Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Het nieuwste topmodel in de Stromer-vloot.
Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Barry » 08 dec 2018, 09:11

Goh dank je Lambert :oops:

De koplamp kan inderdaad niet uitgezet worden..
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 6600km and counting

Gebruikersavatar
Stromer9000
Expert
Expert
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Stromer9000 » 08 dec 2018, 12:39

Barry,

die tas van Muc-Off met 5 borstels en allerhande producten heb ik ook in mijn bezit, heel handig!

Wel opletten met je fietsstandaard dat je de klem niet te stevig dicht draait wanneer je jouw fiets monteert zodat je het aluminium van je frame niet per ongeluk vervormt. Zelf monteer ik de fiets aan de zadelpen, lijkt me veiliger...
Laatst gewijzigd door Stromer9000 op 08 dec 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel

Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1460
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Daniel1975 » 08 dec 2018, 12:44

Vervormen van dit frame is vrijwel onmogelijk. Geen zorgen.
Het is geen hightech superlicht aluminium racefiets-frame zoals bijv een Specialized Allez Sprint of sommige oudere Scott frames.
Een ST5 frame is serieus stevig.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8448
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Stromeur » 08 dec 2018, 14:34

Stromer9000 schreef:
08 dec 2018, 12:39
Zelf monteer ik de fiets aan de stuurpen
Zadelpen denk ik?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Stromer9000
Expert
Expert
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Stromer9000 » 08 dec 2018, 15:29

Stromeur schreef:
08 dec 2018, 14:34
Stromer9000 schreef:
08 dec 2018, 12:39
Zelf monteer ik de fiets aan de stuurpen
Zadelpen denk ik?
Idd schrijffoutje sorry :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Barry » 08 dec 2018, 22:29

Stromer9000 schreef:
08 dec 2018, 12:39
Barry,

die tas van Muc-Off met 5 borstels en allerhande producten heb ik ook in mijn bezit, heel handig!

Wel opletten met je fietsstandaard dat je de klem niet te stevig dicht draait wanneer je jouw fiets monteert zodat je het aluminium van je frame niet per ongeluk vervormt. Zelf monteer ik de fiets aan de zadelpen, lijkt me veiliger...
Ik heb de Stromer voorzichtig erin gezet en precies vast genoeg gedraaid dat ie niet kon verschuiven. De standaard is uitgerust met een soort ruw rubber o.i.d. zodat je niet snel krassen of beschadigingen krijgt. Ik kan gelukkig geen beschadigingen ontdekken aan het frame.
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 6600km and counting

Lambert
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 dec 2018, 19:40

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Lambert » 09 dec 2018, 09:40

Barry, hoe lang is je seatpost? 420 mm?

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Barry » 09 dec 2018, 12:31

Lambert schreef:
09 dec 2018, 09:40
Barry, hoe lang is je seatpost? 420 mm?
Als je bedoelt hoever het zadel op de bodyfloat zit, dat staat op 440mm.
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 6600km and counting

Barry
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 391
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Barry » 22 dec 2018, 23:11

Na drie weken stromeren heb ik vandaag de 1000km aangetikt op de ST5. Als mijn kids de afgelopen weken niet 3x ziek (!) waren geweest had ik waarschijnlijk vorige week al deze eerste mijlpaal bereikt.

En belangrijk daarbij op te merken: het zijn 1000 probleemloze kilometers geweest. Er zijn genoeg forumleden geweest met opstartissues met de ST5. Daar ik met de leen-St2 de nodige opstartproblemen had ging ik er bij voorbaat vanuit dat ik de nodige keren de eerste weken bij de FM zou belanden. Nu zijn er wel FM-bezoekjes geweest, maar niet omdat er dingen mis waren (montage bagagedrager en fietstassen, en vandaag de kerstborrel).

