Problemen ST5
-
- Expert
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
- Locatie: Massemen
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 23000
Foto van afstand , dit normaal verbruik ?
Fiets nog geen 4 weken oud ,ervoor op stand s zonder problemen afstand afgelegd, nu vandaag op stand 3 slechts 28% battery over ,ga ik in de winter niet thuis geraken
Ik heb geen ST5, maar zie hier helemaal niks vreemds aan. Wat had je zelf verwacht?
Als je je laat rijden, dan ligt de actieradius (eventjes uit mijn hoofd) als je constant in stand S rijdt (de S van Supersoon Vliegen of wellicht de S van Stromeren), ergens in de buurt van de 45 km. De berekening van Jins (18-20 Wh/km) past volgens mij aardig bij stand S.
Als je constant in stand 3 laat vervoeren, dan mag je erg blij zijn als je de 60 km haalt. Je zal eerder ergens “in de 50 km reeks” blijven steken.
Al met al: niks vreemd wat mij betreft.
Zoek op dit forum eens naar de topics die beginnen met de titel: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius. Een van die topics (jawel, er zijn meerdere) vind je bijvoorbeeld hier.
Als je verder wilt geraken op een volle accu, dan zijn de recepten hiervoor ook eenvoudig te vinden.
Als je je laat rijden, dan ligt de actieradius (eventjes uit mijn hoofd) als je constant in stand S rijdt (de S van Supersoon Vliegen of wellicht de S van Stromeren), ergens in de buurt van de 45 km. De berekening van Jins (18-20 Wh/km) past volgens mij aardig bij stand S.
Als je constant in stand 3 laat vervoeren, dan mag je erg blij zijn als je de 60 km haalt. Je zal eerder ergens “in de 50 km reeks” blijven steken.
Al met al: niks vreemd wat mij betreft.
Zoek op dit forum eens naar de topics die beginnen met de titel: Stroomverbruik, snelheid, vermogen en actieradius. Een van die topics (jawel, er zijn meerdere) vind je bijvoorbeeld hier.
Als je verder wilt geraken op een volle accu, dan zijn de recepten hiervoor ook eenvoudig te vinden.
Witte ST3 van maart 2019
Ik vind het wel een net verbruik, weet niet in welke stand je reed.
Maar 46km en nog zo'n 40% over is zeker niet verkeerd. Dat is 12Wh/km. Dus wellicht heb je op standje 2 of 3 gereden en lage koppelsensor?
Waar baseer je die 28% op ? Dan zat je accu niet vol denk ik. 570Wh - 980Wh is 410, wat weer ca. 40% is van die 980Wh.
Maar 46km en nog zo'n 40% over is zeker niet verkeerd. Dat is 12Wh/km. Dus wellicht heb je op standje 2 of 3 gereden en lage koppelsensor?
Waar baseer je die 28% op ? Dan zat je accu niet vol denk ik. 570Wh - 980Wh is 410, wat weer ca. 40% is van die 980Wh.
-
- Expert
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
- Locatie: Massemen
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 23000
Rij op stand 3 en 2 blokjes koppelsensor minder, nu 23km gereden op stand 3 aan 35km/h en slechts 50 % battery over, beloofd voor vanavond naar huis rijden.
Week ervoor op stand s 40- 42km/h zonder problemen 46 km .
Goed naar dealer gebeld morgen eens vlug naar kijken want vakantie voor 2 weken geen tijd om grondig onderzoek ?
Waarschijnlijk kalibreren zeker ,wat ik al enige keren gedaan heb
App werkt plots ook niet meer , stand 2 , niet te tweaken .
Maar goed afwachten en hopen dat het goed komt
Battery wordt elke avond opgeladen
Week ervoor op stand s 40- 42km/h zonder problemen 46 km .
Goed naar dealer gebeld morgen eens vlug naar kijken want vakantie voor 2 weken geen tijd om grondig onderzoek ?
Waarschijnlijk kalibreren zeker ,wat ik al enige keren gedaan heb
App werkt plots ook niet meer , stand 2 , niet te tweaken .
Maar goed afwachten en hopen dat het goed komt
Battery wordt elke avond opgeladen
-
- Expert
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
- Locatie: Massemen
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 23000
Pfff juist thuis laatste 10 km op stand 1.
Sensor op de helft gezet,fiets van 9500 euro die trager gaat dan mijn vrouw haar elektrische fiets , duveltje drinken en morgen zien we wel
Sensor op de helft gezet,fiets van 9500 euro die trager gaat dan mijn vrouw haar elektrische fiets , duveltje drinken en morgen zien we wel
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Is toch logisch dat je bike bij vergelijkbare inspanning langzamer rijdt wanneer je de ondersteuningsstand en sensorgevoeligheid verlaagt? Dan moet je zelf gewoon meer bij trappen, ongeacht de aanschafprijs.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
- Locatie: Massemen
- Merk SP: Stromer st5
- Km-stand: 23000
Software update , battery uitgelezen, alles gecheckt,banden spanning ,dus laatste dag dealer open, toch tijd gemaakt om checkup te doen, dikke proficiat .
Gaat weer als een .......
Sorry voor de post gisteren, moeilijke week achter de rug, en dan een fiets die niet naar behoren werkte, maar geen excuus om kritiek te uiten,helpen we niemand mee verder.
Bij de dealer ook een verpakking van een fiets meegenomen , daar stromeur ook karton gebruikt om fiets makkelijker in auto te schuiven .
Zie je maar forum leerrijk
Gaat weer als een .......
Sorry voor de post gisteren, moeilijke week achter de rug, en dan een fiets die niet naar behoren werkte, maar geen excuus om kritiek te uiten,helpen we niemand mee verder.
Bij de dealer ook een verpakking van een fiets meegenomen , daar stromeur ook karton gebruikt om fiets makkelijker in auto te schuiven .
Zie je maar forum leerrijk
-
- Expert
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
- Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B
Werk de remondersteuning niet als je batterij helemaal opgeladen is
Als ik vertrek (met volle batterij) duurt het 10-15’ voordat de remondersteuning met op de moter begint terug te komen. Hebben jullie dat ook
Als ik vertrek (met volle batterij) duurt het 10-15’ voordat de remondersteuning met op de moter begint terug te komen. Hebben jullie dat ook
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder