Tis altijd een spanningsveld tussen bereik en prestatie. Denk dat stromer merkt dat mensen prestatie even belangrijk vinden als bereik en dan kiezen ze zoals Klever voor super prestaties en energieverslinding. In reviews geven mensen aan dat Klever wel heel erg gulzig wattages slurpt, maar ik kan een klever niet bijhouden met mijn st3 en alles op maximaal... Met nieuwe software mss wel.
ST5 ondersteuningsgevoeligheid is minimaal
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
ST3 black 983wh
Zo lees ik het niet. Er komt niet meer kracht uit de motor enkel komt die max kracht er al met minder eigen input. Maar het kan ook een foutje in de vertaling zijn.
Klopt...maar ik lees van de klever reviews dat klever betere prestaties neerzet bij vergelijkbare kracht inspanning. Dus mijn ST5 gaat minder energie vragen van mij voor dezelfde prestaties, of bij dezelfde prestaties meer snelheid geven. ... zo interpreteer ik het dus.Jins schreef: ↑19 mar 2021, 11:12Zo lees ik het niet. Er komt niet meer kracht uit de motor enkel komt die max kracht er al met minder eigen input. Maar het kan ook een foutje in de vertaling zijn.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Enkel onder optimale omstandigheden en to.v. de ST3. Zodra je wind tegen krijgt is het precies andersom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 17 jan 2021, 19:25
- Locatie: België
@Stromeur, hoe doet de Alpha zich bij wind?
Stromer ST3 - limited edition 2022 - XL
Ga zo als ik naar huis ga fietsen eerst even kijken of hij al gereed staat die download :-)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
4.3.3.2 net gedownload bij onderhoud ST3. Heb nog nooit 49 op de teller gehad bij vlak parcours en wind, dus mijn opinie is dat er meer vermogen geleverd wordt bij zelfde inspanning. Ik heb natuurlijk nog niet gekalibreerd maar verschil is actueel duidelijk voelbaar. Ben benieuwd of dit een "knik tegen het achterwiel gevoel "is of een blijvertje....
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Als ik het me goed herinneren zorgde de eerste software-update na lancering van de ST5 (de enige Stromer die over een stand-S beschikt) er voor dat er een verschil in de mate van ondersteuning ontstond tussen de stand-3 van de ST1, ST2 en ST3 én de stand-S van de ST5 door.... jawel, de ondersteuning van stand-3 iets terug te schroeven. De stand-3 stond voor die tijd bekend als de stand waarop "alle remmen los gingen", maar dit gold na de lancering van de ST5 alleen nog maar voor stand-S.
Als het waar is dat Klever nodig was om ons die ondersteuning terug te geven, dan wens ik dat Stromer heel snel nog vele concurrenten mag krijgen. Ik kan (en velen met mij: zie eerder op dit forum) nog wel enkele upgrades bedenken die voor de prijs van een Stromer gewoon op de fiets horen te zitten.
Als het waar is dat Klever nodig was om ons die ondersteuning terug te geven, dan wens ik dat Stromer heel snel nog vele concurrenten mag krijgen. Ik kan (en velen met mij: zie eerder op dit forum) nog wel enkele upgrades bedenken die voor de prijs van een Stromer gewoon op de fiets horen te zitten.
Witte ST3 van maart 2019
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Die informatie is niet correct.
Kort nadat de ST5 op de markt werd gebracht ontstond het probleem dan gebruikers continu in stand S gingen rijden, terwijl Stromer 'm eerder bedoeld had als 'booster' (maar niet als zodanig had geïmplementeerd, je kunt de S continu aan zetten). Gevolg: meerdere gebruikers kregen last van een oververhitte motor.
Stand S op de ST5 is niet gelijk aan de 'oude stand 3' op eerdere modellen, wat ik als eigenaar van het eerdere model - de Stromer ST2 S - sowieso al kon bevestigen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Helaas kon ik hem nog niet installeren, volgens mij deed hij hem wel downloaden.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7