Kort wat observaties na de eerste 1000 km's:
  • De stijve rug en zere billen zijn echt van korte duur gebleken. Na enkele dagen verdwenen de zere billen. De stijve rug duurde iets langer maar daar bleek de rugzak mede de boosdoener.
  • Fietstassen zijn voor mij wel echt een must. Ik vind een rugzak echt oncomfortabel; zweteriger, onveilig gevoel ivm vallen, en de schouderbanden knellen toch iets de bloedsomloop in mijn armen af.
  • Een tweede oplader voor de Stromer om op het werk te leggen is toch wel fijn. Vandaag heb ik een ST1x lader aangeschaft zodat ik dat gezeul niet meer heb van woon naar werk.
  • Stromeren is anticiperen en het onverwachte verwachten van andere verkeersdeelnemers. Ik kijk steeds meer in de binnenspiegel bij naderende auto's. Die maken nogal eens inschattingsfouten bij inhalen en/of bij afslaan. Ook fietsers kunnen flinke en onverwachte zwiepers maken op plekken waar je het niet verwacht. Vorige week een malloot op de fiets die een viaduct opfietste en ineens zijn stuur omgooit om door de tussenberm zomaar weer naar beneden te fietsen omdat die een bekende ziet in tegengestelde richting. Bij het fietsen inhalen op smallere (brom)fietspaden houd ik 25-30 km/u aan. Ik kondig nu bijna altijd mijn komst aan met de Spurcycle bel.
  • Wat een zegen is de M99 pro bouwlamp :d3: Veel licht, die mijn komst voor tegemoet komend verkeer tijdig en goed aankondigt. Mij tegemoet fietsende scholieren gaan - al voor ik wil bellen/toeteren - vanzelf opzij. Die bouwlamp dwingt respect af en dat is geen overbodige luxe.
  • Ik vind de spatbordverlenger van Jroen onmisbaar. Ik heb de 175mm variant en het scheelt behoorlijk in het opspatten van blerf.
  • Bij donker, nat en glad weer vind ik 35-40km/u hard zat. In bochten zak ik vaak af tot onder de 30 km/u (soms tot 20km/u). Het scheelt enkele luttele minuten reistijd terwijl ik veel relaxter aan het stromeren ben. Het tunneleffect wat ik ervaar als ik 45+ km/u ga heb ik geen last van. Dit betekent dat ik verkeerssituaties - met name kruisingen - beter kan inschatten. De Pirelli's houden zich uitstekend bij nat en glad weer op deze snelheid. Ik heb nog geen enkele keer geslipt o.i.d. Ook het opspatten is beduidend minder.
  • Een fietsstandaard voor het schoonmaken is echt een aanwinst. Ik kan het iedereen aanbevelen.
  • De ST5 is een publiekstrekker. Bij een veerpont of stoplicht gegarandeerd een praatje te pakken met andere verkeersdeelnemers.
  • Ik zie sneller dan ik gewild had al her en der krasjes op de lak. Bij elk van die krasjes heb ik werkelijk geen idee hoe die daar gekomen zijn. Bij dit grijs-mat zie je krasjes helaas snel.
  • Mijn familie, vrienden en collega's worden volgens mij wel gek van hoeveel ik over mijn Stromer kan lullen. :bu: Ik ben er zó blij mee dat ik elke ochtend en middag uitkijk naar het moment dat ik de omni kan aanzetten en kan wegtrappen. Alle sores van de dag ben ik binnen de kortste keren kwijt :d3:
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 6600km and counting

Gebruikersavatar
Stromer9000
Expert
Expert
Berichten: 291
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Re: Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Bericht door Stromer9000 » 23 dec 2018, 21:15

Barry schreef:
22 dec 2018, 23:11
Na drie weken stromeren heb ik vandaag de 1000km aangetikt op de ST5. Als mijn kids de afgelopen weken niet 3x ziek (!) waren geweest had ik waarschijnlijk vorige week al deze eerste mijlpaal bereikt.

En belangrijk daarbij op te merken: het zijn 1000 probleemloze kilometers geweest. Er zijn genoeg forumleden geweest met opstartissues met de ST5. Daar ik met de leen-St2 de nodige opstartproblemen had ging ik er bij voorbaat vanuit dat ik de nodige keren de eerste weken bij de FM zou belanden. Nu zijn er wel FM-bezoekjes geweest, maar niet omdat er dingen mis waren (montage bagagedrager en fietstassen, en vandaag de kerstborrel).

