ST5 ondersteuningsgevoeligheid is minimaal
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Dank voor de hulp. We gaan binnenkort weer wat testen. Ik heb mijn twijfels, maar probeer het graag. Want nu is het niet zo als we willen.
De dealer heeft de fiets door Stromer laten testen en die zegt dat alles perfect is. Het ligt aan mijn vrouw, ze zou niet sterk genoeg zijn. En wij denken dus de fiets te moeten wegdoen, omdat de St5 sterkere benen nodig heeft
Voorheen had mijn vrouw een Specialized Turbo speedpedelec, waarmee ze wel snel kon rijden en klimmen. En met de maximale stand nog veel overschot had. De ST5 zou een nog betere vervanger moeten zijn. En iedereen zegt dat, alleen wij ervaren dat niet.
Kort geleden zijn we nog in Limburg wezen fietsen, en ze kon de heuvels niet op komen aan een redelijke snelheid. Met de Specialized Turbo was dit geen issue.
Mijn theorie is de volgende: Mijn vrouw kan de te stijve of ongevoelige koppelsensor voor een langere periode niet voor de helft van het potentieel van de fiets belasten.
....
De dealer heeft de fiets door Stromer laten testen en die zegt dat alles perfect is. Het ligt aan mijn vrouw, ze zou niet sterk genoeg zijn. En wij denken dus de fiets te moeten wegdoen, omdat de St5 sterkere benen nodig heeft
Voorheen had mijn vrouw een Specialized Turbo speedpedelec, waarmee ze wel snel kon rijden en klimmen. En met de maximale stand nog veel overschot had. De ST5 zou een nog betere vervanger moeten zijn. En iedereen zegt dat, alleen wij ervaren dat niet.
Kort geleden zijn we nog in Limburg wezen fietsen, en ze kon de heuvels niet op komen aan een redelijke snelheid. Met de Specialized Turbo was dit geen issue.
Mijn theorie is de volgende: Mijn vrouw kan de te stijve of ongevoelige koppelsensor voor een langere periode niet voor de helft van het potentieel van de fiets belasten.
....
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het zijn sowieso 2 compleet andere fietsen. In de heuvels of bergen is een middenmotor in het voordeel ten opzichte van een achterwielmotor, dit omdat door terugvallend tempo het toerental van een achterwielmotor inzakt.
Dat gezegd hebbende: wellicht kan je de kalibratie van de TMM sensor eens wat tweaken door een knietje links tegen het achterwiel te zetten tijdens kalibreren... Dan heb je minder kracht nodig tijdens het fietsen...
Dat gezegd hebbende: wellicht kan je de kalibratie van de TMM sensor eens wat tweaken door een knietje links tegen het achterwiel te zetten tijdens kalibreren... Dan heb je minder kracht nodig tijdens het fietsen...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Wat is sneller? Lukt het dan om op het vlakke wel op een normale manier snel op te trekken en de 45km/u vast te houden?
En is dit niet de oplossing dan? Of gebruiken jullie de st5 allebei?
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Knietje... dikke duim is voldoende. Er bestaat vervolgens wel een redelijk risico op scooteren. Volgens mij moet je dit gewoon niet willen.
Nogmaals mijn tips:
- Rijd in stand S (die levert bij een ST5 een groter ondersteuning dan standje 3). Uiteraard er wel voor zorgen dat alle parameters (met name de trapsensor) in de OMNI op 100% staan.
- Rijd in een zware versnelling (hoge versnelling, op een klein tandwiel achter).
- Als de snelheid terugloopt, niet naar een lagere versnelling (lichter trappen) schakelen, maar naar een hogere versnelling (dus nog zwaarder trappen). Dat je nog zwaarder moet trappen duurt maar heel even. De elektronica zal er binnen no-time voor zorgen dat de ondersteuning zal toenemen met als gevolg een hogere snelheid.
Dat je vrouw volgens jou niet zwaar kan trappen, moet met bovenstaande tips geen probleem zijn om de 45 km/uur te halen op vlak terrein.
Nogmaals mijn tips:
- Rijd in stand S (die levert bij een ST5 een groter ondersteuning dan standje 3). Uiteraard er wel voor zorgen dat alle parameters (met name de trapsensor) in de OMNI op 100% staan.
- Rijd in een zware versnelling (hoge versnelling, op een klein tandwiel achter).
- Als de snelheid terugloopt, niet naar een lagere versnelling (lichter trappen) schakelen, maar naar een hogere versnelling (dus nog zwaarder trappen). Dat je nog zwaarder moet trappen duurt maar heel even. De elektronica zal er binnen no-time voor zorgen dat de ondersteuning zal toenemen met als gevolg een hogere snelheid.
Dat je vrouw volgens jou niet zwaar kan trappen, moet met bovenstaande tips geen probleem zijn om de 45 km/uur te halen op vlak terrein.
Witte ST3 van maart 2019
Het instellen van de sensorgevoeligheid kan zowel via de app als via de OMNI.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Sobat
- Expert
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 02 mar 2018, 09:34
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5
Er is een nieuwe firmware uit.
In deze update zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het hele verhaal aanpassingen:
SUI FW 4.3.3.2
11.03.2021
Batterijen
Er zijn nieuwe firmware-updates beschikbaar voor de volgende batterijen. De firmware-updates worden indien nodig automatisch geïnstalleerd na bevestiging.
- 500Wh V4.56
- 618Wh V1.A.5
- 814Wh V1.57, V3.57 or V5.3
- 983Wh V2.57, V6.3 or V0.A.5
Voor batterijen met firmware "0.A.5" of "1.A.5", Zijn optimalisaties doorgevoerd met betrekking tot een accuratere weergave van de laadstatus.
Voor batterijen met firmwareversie "1.57", "2.57", "3.57", "4.56", "5.3" of "6.3" zijn de veiligheidsfuncties geoptimaliseerd.
Als er wordt vastgesteld dat de hoofdvoeding van de batterij niet kan worden uitgeschakeld zal om veiligheidsredenen de ondersteuning uitgeschakeld worden.
Connectiviteit
Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.
De gevoelig/bereik van de SmartLock-functie is uitgebreid. Hierdoor kan het bereik waarin de Stromer automatisch wordt ontgrendeld /vergrendeld nauwkeuriger worden ingesteld.
Diverse optimalisaties
De ondersteuningsdynamiek van de individuele ondersteuningsniveaus 1 t / m 3 zijn gelijkmatiger verdeeld.
- Mode 1 is nog steeds erg zuinig en is bedoeld als een ECO-modus.
- Mode 2 is geoptimaliseerd (standaardinstelling) zodat het ondersteuningsniveau halverwege tussen modi 1 en 3 is gepositioneerd. De 2e modus kan worden aangepast aan persoonlijke voorkeur via de Stromer OMNI-app.
- Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het is nu mogelijk om in Menu / Bike / OMNI (alleen met OMNI Interface C) een QR-code weer te gegeven. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om de Stromer aan een account te koppelen zonder tussenkomt van een dealer. (een update van de app is nodig, deze komt binnenkort uit).
In deze update zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het hele verhaal aanpassingen:
SUI FW 4.3.3.2
11.03.2021
Batterijen
Er zijn nieuwe firmware-updates beschikbaar voor de volgende batterijen. De firmware-updates worden indien nodig automatisch geïnstalleerd na bevestiging.
- 500Wh V4.56
- 618Wh V1.A.5
- 814Wh V1.57, V3.57 or V5.3
- 983Wh V2.57, V6.3 or V0.A.5
Voor batterijen met firmware "0.A.5" of "1.A.5", Zijn optimalisaties doorgevoerd met betrekking tot een accuratere weergave van de laadstatus.
Voor batterijen met firmwareversie "1.57", "2.57", "3.57", "4.56", "5.3" of "6.3" zijn de veiligheidsfuncties geoptimaliseerd.
Als er wordt vastgesteld dat de hoofdvoeding van de batterij niet kan worden uitgeschakeld zal om veiligheidsredenen de ondersteuning uitgeschakeld worden.
Connectiviteit
Voor Stromer ST1 (2019 of nieuwer), die zijn uitgerust met een OMNI Interface C, is de "SmartLock" -functie beschikbaar.
De gevoelig/bereik van de SmartLock-functie is uitgebreid. Hierdoor kan het bereik waarin de Stromer automatisch wordt ontgrendeld /vergrendeld nauwkeuriger worden ingesteld.
Diverse optimalisaties
De ondersteuningsdynamiek van de individuele ondersteuningsniveaus 1 t / m 3 zijn gelijkmatiger verdeeld.
- Mode 1 is nog steeds erg zuinig en is bedoeld als een ECO-modus.
- Mode 2 is geoptimaliseerd (standaardinstelling) zodat het ondersteuningsniveau halverwege tussen modi 1 en 3 is gepositioneerd. De 2e modus kan worden aangepast aan persoonlijke voorkeur via de Stromer OMNI-app.
- Mode 3 biedt nu iets sterkere ondersteuning met behoud van dezelfde sensorgevoeligheid
Er zijn optimalisaties doorgevoerd in de krachtsensordynamica voor Stromer ST5 & ST3. Door deze aanpassingen is de hoeveelheid kracht die nodig is voordat de motorondersteuning in werking treedt, verminderd.
Het is nu mogelijk om in Menu / Bike / OMNI (alleen met OMNI Interface C) een QR-code weer te gegeven. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om de Stromer aan een account te koppelen zonder tussenkomt van een dealer. (een update van de app is nodig, deze komt binnenkort uit).
+Rob Schenk- ST5 2020
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
5 dagen per week Amersfoort-Zeist 2x20km
Toeval ?? Klever komt met de X speed pinion Alpha uit met sterkere motor en ineens kan Stromer meer uit de ST5 halen
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7