Problemen ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat lijkt me de recup. Die schakelt pas in als de accu niet meer 100% vol is. (Eerder valt er ook niks te recuppen. )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Biker
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:26

Mijn ST5 is 7 maanden oud en 6300km
Plots loopt 20% batterij leeg in 8 uur. Vandaag 10% in 1 uur. Terug opgeladen om naar werk te vertrekken 100%
Had bijna 60% nodig voor 25km aan 39km/h zonder veel wind..waarvan 20% de eerste 8 km.
Heb ook al verschillende keren gehad, wanneer hij op werk 8 uur stil staat en helemaal uit is, er dan weer 10 á 12% weer bijkomt zonder laden.
Nog iemand met deze ervaring?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je al eens kunnen testen met een andere batterij ? ... welke actie(s) heeft je FM zoal ondernomen ? 🤔
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alle laadcontacten nog helemaal schoon?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Biker
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:26

FM heeft batterij uitgelezen...93%
Alle dagen 50 km, dus alle dagen van vol naar leeg. Stromer merkt op dat hij meestal in standby de hele nacht aan de lader ligt en dat dit slecht is voor de batterij. De lader valt toch af...en dan de tijd die rest kan de batterij toch wel wat elektronica voeden. Begrijp niet dat dit de batterij van bijna 1000wh doet afzien. Of heb ik het verkeerd....
Leeg rijden tot 20% en laden tot 80% zou beter zijn(misschien al te laat), Maar ik moet om 5u (4u15 vertrekken)smorgens werken, dus rij ik voluit op 2 zonder wind en 3 als het zwaarder wordt, dacht dat hij daar toch wat langer moet tegen kunnen...
Zal een de contacten controleren alhoewel hij pas van de FM komt....
Biker
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2019, 10:26

Andere batterij testen zal waarschijnlijk al heel wat duidelijkheid scheppen. Zal een FM aanspreken daaromtrent...
Stroleen
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2018, 17:02
Locatie: Voorne-Putten, Zuid Holland

Afgelopen week (24-10) volgende probleem om van het werk thuis te komen. Fiets niet meer op te starten. Zonder ondersteuning naar huis gefietst (ca. 20 km) in het donker. Gelukkig met weinig wind op zich wel te doen met gangetje van 20 km/h.
Na controle bij fietsenmaker (27-10) het volgende:
* De firmware van de accu blijkt verlopen te zijn. Daarom kon de fiets niet meer opgestart worden. Dus naast de firmware van de fiets blijkt er ook een accu firmware aanwezig te zijn. Met de laatste onderhoudsbeurt in juli is dit blijkbaar niet gebeurd (of was dit niet na). Door accu uit te wisselen en update te draaien is e.e.a. weer goed.

Daarnaast ging dinsdagochtend het gele lampje brandje bij de fiets in de OMNI ten teken van een verstoring. Dit blijkt de koppelsensor te zijn. Deze is door vervuiling defect geraakt. Een zwak punt in de achteras zijn de verschillende openingen waar het vuil en vocht zich in kan gaan begeven. Fiets wordt zeer intensief gebruikt in weer en wind.

Laatste aandachtspunt is dat ca. 2 km fietsen in het donker de verlichting automatisch bij gaat (voor en achter). Een geluk bij een ongeluk, zie ook de foto. Bij vaart minderen of stoppen gaat de verlichting ook direct weer uit om na enige tijd fietsen weer bij te 'springen'. Of dit dan toch van de accu komt is mij niet helemaal duidelijk.
N.b. Zie ook op de foto het donkere OMNI display wat niet meer werkt.
Bijlagen
Noodverlichting en display dat niet aangezet kan worden i.v.m. verouderde firmware
Noodverlichting en display dat niet aangezet kan worden i.v.m. verouderde firmware
IMG_1931[1].JPG (2.48 MiB) 4930 keer bekeken
Eigenaar nieuwe ST5 per 31-10-2018 met 'kleine' technische uitdagingen! :ck:
Uitvoering met oa. montage verende zadelpen & klicpedalen.
Laatste aanvulling: DI2 display unit.
Jaarlijkse kilometrage ca. 7500 km.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stroleen schreef: 26 okt 2019, 16:25 * De firmware van de accu blijkt verlopen te zijn. Daarom kon de fiets niet meer opgestart worden. Dus naast de firmware van de fiets blijkt er ook een accu firmware aanwezig te zijn.
Klopt, de accu heeft eigen firmeware. Dat is altijd al zo geweest. Nieuwe accu-firmware komt normaal gesproken mee met de algemene firmware updates, maar ik heb ook weleens meegemaakt dat dit niet gebeurde.
Stroleen schreef: 26 okt 2019, 16:25 Een zwak punt in de achteras zijn de verschillende openingen waar het vuil en vocht zich in kan gaan begeven. Fiets wordt zeer intensief gebruikt in weer en wind.
Volgens de fabrikant van de TMM sensor hoeft deze niet gereinigd of afgeplakt te worden. Het probleem met de ondersteuning kwam, als ik het zo lees, ook niet voort uit de TMM sensor.
Stroleen schreef: 26 okt 2019, 16:25 Laatste aandachtspunt is dat ca. 2 km fietsen in het donker de verlichting automatisch bij gaat (voor en achter). Een geluk bij een ongeluk, zie ook de foto. Bij vaart minderen of stoppen gaat de verlichting ook direct weer uit om na enige tijd fietsen weer bij te 'springen'.
Op het moment dat je accu leeg is of er een probleem is met de verbinding met de accu (en de ondersteuning etc. valt weg), dan gaat de motor functioneren als dynamo. Dit zorgt ervoor dat de verlichting blijft werken, zodat je veilig thuis kunt komen. Daarom gaat de verlichting ook weer uit zodra je stopt met fietsen.
Stroleen schreef: 26 okt 2019, 16:25 N.b. Zie ook op de foto het donkere OMNI display wat niet meer werkt.
Logisch, want die kreeg kennelijk ook geen voeding meer van de accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Biker schreef: 09 okt 2019, 23:46 FM heeft batterij uitgelezen...93%
Alle dagen 50 km, dus alle dagen van vol naar leeg. Stromer merkt op dat hij meestal in standby de hele nacht aan de lader ligt en dat dit slecht is voor de batterij. De lader valt toch af...en dan de tijd die rest kan de batterij toch wel wat elektronica voeden. Begrijp niet dat dit de batterij van bijna 1000wh doet afzien. Of heb ik het verkeerd....
Leeg rijden tot 20% en laden tot 80% zou beter zijn(misschien al te laat), Maar ik moet om 5u (4u15 vertrekken)smorgens werken, dus rij ik voluit op 2 zonder wind en 3 als het zwaarder wordt, dacht dat hij daar toch wat langer moet tegen kunnen...
Zal een de contacten controleren alhoewel hij pas van de FM komt....
Nee, probleem heb ik niet na 14 maanden en 10.000 km.
Alle dagen 50 km, dus alle dagen van vol naar leeg, dus rij ik voluit op 2 zonder wind en 3 als het zwaarder wordt :shock:
Ik rij dat in standje 3 en 4 en rij mn batterij enkel leeg als ik 2x wind tegen heb.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Joell
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2019, 17:22

Sinds januari 2019 ben ik in bezit van een Stromer ST5 gekocht in Geleenbij dealer. Al na een maand begonnen de problemen. De ene na de andere foutmelding, problemen met laden etc.
Om een lang verhaal kort te maken fiets is in voorjaar ca 4x terug geweest bij dealer. Problemen bleven en dealer kreeg ze niet opgelost.
In oktober is fiets uiteindelijk naar zwitserland terug gegaan. Normaal zou je verwachtten dat binnen 1 of 2 weken dit zou opgelost worden (laadproblemen en accu) maarna 4/5 maanden in zwitserland!! Kwam fiets terug. Nou dacht nu zal hij eindelijk doen wat hij moet doen en hoopte weer lekker te kunnen aan fietsen (had tot nu toe nog geen 1000km kunnen fietsen) echter weer foutmeldingen en een fiets die niet wilde.
Nu bijna anderhalf jaar later en fiets nog geen 3 weken achter elkaar kunnen gebruiken heb ik geen vertouwen meer in deze fiets.
Dealer en Stromer willen van geen enkel coulantie of compensatie weten. Zij houden zich op standpunt dat ze alles oplossen. Vind deze houding erg onproffesioneel gezien de prijs van de fiets en hoe men hier met de klant omgaat.
Zowel Roger als stromer willen niets compenseren. Ze willen fiets proberen teverkopen maar dan krijg ik 2500euro minder terug terwijl ik er niet echt gebruik van heb kunnen maken door hun ondeugdelijk product
Jammer SF in Geleen.

Vind dat toekomstige stromer kopers dit moeten weten en mee wegen in hun besluit om dergelijk dure fiets aan te schaffen.

Groet

Joell
Plaats reactie