Dagrijverlichting Supernova M99 PRO werkt niet?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pleeyer_wan schreef: 14 dec 2018, 16:48 Als ik onder een brug fietste gaat het na een paar tellen op nachtstand en duurde het toch een goei 300 m voordat de verlichting terug naar dagstand schakelde.
Dit is normaal, heb ik inderdaad ook op mijn Es.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lambert
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2018, 19:40

WFTst5,

Jij schrijft: als je de lamp afstelt zoals het hoort met een daling van 2-4 procent dan functioneert de verlichting oke. Kun jij mij vertellen waar je deze kennis vandaan haalt?
Ik ben overigens amper in staat om de instelling met zulke marginale verschillen te wijzigen.
Overigens fijn dat de lamp het bij jou goed doet. Bij mij is het niet optimaal maar kan er mee leven.
Veel fietsplezier.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De M99 PRO koplamp moet horizontaal gericht worden. Intern (dus in de behuizing) is in een daling van 1% voorzien.
Uit de M99 PRO handleiding:

Supernova M99 PRO montage.png
Supernova M99 PRO montage.png (240.84 KiB) 2922 keer bekeken
Supernova M99 PRO montage 2.png
Supernova M99 PRO montage 2.png (61.03 KiB) 2922 keer bekeken
Bron: https://supernova-lights.com/en/service/downloads/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lambert schreef: 28 dec 2018, 21:05 WFTst5,

Jij schrijft: als je de lamp afstelt zoals het hoort met een daling van 2-4 procent dan functioneert de verlichting oke. Kun jij mij vertellen waar je deze kennis vandaan haalt?
Ik ben overigens amper in staat om de instelling met zulke marginale verschillen te wijzigen.
Overigens fijn dat de lamp het bij jou goed doet. Bij mij is het niet optimaal maar kan er mee leven.
Veel fietsplezier.
Regeling permanente eisen RDW, hier moet elk voertuig waar een typegoedkeuring op afgegeven is aan voldoen tenzij dit anders bij de typegoedkeuring is vastgelegd.
Wordt bij motorvoertuigen die APK plichtig zijn elk jaar gecontroleerd/afgesteld voordat een keuringsrapport wordt afgegeven.
De RPE is/zijn de eisen die de RDW stelt aan een voertuig, bijv met. remmen, verlichting, vering/wielophanging, banden spiegels, corrosie etc. etc. kortom een dik lijvig boek/website.
Laatst gewijzigd door WFVst5 op 29 dec 2018, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 28 dec 2018, 21:12 De M99 PRO koplamp moet horizontaal gericht worden. Intern (dus in de behuizing) is in een daling van 1% voorzien.
Uit de M99 PRO handleiding:


Supernova M99 PRO montage.png

Supernova M99 PRO montage 2.png

Bron: https://supernova-lights.com/en/service/downloads/
Duidelijk dan is de ECE normering van 1% behorende bij deze koplamp ook bij de RDW vastgelegd tijdens de typegoedkeuring.
Is het ook bekend dat je het vierkante stickertje verwijderen moet dat aan de onderzijde is geplakt? Dit is van Gore tex ivm. ademen van condens dat ontstaat door het temperatuurverschil; op zich een goed idee zij het niet dat de lijm het teveel afsluit zodat er toch condens kan ontstaan. Werkt misschien goed in minder vochtige landen maar hier? :lol:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nooit last gehad van condens. Bij mij blijft dat stickertje mooi zitten. (If it ain't broke, don't fix it.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Doe je goed ik had er bij de Flyer wel last van en advies van mijn Duitse dealer was het stikkertje verwijderen. Bij de st5 ook weer condens na een paar ritten met fikse regen dus stikkertje er maar weer afgepulkt :dwars: Merk overigens wel dat als ik met beide handen met tegenwind naast de koplamp zit het dimlicht aangaat maar da's logisch. Met deze sombere en fluctuerende buitenlichtsterkte floept de koplamp regelmatig naar dimlicht.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie