top! Beter €1 vloeistof verspillen dan €28 om die ene euro te besparen.
Ontluchten HD942
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Er staat hier een recent aangebroken liter-can Shimano remvloeistof. Dus daar kan ik nog wel een paar leidinkjes mee doen
Vaak spoelen dan. Remolie is maar beperkt houdbaar.Daniel1975 schreef: ↑31 dec 2019, 20:09 Er staat hier een recent aangebroken liter-can Shimano remvloeistof. Dus daar kan ik nog wel een paar leidinkjes mee doen
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
3 jaar max. En dan als de afsluiting heel goed is. Maar kijk vooral naar de verkleuring.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Weet je zeker dat je het nu niet over DOT remvloeistof hebt?
Op deze pagina lees ik:
Als onze olie maar 3 jaar max houdbaar is dan moet ik na 5 jaar wellicht toch maar eens de vloeistof gaan vervangenMineral Oil
Since Mineral Oil is hydrophobic and does not absorb water from its environment, one of the great advantages it has over DOT fluid is that once opened it can be stored indefinitely.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Dat lijkt me best slim, vervangen. En kijk dan vooral naar het kleurtje.FreddyH schreef: ↑31 dec 2019, 23:24Weet je zeker dat je het nu niet over DOT remvloeistof hebt?
Op deze pagina lees ik:Als onze olie maar 3 jaar max houdbaar is dan moet ik na 5 jaar wellicht toch maar eens de vloeistof gaan vervangenMineral Oil
Since Mineral Oil is hydrophobic and does not absorb water from its environment, one of the great advantages it has over DOT fluid is that once opened it can be stored indefinitely.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. ST3 XL Black
Remvloeistof waar polyglycol in zit dat trekt water aan (hygrostatisch) als er te veel water in zit wordt de vloeistof samendrukbaar en "veert" je remhandle/pedaal het gaat sponzig aanvoelen dit komt echter heel geleidelijk en veel gebruikers merken het niet eens totdat je heftig en veel moet remmen bijv. in lange afdalingen en 30-40 graden buitentemp.
Conventionele remvloeistof moet je daarom elk jaar testen en als het nodig is verversen/doorpompen met verse remvloeistof.
Wat veel erger is: je remsysteem vervuilt ernstig, er ontstaat snel corrosie en daardoor abrupt defect en kans op ongevallen.
Conventionele remvloeistof moet je daarom elk jaar testen en als het nodig is verversen/doorpompen met verse remvloeistof.
Wat veel erger is: je remsysteem vervuilt ernstig, er ontstaat snel corrosie en daardoor abrupt defect en kans op ongevallen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe