Stromer ST3 2 weken op proef

Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Goede avond,

Ik had een tijdje terug al een topic geopend....
nu is het zover(hahhaah)

Ik ben fulltime maaltijdbezorger,en wou een snellere oplossing.
Ongekend ,de topzaak uit groningen,op jullie aanraden hebben mij een st3 geleverd om 2 weken te testen,en ik woon helemaal in Almere!wat een service en jullie bedankt daarvoor!!!

Vandaag mijn eerste werksessie gedaan,
ik heb alles zoveel mogelijk in ondersteuning 2 gereden, met een volle accu was 40 km per uur vrij makkelijk te doen,echter wanneer de accu richting 25 procent is veranderd de fiets en rijd hij een stuk minder smooth en snel!Er is mij verteld dat dit normaal is. Wat mij wel tegenviel is de actieradius, ik haalde net de 45 kilomter op de accu met nog 5 procent over(als ik de accu ging wisselen rond de 25 procent restant had dit nog lager geweest)

ik had zo gehoopt zoveel mogelijk op stand 3 te fietsen met een nettere actieradius,

Maar goed de kanjers uit groningen hadden mij zojuist gebeld,keurig ..dat ik morgen wat instellingen moet wijzigen.
Als eerste opnieuw calibreren en daarna de censor op 50 60 procent zetten,

En ik weet dat ik ook moet leren op zo een fiets te fietsen, dus dat speelt ook mee natuurlijk!!!

Hebben jullie nog tips wellicht?

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Als mijn accu onder 25% komt houdt hij wel zijn vermogen. Sterker nog, de ondersteuning bleef volop aanwezig tot ik de accu helemaal leeg trapte (2 keer gedaan, ja dom).

Heb je toevallig die zwarte ST3 met geveerde voorvork en zadel, km of 6700 nu?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bike4living schreef: 20 okt 2020, 21:12 Hebben jullie nog tips wellicht?
Heeft je bike een 983Wh of 814Wh accu?

Het klopt dat de ondersteuning automatisch (zeer) geleidelijk wordt afgebouwd naarmate de accu verder leeg raakt. Als je je bike goed kent, dan voel je dit wel. Maar als een Stromer helemaal nieuw voor je is, dan zou je hier niet heel veel van moeten merken, tenzij je net op het eind van je accu ook ineens windkracht 4 a 5 tegen hebt, dan wel.

Houd er rekening mee dat je zelf, naarmate de kilometers verstrijken, vermoeider raakt. Soms lijkt de ondersteuning slechter te worden, maar het kan ook je eigen fysieke accu zijn die leeg raakt. We hebben hier regelmatig meldingen van Stromeraars die op de heenweg naar hun werk vlogen en op de terugweg niet vooruit te branden waren, zonder dat er wind in het spel was. Die mensen waren gewoon moe, van de heenrit (op hun nieuwe Stromer, nog niet veel conditie), hele dag werken en dan de terugreis nog er overheen. Met jouw werk denk ik wel dat je conditie heel snel stukken beter wordt.

Advies van de dealer om de trapsensor te kalibreren wanneer de ondersteuning te wensen overlaat is een goeie. Al zou het niet nodig moeten zijn om dit elke rit te doen. Ik kalibreer maximaal enkele keren per jaar. Maar dit is een testbike waar waarschijnlijk al wat anderen mee gereden hebben, dus zeker doen.

Gevoeligheid van de trapsensor is inderdaad een enorme actieradiusvreter. Als je die op 50-70% zet in plaats van 100%, dan reageert je Stromer nog steeds lekker snel en hij voelt (vind ik dan) natuurlijker aan, omdat-ie niet onder je weg vliegt zodra je de trapper aanraakt. En je komt meteen een eind verder op één accu-lading.

Wat verder helpt is goed terug en opschakelen bij afremmen en optrekken. De Stromer motoren zijn krachtig genoeg om je ertoe te verleiden alles op de 11 te doen, maar als je keer op keer kreunend op de 11 optrekt, dan vraag je ook meer van de accu. (En je drivetrain en knieën gaan er ook sneller aan. Vooral je knieën wil je heel houden met jouw vak.)

Check ook even je bandendruk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Hartstikke bedankt,

Ja de eigen conditie speelt ook een rol ,
Ik ga er mee aan de slag en vandaag de 2e test,
Na de calibratie en het veranderen van de sensor,ik zet die meteen op 50 kijken hoe dat gaat ...stand 3 vandaag ?

Groet Jeroen
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zelf uitproberen. Stand 2 kan je zelf tweaken in de app (niet op de OMNI), waarbij alles op max ongeveer overeenkomt met stand 3. Hiermee kan je je bereik enorm beinvloeden. Maar met de trapsensor op ± 50% kom je ook al een stuk verder.

Het probleem wat je wel blijft houden is dat jij veel korte stukken rijdt (in vergelijking met ons: wij rijden veel meer een lang "recht" stuk met aan het begin en einde evt wat stoplichten oid). Jouw verbruik zal dus ook hoger zijn dan wat je hier veel leest.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Helder dat begrijp ik,zitten korte ritten bij,en soms wat langer dus het verbruik zal idd hoger zijn.....

Via de app dingen instellen,geen idee hoe of wat dat is mij niet verteld .

Daar heb ik zeker interesse in. Als en 50 procent censor beter is icm het verbruik,en dan ook standje 2 die dan voelt als 3 en dus ook nog helpt ...

Eens kijken wat ik dan uit 1 lading kan krijgen


Enorm bedankt weer
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Ik moet ook leren de stromer uit te zetten merkte ik ,als ik een bestelling ophaal en moet wachten,zag dat het ook procenten kost als hij aan blijft incl lampen display en dergelijke
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

FreddyH schreef: 21 okt 2020, 08:18 Zelf uitproberen. Stand 2 kan je zelf tweaken in de app (niet op de OMNI), waarbij alles op max ongeveer overeenkomt met stand 3. Hiermee kan je je bereik enorm beinvloeden. Maar met de trapsensor op ± 50% kom je ook al een stuk verder.

Het probleem wat je wel blijft houden is dat jij veel korte stukken rijdt (in vergelijking met ons: wij rijden veel meer een lang "recht" stuk met aan het begin en einde evt wat stoplichten oid). Jouw verbruik zal dus ook hoger zijn dan wat je hier veel leest.
Dat klinkt cool,hoe kan ik alles in 2 max zetten wil dat wel eens proberen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat kan alleen via de OMNI app. Die zal niet werken op jouw leenfiets, tenzij de dealer je de inloggegevens heeft verstrekt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Jammer ,

Nee helaas niet
Plaats reactie