Lakbeschadiging drager en motor ST3

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Komt niet heel vaak voor, vocht in de dagrijverlichting, maar we zijn er niet onbekend mee. Gewoon garantie claimen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 18 feb 2020, 22:25 Al met al: ik vind de afbladderende verf nog het meest vervelend voor Stromer zelf.
Zodra iets vervelend wordt voor Stromer, en dan vooral financieel want imagoschade komt altijd met een vertraging (en soms vraag ik mij af of ze zich dat überhaupt realiseren bij Stromer), maar zodra ze het financieel gaan voelen dan gaan ze er wel wat aan doen.

Net als met die krom trekkende covers van het controllervak. Als er maar genoeg terugkomen, dan komt Stromer wel in actie.

Laten we vooral hopen dat er een moment komt waarop dit massaal garantie claimen niet meer nodig is om Stromer te laten inzien dat right first time het credo moet worden, in plaats van omruilen zonder gezeur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

Ik heb met mijn ST1X ook last van afbladderende verf, na 9 mnd. 5000 km.
M'n dealer heeft aangegeven meerdere van dit soort klachten te hebben ontvangen en dat het probleem bekend is bij Stromer. Stromer doet er niets aan. De fiets werkt tenslotte nog.
Ik ben het hier uiteraard niet mee eens. Fiets ziet er prachtig uit, alleen een motor met afbladderende verf (op de motor en bij de spaken) Ik vind het echt niet kunnen.
Ben nu eigenlijk "munitie" aan het verzamelen om de dealer te motiveren m'n motor te vervangen.
ST1 x sport
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

zoeffffff schreef: 11 mar 2020, 13:10 Stromer doet er niets aan. De fiets werkt tenslotte nog.
Tot nu toe heeft Stromer alle motoren met afbladderende lak die nog binnen de garantieperiode vielen onder garantie vervangen.

Dit klinkt dus eerder als: "dealer doet er niets aan".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
zoeffffff
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 02 mei 2019, 21:04

Dit klinkt dus eerder als: "dealer doet er niets aan".
Ik vrees dat dat inderdaad de situatie is..... best wel lastig, voor mij.
Maar goed om te weten dat het niet aan Stromer ligt.
ST1 x sport
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

zoeffffff schreef: 12 mar 2020, 14:50 Ik vrees dat dat inderdaad de situatie is..... best wel lastig, voor mij.
Maar goed om te weten dat het niet aan Stromer ligt.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zo ja: bel die eens... Anders: bij je FM gewoon garantie claimen met eventueel de stelling dat het jou niet interesseert wat Stromer wel of niet doet. Jij hebt een fiets die niet in orde is en de FM heeft jou daarop garantie gegeven. Stromer is daarin geen partij.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

zoeffffff schreef: 11 mar 2020, 13:10...Ben nu eigenlijk "munitie" aan het verzamelen om de dealer te motiveren m'n motor te vervangen.
De verf van je ST1X valt buiten de garantie? Wat een onzin!

Mijn "tot e-bike verbouwde Mountainbike", waar ik 10 jaar met plezier op heb gereden, had een motor die niet geverfd was. Vroeger had ik geen probleem met het feit dat die motor niet geverfd was. Stromer besluit om een motor te plaatsen die ze zwart hebben geverfd. Als die verf los laat, vind ik dat wel een probleem. Waar trek jij de grens? Als de verf op het frame los laat, vind jij (of je FM) dat dan een probleem? Waarom is dat dan erger?
Witte ST3 van maart 2019
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

DavidvD schreef: 18 feb 2020, 22:54 Eigenlijk een ander probleem, maar zojuist valt me op dat mijn dagrijverlichting tjokvol met vocht zit. De onderste leds zijn al uitgevallen en de usb aansluiting is verroest. En dan heb ik niet eens bewust in de pekel of veel in regen gereden. Er staan pas 1700 KMS op de teller. Dus volgende week langs de fietsenboer voor de corroderende motor en de kapotte lamp. Dat kan toch niet voor zo’n dure fiets? 🙁
Ik heb inmiddels een nieuwe motor (nieuw achterwiel) en een nieuwe lamp. Gelukkig zonder gezeur opgelost. Maar ik hoop wel dat deze motor niet opnieuw gaat bladderen komende winter.
Plaats reactie