Stromer ST3 2 weken op proef
-
- Pro
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
- Locatie: Almere
Denk het ook,
Niks in het stuur .... En ook geen klepje bij de lampjes
Niks in het stuur .... En ook geen klepje bij de lampjes
-
- Pro
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
- Locatie: Almere
Goede morgen ,
Alles is weer compleet gelukkig op naar testweek 2,
Ben wel enorm aan het wikken en wegen ,
Ik heb de St5 nu, wat een beest ...hahahahs ook is dat electronisch schakelen een verademing ,tov de st3.
Toch merk ik met mijn belachelijke kilometers per week ,dat ik echt comfort mis,ik zit natuurlijk uren lang gebogen op de fiets dag in dag uit , dit begint mij parten te spelen, last van rug druk op de polsen en last van mijn handpalmen,tevens zou dit ook nog moeten wennen maar dat weet ik niet .
Ik had begrepen dat de st3 meer comfortabel is omdat het stuur hoger is?, Ik denk dat een stukje extra comfort in mijn geval best raadzaam is , wel moet ik dan de power en het fijne schakelen van de St5 missen....dilemma
Nu lees ik tevens ook de test met de St2 belt versie ,deze moet heerlijk comfortabel zijn .....maar hoe is dat schakelsysteem? Ik rijd heel veel stadswerk (schakelwerk)maar ook tussendoor ritten van 5 a 7 km(en weer terug )......zou een st2 niet beter passen voor mij kwa comfort en schakelsysteem ,of ga ik echt een bak met vermogen missen?
Bedankt....wederom
Alles is weer compleet gelukkig op naar testweek 2,
Ben wel enorm aan het wikken en wegen ,
Ik heb de St5 nu, wat een beest ...hahahahs ook is dat electronisch schakelen een verademing ,tov de st3.
Toch merk ik met mijn belachelijke kilometers per week ,dat ik echt comfort mis,ik zit natuurlijk uren lang gebogen op de fiets dag in dag uit , dit begint mij parten te spelen, last van rug druk op de polsen en last van mijn handpalmen,tevens zou dit ook nog moeten wennen maar dat weet ik niet .
Ik had begrepen dat de st3 meer comfortabel is omdat het stuur hoger is?, Ik denk dat een stukje extra comfort in mijn geval best raadzaam is , wel moet ik dan de power en het fijne schakelen van de St5 missen....dilemma
Nu lees ik tevens ook de test met de St2 belt versie ,deze moet heerlijk comfortabel zijn .....maar hoe is dat schakelsysteem? Ik rijd heel veel stadswerk (schakelwerk)maar ook tussendoor ritten van 5 a 7 km(en weer terug )......zou een st2 niet beter passen voor mij kwa comfort en schakelsysteem ,of ga ik echt een bak met vermogen missen?
Bedankt....wederom
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Vermogen is een kwestie van wennen, na een paar maanden "jouw" fiets weet je niet meer hoe snel die andere was.
De keerzijde van vermogen is verbruik. Voor korte ritten maakt dat allemaal niet uit, maar voor jouw afstanden... je gaat zo'n ST5 toch moeten tweaken zodat je er verder mee komt. Driemaal raden wat dat met het geleverde vermogen doet.
De keerzijde van vermogen is verbruik. Voor korte ritten maakt dat allemaal niet uit, maar voor jouw afstanden... je gaat zo'n ST5 toch moeten tweaken zodat je er verder mee komt. Driemaal raden wat dat met het geleverde vermogen doet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
- Locatie: Almere
Ik snap absoluut wat je daarmee bedoelt,
Ik heb nu in mijn testperiode met de st5 de sensor op 80 procent staan(ik moet eerst conditie opbouwen voor ik dit kan laten zakken hahahah)
Overdags doe ik redelijk rustig aan, korte ritten kan ik toch geen max snelheid halen, dan rijd ik bij vrij normale omstandigheden rond de 65 a 70 km op 980 accu.Deze wissel ik dan ongeveer in de piekuren in de avond, want dan ga ik volle bak(als mijn eigen interne accu ook meewerkt en genoeg energie over heeft)
De momenten dat ik volle bak kan gaan(de lange ritten,ja dan is rond de 40 op de gps prima voor mij)
Als dit allemaal prima haalbaar is met de st2 die mij een bak meer comfort levert, en ook een fijn schakelsysteem heeft......
Toch blijft het lastig...hahahah
Ik heb nu in mijn testperiode met de st5 de sensor op 80 procent staan(ik moet eerst conditie opbouwen voor ik dit kan laten zakken hahahah)
Overdags doe ik redelijk rustig aan, korte ritten kan ik toch geen max snelheid halen, dan rijd ik bij vrij normale omstandigheden rond de 65 a 70 km op 980 accu.Deze wissel ik dan ongeveer in de piekuren in de avond, want dan ga ik volle bak(als mijn eigen interne accu ook meewerkt en genoeg energie over heeft)
De momenten dat ik volle bak kan gaan(de lange ritten,ja dan is rond de 40 op de gps prima voor mij)
Als dit allemaal prima haalbaar is met de st2 die mij een bak meer comfort levert, en ook een fijn schakelsysteem heeft......
Toch blijft het lastig...hahahah
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik begrijp dat dit inderdaad een heel moeilijke keuze is.
Een juiste keuze bestaat niet, maar is geheel afhankelijk van jouw prioriteitenlijstje.
Persoonlijk is het voor mij: bedrijfszekerheid - snelheid - range - comfort - onderhoudsintensiviteit - looks
Maar ik kan me gerust voorstellen dat omdat jij een langer traject hebt, je comfort hoger op de lijst komt te staan... Dat zou in mijn geval wel zo zijn als ik al in de proeftijd pijn krijg aan handen en polsen en nek etc... En misschien heb je weinig kaas gegeten van techniek en is onderhoudsvrijheid belangrijk...
Afhankelijk daarvan kom je bij een heel andere fiets uit...
Ik kan wel zeggen dat ik de riser stuurpen heb op mijn ST3 en daar ongelofelijk tevreden over ben. Die paar centimeters maken voor mij het verschil in druk op polsen en nek ivm het testmodel waar ik mee reed met normaal stuur. Ik verlies hier ook wel wat range door mijn rechtere zit, maar dat kan me weinig schelen, ik kom sowieso toe.
di2 zegt me niets, maar misschien is dit omdat ik dit nooit heb mogen ervaren.
Ik kan me voorstellen dat de ST2 nog beter zit, maar dit zal je wel wat vermogen kosten door de riem en door de positie...
En verder is het zoals Freddy zegt: als je eenmaal je fiets hebt vergeet je hoe de andere waren. Zeker qua snelheid, maar dit is niet het geval als je lichaam niet akkoord is met de fietsgeometrie...
ST3 black 983wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22992
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik zou dit soort signalen van je lichaam altijd serieus nemen, zeker omdat het je broodwinning betreft. De cockpit van de ST5 is niet configureerbaar, dus hoe je zit, zo zit je.Bike4living schreef: ↑17 nov 2020, 08:38 Ik heb de St5 nu, wat een beest ...hahahahs ook is dat electronisch schakelen een verademing ,tov de st3.
Toch merk ik met mijn belachelijke kilometers per week ,dat ik echt comfort mis,ik zit natuurlijk uren lang gebogen op de fiets dag in dag uit , dit begint mij parten te spelen, last van rug druk op de polsen en last van mijn handpalmen,tevens zou dit ook nog moeten wennen maar dat weet ik niet .
Bij de ST3 heb je opties om je zithouding te tweaken. Er is een "Urban stuurpen" leverbaar voor een wat rechtere zit, en je kunt verschillende sturen monteren. Zie:
viewtopic.php?f=24&t=1693#p33202
Verder is de ST3 in damesmodel beschikbaar. Met al dat op- en afstappen van jou lijkt me dat essentieel.
Ik denk sowieso dat een SP met riem voor jouw intensieve gebruik geweldig zou zijn. Bovendien is de zithouding op de ST2 supercomfortabel en uitgebreid aan te passen, en het damesmodel heeft een zeer lage instap. Schakelen met een gripshifter gaat uitstekend en zo'n ingebouwde vijfbak is ook weer, wind en slijtage-proof. Maar qua ondersteuning moet je de ST2 zien als een ST1 met riem. De ST3 en ST5 ondersteunen krachtiger.Bike4living schreef: ↑17 nov 2020, 08:38 Nu lees ik tevens ook de test met de St2 belt versie ,deze moet heerlijk comfortabel zijn .....maar hoe is dat schakelsysteem? Ik rijd heel veel stadswerk (schakelwerk)maar ook tussendoor ritten van 5 a 7 km(en weer terug )......zou een st2 niet beter passen voor mij kwa comfort en schakelsysteem ,of ga ik echt een bak met vermogen missen?
Ik verwacht wel een Stromer met riem in de ST3/ST5 range, zit er zelf ook een beetje op te wachten, maar dat gaat echt nog wel even duren (minimaal een jaar, waarschijnlijk langer).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
- Locatie: Almere
Dat super comfortabel zitten, en het damesmodel met zeer lage instap spreekt mij ook enorm aan!Stromeur schreef: ↑17 nov 2020, 09:35Ik zou dit soort signalen van je lichaam altijd serieus nemen, zeker omdat het je broodwinning betreft. De cockpit van de ST5 is niet configureerbaar, dus hoe je zit, zo zit je.Bike4living schreef: ↑17 nov 2020, 08:38 Ik heb de St5 nu, wat een beest ...hahahahs ook is dat electronisch schakelen een verademing ,tov de st3.
Toch merk ik met mijn belachelijke kilometers per week ,dat ik echt comfort mis,ik zit natuurlijk uren lang gebogen op de fiets dag in dag uit , dit begint mij parten te spelen, last van rug druk op de polsen en last van mijn handpalmen,tevens zou dit ook nog moeten wennen maar dat weet ik niet .
Bij de ST3 heb je opties om je zithouding te tweaken. Er is een "Urban stuurpen" leverbaar voor een wat rechtere zit, en je kunt verschillende sturen monteren. Zie:
viewtopic.php?f=24&t=1693#p33202
Verder is de ST3 in damesmodel beschikbaar. Met al dat op- en afstappen van jou lijkt me dat essentieel.
Ik denk sowieso dat een SP met riem voor jouw intensieve gebruik geweldig zou zijn. Bovendien is de zithouding op de ST2 supercomfortabel en uitgebreid aan te passen, en het damesmodel heeft een zeer lage instap. Schakelen met een gripshifter gaat uitstekend en zo'n ingebouwde vijfbak is ook weer, wind en slijtage-proof. Maar qua ondersteuning moet je de ST2 zien als een ST1 met riem. De ST3 en ST5 ondersteunen krachtiger.Bike4living schreef: ↑17 nov 2020, 08:38 Nu lees ik tevens ook de test met de St2 belt versie ,deze moet heerlijk comfortabel zijn .....maar hoe is dat schakelsysteem? Ik rijd heel veel stadswerk (schakelwerk)maar ook tussendoor ritten van 5 a 7 km(en weer terug )......zou een st2 niet beter passen voor mij kwa comfort en schakelsysteem ,of ga ik echt een bak met vermogen missen?
Ik verwacht wel een Stromer met riem in de ST3/ST5 range, zit er zelf ook een beetje op te wachten, maar dat gaat echt nog wel even duren (minimaal een jaar, waarschijnlijk langer).
Dat de st2 eem riem heeft scheelt mij idd ook wellicht in het leasen(kwa onderhoudskosten).Het enige wat rest is het vermogens verlies, maar zoals freddy al schreef , de st5 moet ik ook knijpen en anders berijden om aan mijn actiradius te komen.....
Stromeur, hoe ervaar jij de motor/koppel van de st2, ik bedoel als ik grofweg mijn ritten bekijk, is het 70 procent stadswerk(fietspad waar het gedoogd word dat ik daar mag rijden)en 30 procent waar ik wel in staat ben max te gaan, gewoon benieuwd hoe dit voor jou is met jou test, jij rijd voornamelijk lange stukken, ? ben vooral benieuwd met kortere stukken optrekken stilstaan bochtenwerk oppakken van de motor etc?
bedankt weer allemaal , wat een super adviezen hier!!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22992
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De ondersteuning van de ST2 is vergelijkbaar met die van de ST1. Dat is wel wat minder dan die van de ST3 en de ST5. Aangezien je nu op de Vijf rijdt, ga je dat wel merken, maar hij rijdt echt prima hoor. En de fietshouding van de ST2 is echt wel lekker. Gewoon proberen.
Voor meer power kun je alleen wachten op een Stromer met riem in het hogere segment. Die komt er wel, maar daar zou ik niet op wachten.
Voor meer power kun je alleen wachten op een Stromer met riem in het hogere segment. Die komt er wel, maar daar zou ik niet op wachten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
je gaat je zelfs mogelijk afvragen waarom je gaat leasen. Onderhoud wordt plat gezegd beperkt tot banden op druk houden.Bike4living schreef: ↑17 nov 2020, 10:04Dat de st2 eem riem heeft scheelt mij idd ook wellicht in het leasen(kwa onderhoudskosten)
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv