ST3 laadproblemen

Plaats reactie
Bangalore
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:35

M'n ST3 is intussen 2 weken oud. Intussen heb ik er 650 km opzitten.
Ik gebruik heb voornamelijk voor woon-werkverkeer, 41km enkele rit.

Op het werk hebben we speciale kasten om accu's veilig op te laden. Ik haal dus m'n accu uit de fiets om op te laden.
Gisteren opende ik de locker, en zag dat het rode lampje op de 245W lader brandde. Ik had een vermoeden dat de accu niet opgeladen was. Toen ik ze in m'n fiets stak werd m'n vermoeden bevestigd: resterend aantal km's: 7.
Vervelend als je er 41 moet doen.
Ik ben dan maar naar huis gereden met een poolwagen. Ik heb de accu meegenomen om ze thuis op te laden.
Vannacht heeft ze opgeladen met m'n 190W lader die ik thuis gebruik, zonder problemen.
Vanmiddag naar het werk gereden om de fiets op te halen. Ik moest nog langs m'n schoonouders (15km), en had uit voorzorg de 190W lader meegenomen.
Bij m'n schoonouders hang ik de fiets aan de lader. Een 3-tal uur lader wil ik vertrekken: alweer dat rode lampje.
Ik had genoeg capaciteit om naar huis te rijden, dus geen probleem.
Na thuiskomst hang ik de fiets weer aan de lader, deze keer zonder de fiets uit te schakelen. Meteen meerdere systeemfouten: 2102108 en enkele keren 210005.
De accu startte echter wel met opladen.
Er is dus duidelijk een probleem. Ik dacht eerst dat er een probleem was met de lader, maar de accu wil dus niet altijd opladen, ongeacht het type lader.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn, en hoe dit zou opgelost kunnen worden?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk alle laadcontacten (van de laders, chassisdeel aan het frame en aan de accu) eens goed na op minuscule rommeltjes. Alle connectoren zijn magnetisch en er wil weleens iets aan blijven hangen.

Ik zou als ik jou was thuis daarna eerst eens gestructureerd testen in verschillende setups: lader a en lader b, met accu in de Stromer en accu uit de Stromer. Als je in één of meer dan deze opstellingen ziet dat de lader niet aanslaat, dan van daaruit verder zoeken.

Het is trouwens altijd verstandig als je de lader aansluit, om er pas bij weg te lopen als je ziet dat-ie ook echt is aangeslagen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bangalore schreef: 07 sep 2019, 20:21 M'n ST3 is intussen 2 weken oud.
Dit is er sowieso eentje voor de verkoper.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie