ST5 ondersteuningsgevoeligheid is minimaal

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 639
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

MarcelH schreef: 19 mar 2021, 10:44
Sobat schreef: 19 mar 2021, 10:15 Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Toeval ?? Klever komt met de X speed pinion Alpha uit met sterkere motor en ineens kan Stromer meer uit de ST5 halen :ck:
Tis altijd een spanningsveld tussen bereik en prestatie. Denk dat stromer merkt dat mensen prestatie even belangrijk vinden als bereik en dan kiezen ze zoals Klever voor super prestaties en energieverslinding. In reviews geven mensen aan dat Klever wel heel erg gulzig wattages slurpt, maar ik kan een klever niet bijhouden met mijn st3 en alles op maximaal... Met nieuwe software mss wel.
ST3 black 983wh
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 569
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

MarcelH schreef: 19 mar 2021, 10:44
Sobat schreef: 19 mar 2021, 10:15 Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Toeval ?? Klever komt met de X speed pinion Alpha uit met sterkere motor en ineens kan Stromer meer uit de ST5 halen :ck:
Zo lees ik het niet. Er komt niet meer kracht uit de motor enkel komt die max kracht er al met minder eigen input. Maar het kan ook een foutje in de vertaling zijn.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 450
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 4323

Jins schreef: 19 mar 2021, 11:12
MarcelH schreef: 19 mar 2021, 10:44
Sobat schreef: 19 mar 2021, 10:15 Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Toeval ?? Klever komt met de X speed pinion Alpha uit met sterkere motor en ineens kan Stromer meer uit de ST5 halen :ck:
Zo lees ik het niet. Er komt niet meer kracht uit de motor enkel komt die max kracht er al met minder eigen input. Maar het kan ook een foutje in de vertaling zijn.
Klopt...maar ik lees van de klever reviews dat klever betere prestaties neerzet bij vergelijkbare kracht inspanning. Dus mijn ST5 gaat minder energie vragen van mij voor dezelfde prestaties, of bij dezelfde prestaties meer snelheid geven. ... zo interpreteer ik het dus.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14217
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

MarcelH schreef: 19 mar 2021, 11:40 Klopt...maar ik lees van de klever reviews dat klever betere prestaties neerzet bij vergelijkbare kracht inspanning.
Enkel onder optimale omstandigheden en to.v. de ST3. Zodra je wind tegen krijgt is het precies andersom.
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Jerremaister
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2021, 19:25
Locatie: België

Stromeur schreef: 19 mar 2021, 12:16
MarcelH schreef: 19 mar 2021, 11:40 Klopt...maar ik lees van de klever reviews dat klever betere prestaties neerzet bij vergelijkbare kracht inspanning.
Enkel onder optimale omstandigheden en to.v. de ST3. Zodra je wind tegen krijgt is het precies andersom.
@Stromeur, hoe doet de Alpha zich bij wind? :D
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 450
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 4323

Ga zo als ik naar huis ga fietsen eerst even kijken of hij al gereed staat die download :-)
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
Peter 2
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 148
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

4.3.3.2 net gedownload bij onderhoud ST3. Heb nog nooit 49 op de teller gehad bij vlak parcours en wind, dus mijn opinie is dat er meer vermogen geleverd wordt bij zelfde inspanning. Ik heb natuurlijk nog niet gekalibreerd maar verschil is actueel duidelijk voelbaar. Ben benieuwd of dit een "knik tegen het achterwiel gevoel "is of een blijvertje....
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2120
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als ik het me goed herinneren zorgde de eerste software-update na lancering van de ST5 (de enige Stromer die over een stand-S beschikt) er voor dat er een verschil in de mate van ondersteuning ontstond tussen de stand-3 van de ST1, ST2 en ST3 én de stand-S van de ST5 door.... jawel, de ondersteuning van stand-3 iets terug te schroeven. De stand-3 stond voor die tijd bekend als de stand waarop "alle remmen los gingen", maar dit gold na de lancering van de ST5 alleen nog maar voor stand-S.

Als het waar is dat Klever nodig was om ons die ondersteuning terug te geven, dan wens ik dat Stromer heel snel nog vele concurrenten mag krijgen. Ik kan (en velen met mij: zie eerder op dit forum) nog wel enkele upgrades bedenken die voor de prijs van een Stromer gewoon op de fiets horen te zitten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 14217
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Henry schreef: 19 mar 2021, 16:04 De stand-3 stond voor die tijd bekend als de stand waarop "alle remmen los gingen", maar dit gold na de lancering van de ST5 alleen nog maar voor stand-S.
Die informatie is niet correct.

Kort nadat de ST5 op de markt werd gebracht ontstond het probleem dan gebruikers continu in stand S gingen rijden, terwijl Stromer 'm eerder bedoeld had als 'booster' (maar niet als zodanig had geïmplementeerd, je kunt de S continu aan zetten). Gevolg: meerdere gebruikers kregen last van een oververhitte motor.

Stand S op de ST5 is niet gelijk aan de 'oude stand 3' op eerdere modellen, wat ik als eigenaar van het eerdere model - de Stromer ST2 S - sowieso al kon bevestigen.
Stromer ST1 X (2017) - Stromer ST2 S (2018) - Klever X Alpha 45 (2021)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 450
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 4323

Helaas kon ik hem nog niet installeren, volgens mij deed hij hem wel downloaden.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
Plaats reactie