Problemen met stuurpen

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 22 feb 2019, 17:11 Hoe langer ik er over nadenk, hoe slechter de gedachte wordt. Is echt wel heel slecht om een stuur te bedenken wat teveel op het randje is geconstrueerd.
Stromer blijft zo wel het imago hoog houden :roll:
Mmmm ik denk dat elk carbon stuur, vork, wiel op het randje geconstrueerd is ben meegeweest als mechanieker met mijn zoon bij de Koga ploeg in etappekoersen en je wilt niet weten wat er elke avond vervangen wordt......vooral met slecht weer.
De eerste protypes van de st5 waren ook met mooi carbon stuur maar dat is gewijzigd omdat je eigenlijk zelfs na omvallen van een fiets met carbon stuur/stuurpen de hele handel moet vervangen om te garanderen dat er geen verzwakking heeft plaatsgevonden.
Ben net bij de test aanwezig geweest en heb er vrede mee dat dit op deze manier gebeurt. Liever een mogelijk probleem aan de voorkant tackelen dan achteraf goedpraten. Kan nu wel concluderen dat het ongeval met de fiets in België waarbij de vork kroon losgekomen was van de vorkpen/buis niets te maken heeft met de test waar ze het stuur belasten.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dank je wel voor de update. Ik ben de man van het Belgische ongeval met de st5, dus zeer geïnteresseerd in een beschrijving van de test. Dank!
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Even "technisch beschreven" er wordt met 60 kg aan de handvaten een naar beneden (hart van de vorkeinden) gerichte kracht uitgeoefend dit 60 seconden lang, afgelezen via een veerunster en dan mag er geen vervorming/sporen van vervormen plaatsvinden het gaat dus om het deel van het stuur dat bij een "normaal" stuur de stuurpen is en NIET de bevestiging om de massieve of ovale vorkbuis aan de vork. Er is een fiets in Zwitserland waar het stuurpen gedeelte is afgebroken/gescheurd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Indien Stromer er in slaagt om die fietsen op enkele weken te checken, dan kan ik niet anders zeggen dan hoedje af voor Stromer.
Bij mijn vorige speed-pedelec (Haibike)was er een probleem met de voorvork. Haibike heeft me 4 maanden verboden met de fiets te rijden, en omdat ik zoveel reclameerde ben ik één van de allereerste eigenaars geweest die een nieuwe voorvork kregen. Toen ik zeven maanden later mijn fiets verkocht, bleek dat er nog altijd fietsen waren waarvoor geen vorken beschikbaar waren (ik ken iemand die een jaar heeft mogen wachten)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

WFVst5 schreef: 23 feb 2019, 12:03 Even "technisch beschreven" er wordt met 60 kg aan de handvaten een naar beneden (hart van de vorkeinden) gerichte kracht uitgeoefend dit 60 seconden lang, afgelezen via een veerunster en dan mag er geen vervorming/sporen van vervormen plaatsvinden het gaat dus om het deel van het stuur dat bij een "normaal" stuur de stuurpen is en NIET de bevestiging om de massieve of ovale vorkbuis aan de vork. Er is een fiets in Zwitserland waar het stuurpen gedeelte is afgebroken/gescheurd.
Dus het gaat om het middelste gedeelte waar alle aansluitingen in het stuur zitten? Mijn stuur is nooit afgebroken maar inderdaad losgeschoten wellicht door vervorming van de voorvork die dus ook krom staat. Ik ben niet technisch genoeg om nu echt te kunnen uitsluiten dat er geen verband is.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik snap je toelichting niet; je spreekt over vervorming van de voorvork terwijl de test over het middenstuk van de stuurpen gaat.
Hoe bedoel je dat precies?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Waar lees jij vervorming van de voorvork?
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 23 feb 2019, 14:13 Waar lees jij vervorming van de voorvork?
Ik reageerde op allesstroomt, zie bericht onder jou.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ok zie het nu op de pc dat is niet zichtbaar op de aaifoon
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 23 feb 2019, 14:28 niet zichtbaar op de aaifoon
Meer aaien en knuffelen, wellicht dat hij het dan beter doet :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie