf in Veghel en werk in Eindhoven, als ik een Stromer zou kopen dan zou ik dat in Herveld doen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hou er rekening mee dat een 'adoptiedealer' kosten voor arbeidsloon in rekening kan brengen voor werkzaamheden onder garantie.

Zie voor meer info:

viewtopic.php?f=5&t=372&start=30#p8319
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Is de garantie van Stromer wel overdraagbaar bij een tweedehands ?
Volgens de garantie bepalingen heeft de koper garantie. Waarbij de originele (op naamgestelde???) factuur het bewijs is.
Zou dat eerst goed vragen bij de adoptiedealer, voorkom je misschien vervelende verrassingen
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zippybikky schreef: 07 jan 2021, 17:07 Is de garantie van Stromer wel overdraagbaar bij een tweedehands ?
Ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Heb zelf ook een tweedehands Stromer (ST3) aangeschaft in de winter na veel proefrijden in de zomer en ik had dezelfde sensatie als jij (waar is dat vermogen gebleven??), paar aandachtspunten:
  • Batterij in de winter mee naar binnen nemen en op kamertemperatuur bewaren / opladen
  • Koppelsensor afstellen
  • Fiets presteert beter zodra zowel batterij als motor op temperatuur zijn
  • Koude tegenwind heeft grote impact op prestatie
ST3 L Black
Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

En met afstellen bedoel je in deze kalibreren?
Bastiaannet
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2021, 00:27
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer
Km-stand: 2000

Overigens heb ik dit euvel met de st5 vaker voorbij zien komen op dit forum echter nooit gezien dat koud weer als factor voor de prestaties wordt genoemd :ai :bb :ai :ai . Accu neem ik idd netjes altijd mee naar binnen en gaat daar aan de oplader.
Plaats reactie