Lekker zeg!
...ook al snap ik niet precies tussen de relatie noodvertraging en het feit dan een automobilist je aanzag voor een fietser...
Lekker zeg!
Nee; meer keren met links en rechts geremd om te kijken of dit probleem speelde.
Ik vermoed dat je gelijk hebt; dat ik tijdens het (hard) remmen en (gewoon) toeteren ook nog meer toetsen heb ingedrukt.pvg schreef: ↑20 jun 2019, 21:24 Wss heb je tijdens het toeteren per ongeluk ook enkele seconden op de - (min) knop gedrukt, waardoor je Stromer in recup springt?? Heb ik ook al enkele keren gehad bij zo’n nood ingreep. Inmiddels heb ik de knoppen van toeter en ondersteuning omgewisseld zodat de toeter dichter bij mijn hand zit.
Door lang op plus te drukken ga je uit recup.
Er zijn weinig fietsen die ca 45 rijden; wanneer ik aangezien word voor fietser word mijn snelheid onderschat; dus de tijd om in te voegen was korter dan als ik zo hard als een “normale” fiets had gereden.
Waarschijnlijk is de remsensor niet helemaal gangbaar. Daarom verdwijnt het probleem na een tijdje alsnog (komt te traag terug). Dit kan de dealer oplossen met een drup olie op de juiste plek. Hoeft niks voor vervangen te worden.leohj schreef: ↑17 sep 2019, 12:12 als ik die gebruik dan vertraagd de fiets fel na loslaten - precies of de motorrem actief blijft -Dit verdwijnt na een tijdje maar is toch niet aangenaam .iets aan te doen ?(als motorrijder had ik altijd een vingertje op de rem en ontkoppeling - schijnbaar best niet doen op st5)
Ik heb sinds een week de ST2s en had hier geen last van met nog oude software geïnstalleerd, versie 3.x.x.x. Gisteren een update gehad naar de laatste software en opeens heb ik er ook last van. Ik vind t erg irritant en blijkbaar is dit dus softwarematig geregeld.Bram Roose schreef: ↑19 jun 2019, 08:34 Merken jullie ook dat de remrecuperatie ietsje blijft hangen nadat je de rem gelost hebt?
Ik merk dat ik na remmen een seconde (zo voelt het, kan gerust iets minder zijn) blijft afremmen, voor de motor opnieuw aandrijft.
Ehh, wat je zegt klopt maar de suggestie absoluut niet.WFVst5 schreef: ↑20 sep 2019, 22:24 Klopt, het is wat na-ijling van de "dynamo"werking van de motor de EMK blijft altijd als een magnetisme een fractie van een seconde in stand. Dit is logisch omdat de recupwerking met schakelaars "aan" en "uit" gezet wordt de sw kan nooit weten wanneer je de remhandle los gaat laten dus zal altijd "achteraf" reageren.
Precies. I rest my case.