ST5 ondersteuningsgevoeligheid is minimaal

Gebruikersavatar
mrstrom
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 577
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Of even langs de dealer? er lijkt dan iets niet te kloppen toch?
On the move: ST3 LE, body float
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 639
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

mrstrom schreef: 18 mar 2021, 14:19 Of even langs de dealer? er lijkt dan iets niet te kloppen toch?
Hoogstwaarschijnlijk niet, maar hij moet al het andere uitsluiten zodat hij weer naar de dealer kan, want die geeft aan dat de fiets volledig in orde is...
ST3 black 983wh
Gerke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2020, 18:44

Dank voor de hulp. We gaan binnenkort weer wat testen. Ik heb mijn twijfels, maar probeer het graag. Want nu is het niet zo als we willen.
De dealer heeft de fiets door Stromer laten testen en die zegt dat alles perfect is. Het ligt aan mijn vrouw, ze zou niet sterk genoeg zijn. En wij denken dus de fiets te moeten wegdoen, omdat de St5 sterkere benen nodig heeft :bh:
Voorheen had mijn vrouw een Specialized Turbo speedpedelec, waarmee ze wel snel kon rijden en klimmen. En met de maximale stand nog veel overschot had. De ST5 zou een nog betere vervanger moeten zijn. En iedereen zegt dat, alleen wij ervaren dat niet.
Kort geleden zijn we nog in Limburg wezen fietsen, en ze kon de heuvels niet op komen aan een redelijke snelheid. Met de Specialized Turbo was dit geen issue.
Mijn theorie is de volgende: Mijn vrouw kan de te stijve of ongevoelige koppelsensor voor een langere periode niet voor de helft van het potentieel van de fiets belasten.
....
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 5304
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Het zijn sowieso 2 compleet andere fietsen. In de heuvels of bergen is een middenmotor in het voordeel ten opzichte van een achterwielmotor, dit omdat door terugvallend tempo het toerental van een achterwielmotor inzakt.

Dat gezegd hebbende: wellicht kan je de kalibratie van de TMM sensor eens wat tweaken door een knietje links tegen het achterwiel te zetten tijdens kalibreren... Dan heb je minder kracht nodig tijdens het fietsen...
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Jan-Willem Wisselink
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 19.120k

Gerke schreef: 17 mar 2021, 22:10 - Wanneer ik de offset bewust fout zet, kan ze sneller rijden en ook sneller klimmen.
Wat is sneller? Lukt het dan om op het vlakke wel op een normale manier snel op te trekken en de 45km/u vast te houden?

En is dit niet de oplossing dan? Of gebruiken jullie de st5 allebei?
Stromer ST1x rijder sinds augustus 2017. 2x983Wh. Thudbuster large. Continental Top Contact. Ergo / Spirgrips. Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2120
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Knietje... dikke duim is voldoende. Er bestaat vervolgens wel een redelijk risico op scooteren. Volgens mij moet je dit gewoon niet willen.

Nogmaals mijn tips:
- Rijd in stand S (die levert bij een ST5 een groter ondersteuning dan standje 3). Uiteraard er wel voor zorgen dat alle parameters (met name de trapsensor) in de OMNI op 100% staan.
- Rijd in een zware versnelling (hoge versnelling, op een klein tandwiel achter).
- Als de snelheid terugloopt, niet naar een lagere versnelling (lichter trappen) schakelen, maar naar een hogere versnelling (dus nog zwaarder trappen). Dat je nog zwaarder moet trappen duurt maar heel even. De elektronica zal er binnen no-time voor zorgen dat de ondersteuning zal toenemen met als gevolg een hogere snelheid.

Dat je vrouw volgens jou niet zwaar kan trappen, moet met bovenstaande tips geen probleem zijn om de 45 km/uur te halen op vlak terrein.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2120
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Even een correctie: de gevoeligheid van de trapsensor stel je in met de Stromer App.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 3747
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Het instellen van de sensorgevoeligheid kan zowel via de app als via de OMNI.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Sobat
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 214
Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 24.000

Er is een nieuwe firmware uit.
In deze update zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.

Het hele verhaal aanpassingen:

SUI FW 4.3.3.2

11.03.2021

Batterijen

Er zijn nieuwe firmware-updates beschikbaar voor de volgende batterijen. De firmware-updates worden indien nodig automatisch geïnstalleerd na bevestiging.
- 500Wh V4.56
- 618Wh V1.A.5
- 814Wh V1.57, V3.57 or V5.3
- 983Wh V2.57, V6.3 or V0.A.5
Voor batterijen met firmware "0.A.5" of "1.A.5", Zijn optimalisaties doorgevoerd met betrekking tot een accuratere weergave van de laadstatus.
Voor batterijen met firmwareversie "1.57", "2.57", "3.57", "4.56", "5.3" of "6.3" zijn de veiligheidsfuncties geoptimaliseerd.
Als er wordt vastgesteld dat de hoofdvoeding van de batterij niet kan worden uitgeschakeld zal om veiligheidsredenen de ondersteuning uitgeschakeld worden.
Connectiviteit

Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.
De gevoelig/bereik van de SmartLock-functie is uitgebreid. Hierdoor kan het bereik waarin de Stromer automatisch wordt ontgrendeld /vergrendeld nauwkeuriger worden ingesteld.
Diverse optimalisaties

De ondersteuningsdynamiek van de individuele ondersteuningsniveaus 1 t / m 3 zijn gelijkmatiger verdeeld.
- Mode 1 is nog steeds erg zuinig en is bedoeld als een ECO-modus.
- Mode 2 is geoptimaliseerd (standaardinstelling) zodat het ondersteuningsniveau halverwege tussen modi 1 en 3 is gepositioneerd. De 2e modus kan worden aangepast aan persoonlijke voorkeur via de Stromer OMNI-app.
- Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het is nu mogelijk om in Menu / Bike / OMNI (alleen met OMNI Interface C) een QR-code weer te gegeven. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om de Stromer aan een account te koppelen zonder tussenkomt van een dealer. (een update van de app is nodig, deze komt binnenkort uit).
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 450
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 4323

Sobat schreef: 19 mar 2021, 10:15 Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Toeval ?? Klever komt met de X speed pinion Alpha uit met sterkere motor en ineens kan Stromer meer uit de ST5 halen :ck:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 :cool2:
Plaats reactie