Stromer ST3 2 weken op proef

Thijs88
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 dec 2017, 23:17
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 2017
Km-stand: 20000

Een onderhoudscontract is echt wel een must als je hem professioneel gebruikt, zeker met die km en afhankelijk van de fiets.
:bike: Stromer ST2 2017 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens.

Bovendien is het onderhoudscontract dat de OP is aangeboden inclusief onderhoud aan en vervanging van slijtage onderdelen; 100% ontzorgd en mobiliteitsgarantie. Dus ook: spaakspanning, banden, velgen, remblokjes, oliedruk remmerij, balhoofdlagers, trapaslagers, trapperlagers, motorlagers etc. Naast de standaard fabrieksgarantie op de gangbare onderdelen/elektronica inclusief de accu krijgt de OP de garantie dat er tijdens de volledige drie jaar lease geen enkele extra factuur wordt uitgeschreven.

Het bedrag van het onderhoudscontract kan misschien een tikkie omlaag omdat de slijtage-gevoelige ketting, cassette en derailleurwieltjes eruit vallen (onderhoud/vervanging). Maar een hub en riem vragen wel nog iets aan onderhoud. Plus: wat minder onderhoud aan de drivetrain maakt een onderhoudscontract an sich voor de OP nog steeds niet overbodig,
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Bedankt weer allemaal ,

Sinds gisteren een st3 op proef met een ander stuur ....wauw dat helpt een bak kwa comfort .

Echter heb ik het idee dat er iets met de koppelsensor niet pluis is.

Calibratie al gedaan, de St5 met sensor op 70 80 procent gaf mij vrij simpel rond de 80 actieradius ,nu weet ik met de 3 en het hogere stuur dat dat niet gunstig is voor de actieadius, maar koppelsensor op 70 en met moeite net 50 km op de accu vind ik enorm fors .De fiets voelt met koppelsensor op 70 alsof de fiets denkt dat hij nog op 100 staat ,voel geen verschil
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondertussen zijn we ruim 5 maanden verder en vraag ik me af wat uiteindelijk het resultaat van al je testwerk is geworden ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie