Stromer ST3 2 weken op proef

Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

mboelis schreef: 08 nov 2020, 12:24 Lease er een elektrische fietstakel bij en zorg dat je plek in de garage hebt waar je dat daagse of tweedaagse kettingonderhoud kunt uitvoeren. Op de vloer word je snel zat.

Krijg je er een doos kettingsmeermiddel bij? Je zult nogal wat er doorheen spuiten of druppelen. Een doos niet pluizende poetsdoeken is ook nodig. Zijn de verborgen kosten.

Ik zou een ST2 nemen met de tandriem. Als je het kettingonderhoud laat versloffen haal je de 3 maanden niet

Lol, ik heb geen garage en ga zelf geen onderhoud doen,geen tijd voor met 6 dagen 1100 2100 per dag ,ze komen elke maand voor onderhoud ,
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

mboelis schreef: 08 nov 2020, 13:43 Als je least is de leasemaatschappij toch de eigenaar? War maakt de garantie dan uit voor de bestuurder?
Hangt van de kleine lettertjes in dat contract af ... zag je deze ?
Bike4living schreef: 08 nov 2020, 14:03 ga zelf geen onderhoud doen,geen tijd voor met 6 dagen 1100 2100 per dag ,ze komen elke maand voor onderhoud ,
Elke maand een nieuwe ketting en cassette, zo kan het natuurlijk ook. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Bedankt kleine lettertjes zeggen in dit geval niet heel veel,

Ik heb nu al zwart op wit dat ik behalve de lease termijn nooit een factuur ga krijgen ......
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Golvas schreef: 08 nov 2020, 14:24 Hangt van de kleine lettertjes in dat contract af ... zag je deze ?
volgens mij wordt alleen de FM en de financieringsmaatschappij er financieel beter van en liggen alle risico’s bij de bestuurder.
Genaaid worden zonder te zoenen heet dat

Het maakt mij nix uit hoor, maar bijna € 500 betalen per maand voor een dure fiets die 45 km/uur kan maar om accucapaciteit te sparen niet sneller dan 30 km/uur (anders haal je die 140 km/dag met 2 accu’s niet) bereden zal moeten worden is veel geld. Dan hoop je erop dat je FM alle onderdelen op voorraad heeft, incl een nieuw achterwiel.
Interessant businessplan.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

mboelis schreef: 09 nov 2020, 02:12
Golvas schreef: 08 nov 2020, 14:24 Hangt van de kleine lettertjes in dat contract af ... zag je deze ?
volgens mij wordt alleen de FM en de financieringsmaatschappij er financieel beter van en liggen alle risico’s bij de bestuurder.
Genaaid worden zonder te zoenen heet dat

Het maakt mij nix uit hoor, maar bijna € 500 betalen per maand voor een dure fiets die 45 km/uur kan maar om accucapaciteit te sparen niet sneller dan 30 km/uur (anders haal je die 140 km/dag met 2 accu’s niet) bereden zal moeten worden is veel geld. Dan hoop je erop dat je FM alle onderdelen op voorraad heeft, incl een nieuw achterwiel.
Interessant businessplan.
Dat is lichtelijk kort door de bocht,
Heb gister een dag gehad van 129 kilometer met nog 30 procent accu, heel de dag volle bak gegaan, alles grofweg tussen de 35 en 45 gefietst ,natuurlijk speelt wint en weer ook parten,maar onhaalbaar is het zeker niet,dan het een klauw met geld kost dat is een ding wat zeker is.Vandaar uitvoerig testen ,

Wat ik voor nu lijkt te missen is een berg met comfort ,kwa zadel voornamelijk en houding ,mischien kwa prijs en comfort neig ik wel naar de nieuwe st2 wellicht die ook eens testen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bike4living schreef: 09 nov 2020, 08:24 Wat ik voor nu lijkt te missen is een berg met comfort ,kwa zadel voornamelijk en houding
Bikefitting, geveerde voorvork, geveerde zadelpen, ergonomisch zadel + wekelijkse check van de bandenspanning.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Had je mij even, ik al denken die zitten toch in Nijmegen en niet in Almere? Haha is het reclame dat het op een uur rij afstand zit.
ocra

mboelis schreef: 09 nov 2020, 02:12
Golvas schreef: 08 nov 2020, 14:24 Hangt van de kleine lettertjes in dat contract af ... zag je deze ?
volgens mij wordt alleen de FM en de financieringsmaatschappij er financieel beter van en liggen alle risico’s bij de bestuurder.
Genaaid worden zonder te zoenen heet dat

Het maakt mij nix uit hoor, maar bijna € 500 betalen per maand voor een dure fiets die 45 km/uur kan maar om accucapaciteit te sparen niet sneller dan 30 km/uur (anders haal je die 140 km/dag met 2 accu’s niet) bereden zal moeten worden is veel geld. Dan hoop je erop dat je FM alle onderdelen op voorraad heeft, incl een nieuw achterwiel.
Interessant businessplan.
Dit is natuurlijk ook relatief. ik weet niet of de OP km vergoeding krijgt maar die zit in dat geval boven de 500 euro en kost het je netto dus niet zoveel. Als het echt operationele lease is dan zou ik daar ook wel gevoelig voor zijn maar ik heb in NL nog geen volledige operationele lease gezien.
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Golvas schreef: 09 nov 2020, 08:44
Bike4living schreef: 09 nov 2020, 08:24 Wat ik voor nu lijkt te missen is een berg met comfort ,kwa zadel voornamelijk en houding


Bikefitting, geveerde voorvork, geveerde zadelpen, ergonomisch zadel + wekelijkse check van de bandenspanning.
Bedankt,ik zal eens gaan kijken!!
Bike4living
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 sep 2020, 12:09
Locatie: Almere

Even offtopic

De Leen st5 die ik heb kon plots niet meer schakelen , nu las ik dat dit systeem afzonderlijk geladen moet worden .....ik heb er alleen geen lader bij gekregen .....

Iemand tips of einde oefening
Plaats reactie