Stromer zonder bagagedrager: waar is de rode reflector?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22821
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 30 dec 2018, 14:22 Ik heb de topics waar veel foto's van de ST3 en ST5 werden gepost eens doorlopen en het blijkt een typisch Nederlands fenomeen te zijn ... de Belgische Stromers zijn wel uitgerust met een rode achterreflector.
Ik zie het ook. Raar zeg.. Je zou zo'n reflector toch minimaal in de afleverdoos verwachten samen met die twee oranje die officieel op de voorvork moeten.

Ook in NL is zo'n rode reflector inderdaad gewoon verplicht:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ts-brommer
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Op mijn ST5 is geen reflector aangebracht, ook niet aanwezig in afleverdoos. En aangezien ik geen bagagerek neem zal die er ook niet via die weg komen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Samengevat :

- de rode achterreflector is wel degelijk verplicht op een speed pedelec, zowel in BE als in NL

- afwezigheid van deze reflector kan beboet worden

- in BE worden ze blijkbaar door de meeste dealers gemonteerd, zowel op de ST3 als op de ST5 ... ook de ST3 met Zwitserse nummerplaten die Barry testte had de bewuste rode achterreflector onder de nummerplaat, maar : Nederlandse dealers monteren ze niet en leveren ze ook niet af in "de doos" ... zou het dan wat te maken kunnen hebben met de afmetingen van jullie nummerplaat, een Nederlandse speed pedelec nummerplaat is 5,5 cm langer dan de onze (montage minder makkelijk ? :roll: ) ... :?:

Het antwoord zal van een Nederlands forumlid moeten komen denk ik dan ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zit op de ST5 de Supernova kentekenplaat + achterlicht houder? Daarop zit een reflector die je ook met NL kentekenplaat gewoon ziet.

De ST3 heeft volgens mij een andere kentekenplaathouder.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22821
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 30 dec 2018, 20:01 Zit op de ST5 de Supernova kentekenplaat + achterlicht houder? Daarop zit een reflector die je ook met NL kentekenplaat gewoon ziet.
Nope. Het achterlicht is van Supernova, maar de kentekenplaat/achterlichthouder + reflector is van Stromer zelf (voor Stromer ontworpen door een extern bedrijf: Designunity).
FreddyH schreef: 30 dec 2018, 20:01 De ST3 heeft volgens mij een andere kentekenplaathouder.
Het achterlicht op de ST3 is van Roxim. Welke kentekenplaathouder er op de ST3 zit durf ik zo niet te zeggen, die is wel iets gewijzigd omdat de Roxim lamp net wat anders gevormd is dan de Supernova.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22821
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 30 dec 2018, 19:12 zou het dan wat te maken kunnen hebben met de afmetingen van jullie nummerplaat, een Nederlandse speed pedelec nummerplaat is 5,5 cm langer dan de onze (montage minder makkelijk ? :roll: ) ... :?:

Het antwoord zal van een Nederlands forumlid moeten komen denk ik dan ... ;)
Ik zal morgen even zien of ik die reflector terug kan vinden op zolder, en zo ja: dan probeer ik hem er meteen wel even op te zetten, want de reflector op mijn bagagedrager vind ik toch lelijker.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik heb wat aangeslingerd.....vraag van mij ligt ook bij RDW en de dealert dus.......wordt vervolgd overigens was mijn st5 en de twee bij de dealer reeds voorzien van de twee oranje zijreflectoren op de voorvork.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb specifiek gevraagd om die dingen niet op de vork te plakken. Het antwoord was dat ze dat alleen op verzoek wél doen ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

WFVst5 schreef: 30 dec 2018, 21:09 Ik heb wat aangeslingerd.....vraag van mij ligt ook bij RDW en de dealert dus.......wordt vervolgd overigens was mijn st5 en de twee bij de dealer reeds voorzien van de twee oranje zijreflectoren op de voorvork.
En terecht. Ik denk dat het interessant is om te weten wanneer je precies aan de wet voldoet, zodat je daar bewust van af kunt wijken :ai :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 30 dec 2018, 21:09 vraag van mij ligt ook bij RDW
De RDW keurt ze alvast goed zonder aanwezige achterreflector ... :lol:

Benieuwd naar de reacties van beide partijen !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie