Problemen met stuurpen

Polle
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 dec 2017, 00:45

Zojuist een email van Stromer gehad dat ik mijn ST5 niet meer mag gebruiken. Moet eerst nagekeken worden door een officiele dealer, lijst is erbij.
Er zouden al enkele breuken van de stuurpen hebben plaats gevonden door een fabricage fout.
Bij nazicht door het servicecenter zal dan gekeken worden ofdat de stuurpen al dan niet moet vervangen worden.
Is gratis, moest er nog aan mankeren.
Dus nu effen zonder St5, eerst afspraak maken en de keuring afwachten
Gebruikersavatar
Ziggymiep
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 okt 2017, 04:35
Locatie: Diest
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 5500

Schermafbeelding 2019-02-19 om 18.51.49.png
Schermafbeelding 2019-02-19 om 18.51.49.png (144.15 KiB) 5630 keer bekeken
idem hier :-( hij is pas binnen geweest en volledig stuur is vervangen alsook de volledige crank .
Hij staat de laatste tijd meer in de werkplaats dan bij mijn thuis! Zou niet mogen denk ik.
ST5 20" - SHIMANO XT T-8000 SPD - Spurcycle - Ortlieb Frame-pack M - Ortlieb saddle bag L-Ortlieb Cockpit-Pack - Continental Contact Plus City
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Hier ook binnengekregen. Had al heads up van de FM gekregen. Alle ST5's worden teruggeroepen. Test zou half uur duren, als het stuur vervangen moet worden zijn ze een paar uur kwijt.

Ik ben blij dat Stromer dit zo serieus oppakt en gewoon alle ST5's wil laten testen. Stromer heeft een shortlist met Stromerdealers die de test en eventuele vervanging gaan uitvoeren.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Dan hoop ik wel dat de FM voldoende sturen in voorraad heeft :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Doet me meteen denken aan dat topic over dat ongeval met die stuurpen die vermoedelijk los stond ... dat was ook een ST5.

Ben benieuwd wat de testen zullen inhouden ... heeft er iemand van jullie een lijstje met de testcentra in BE ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Was ook direct mij eerste gedachte. Toen ging ik er dus vanuit dat de kans op een kapotte stuurpen vrijwel nihil was.
Lijkt erop dat dat een foute inschatting was.
Wel onbegrijpelijk; een slechte stuurpen, hoe verzin je zoiets :bn: Er zijn miljoenen stuurpennen gemaakt, die constructie zou toch bekend moeten zijn.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Voor een grondige controle op (beginnende) breuken en fouten heb je een penetrantonderzoek en eventueel RX- en/of ultrasoon apparatuur nodig en daar hangt een stevig kostenplaatje aan vast ... eentje dat vermoedelijk de kostprijs van de onderdelen en de vervanging ruimschoots overstijgt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 19 feb 2019, 20:45 Doet me meteen denken aan dat topic over dat ongeval met die stuurpen die vermoedelijk los stond ... dat was ook een ST5.
+1

Ik ben wel benieuwd naar die lijst met erkende testcentra. Kan een ST5 bezitter hier het linkje plaatsen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dit is de lijst voor België:
https://gallery.mailchimp.com/d9f48763f ... elgien.pdf

Ik ben echt benieuwd of dit aan mijn ongeval gelinkt is. Zoja, dan zijn ze daar in Zwitserland nog niet aan de 'nief patatjes' zoals we in Antwerpen zeggen.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Daarnet vernomen op facebook groep Stromer België, van een dealer volgens mij: de test-apparatuur moet nog geleverd worden in de test-centra... Spannende dagen!
Plaats reactie