Foutieve km-telling

Plaats reactie
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Goedenavond,

Vandaag een eigenaardige vaststelling gedaan.
Een tripje heen-en-terug gemaakt van ongeveer 15km enkel.
Via Strava heb ik een correcte weergave van 2 x 14,7 km. Echter, de stromer-app geeft 1 x 10,9 km en 1 x 10,8km. Maw een opmerkelijk verschil.
Iemand een idee waaraan dit te wijten kan zijn? 🤔

Johnny.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Meestal is het een synchronisatieprobleem, veroorzaakt doordat je Stromer even geen bereik heeft (of had) of een ander hick-upje ergens in de data-doorvoer. Als dit het is, dan trekt dit na een paar ritten meestal weer recht.

Als de gegevens na enkele ritten nog steeds niet correct worden weergegeven, dan even doorleggen aan je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Stromeur schreef: 07 okt 2020, 20:38 Meestal is het een synchronisatieprobleem, veroorzaakt doordat je Stromer even geen bereik heeft (of had) of een ander hick-upje ergens in de data-doorvoer. Als dit het is, dan trekt dit na een paar ritten meestal weer recht.
Je vermoeden klopt helemaal Stromeur. Gisterenavond waren de ontbrekende 2 x 4km in de stromer-app plots terecht. De 4 km van de heenrit staan echter wel op zondag en niet op gisteren, terwijl ik zondag helemaal niet gereden heb. De 4km van de terugrit zijn wel bij de kms van gisteren geteld. Belangrijkste is dat de totalen van de fiets weer kloppen. Het probleem van kms op de verkeerde dagen heb ik reeds meermaals vastgesteld, en daar verandert blijkbaar niets meer aan bij latere data transfers.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Plaats reactie