Kort wat observaties na de eerste 1000 km's:
  • De stijve rug en zere billen zijn echt van korte duur gebleken. Na enkele dagen verdwenen de zere billen. De stijve rug duurde iets langer maar daar bleek de rugzak mede de boosdoener.
  • Fietstassen zijn voor mij wel echt een must. Ik vind een rugzak echt oncomfortabel; zweteriger, onveilig gevoel ivm vallen, en de schouderbanden knellen toch iets de bloedsomloop in mijn armen af.
  • Een tweede oplader voor de Stromer om op het werk te leggen is toch wel fijn. Vandaag heb ik een ST1x lader aangeschaft zodat ik dat gezeul niet meer heb van woon naar werk.
  • Stromeren is anticiperen en het onverwachte verwachten van andere verkeersdeelnemers. Ik kijk steeds meer in de binnenspiegel bij naderende auto's. Die maken nogal eens inschattingsfouten bij inhalen en/of bij afslaan. Ook fietsers kunnen flinke en onverwachte zwiepers maken op plekken waar je het niet verwacht. Vorige week een malloot op de fiets die een viaduct opfietste en ineens zijn stuur omgooit om door de tussenberm zomaar weer naar beneden te fietsen omdat die een bekende ziet in tegengestelde richting. Bij het fietsen inhalen op smallere (brom)fietspaden houd ik 25-30 km/u aan. Ik kondig nu bijna altijd mijn komst aan met de Spurcycle bel.
  • Wat een zegen is de M99 pro bouwlamp :d3: Veel licht, die mijn komst voor tegemoet komend verkeer tijdig en goed aankondigt. Mij tegemoet fietsende scholieren gaan - al voor ik wil bellen/toeteren - vanzelf opzij. Die bouwlamp dwingt respect af en dat is geen overbodige luxe.
  • Ik vind de spatbordverlenger van Jroen onmisbaar. Ik heb de 175mm variant en het scheelt behoorlijk in het opspatten van blerf.
  • Bij donker, nat en glad weer vind ik 35-40km/u hard zat. In bochten zak ik vaak af tot onder de 30 km/u (soms tot 20km/u). Het scheelt enkele luttele minuten reistijd terwijl ik veel relaxter aan het stromeren ben. Het tunneleffect wat ik ervaar als ik 45+ km/u ga heb ik geen last van. Dit betekent dat ik verkeerssituaties - met name kruisingen - beter kan inschatten. De Pirelli's houden zich uitstekend bij nat en glad weer op deze snelheid. Ik heb nog geen enkele keer geslipt o.i.d. Ook het opspatten is beduidend minder.
  • Een fietsstandaard voor het schoonmaken is echt een aanwinst. Ik kan het iedereen aanbevelen.
  • De ST5 is een publiekstrekker. Bij een veerpont of stoplicht gegarandeerd een praatje te pakken met andere verkeersdeelnemers.
  • Ik zie sneller dan ik gewild had al her en der krasjes op de lak. Bij elk van die krasjes heb ik werkelijk geen idee hoe die daar gekomen zijn. Bij dit grijs-mat zie je krasjes helaas snel.
  • Mijn familie, vrienden en collega's worden volgens mij wel gek van hoeveel ik over mijn Stromer kan lullen. :bu: Ik ben er zó blij mee dat ik elke ochtend en middag uitkijk naar het moment dat ik de omni kan aanzetten en kan wegtrappen. Alle sores van de dag ben ik binnen de kortste keren kwijt :d3:
Mooi is dat die positieve ervaring met je ST5! Ik ken dat probleem, alleen voel ik aan dat het de mensen nogal vlug beginnen te vervelen als ik over de Stromer praat. Dus probeer ik me in te houden maar eerlijk is eerlijk, het lukt me niet! Vorige week ben ik voor een Kinekt 2.1 gegaan en andere pedalen... wat een zegen is dat! Nog veel plezier toegewenst met je Stromer en prettige feestdagen!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten