Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 01 dec 2018, 12:05 Ha Barry, ik denk dat we nu één van de leukste uitleveringsverslagen op het Stromer Forum ooit hebben gelezen. Dankjewel daarvoor.

(..)

Ik wens je heel, heel veel plezier met je geweldige aankoop, en veel veilige kilometers natuurlijk :d3:
Dank je wel x2 Stromeur!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromer9000 schreef: 01 dec 2018, 13:50 Zelf ben ik eveneens zeer te spreken over de Bexley! De oorbescherming vind ik iets minder maar dat heb ik met een Buff opgelost.

Doet die bodyfloat keurig zijn werk? Hier op de Belgische wegen waan je je soms op één of ander 'patattenveld' dus de twijfel om dit eveneens te installeren is er...
Dat van de buff is slim. Dank voor de tip. :ay Daar heb ik er ook een paar van liggen.

De bodyfloat is echt perfect vind ik, zeker bij hobbelige wegen voel je heel duidelijk hoe goed de vering zijn werk doet. Ik kan hem echt van harte aanbevelen, ga je geen spijt van krijgen!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Lomito schreef: 01 dec 2018, 14:16 Ik rij nu al maandenlang noodgedwongen met een rugzak zolang er nog geen bagagedrager beschikbaar is. Zo ben ik er aardig gewend aan geraakt om met een rugzak op pad te gaan. Tijdens de ritten naar en van Soest heb ik met reserveaccu in de rugzak gereden en ook dat ging bijzonder goed... met als resultaat dat ik inmiddels besloten heb om GEEN bagagedrager te plaatsen. De ST5 is gewoon heel erg mooi zonder bagagedrager en ik hoef niet dagelijks grote hoeveelheden spullen mee te nemen: een kleine laptop, eventueel de reserveaccu, wekelijks 6Tap6 en soms het kettingsslot, dat is het. Maar ik kan me voorstellen dat je voor woon-werk meer spullen mee te nemen hebt, zeker als je een verschoning meeneemt.

Heel veel fietsplezier met je prachtige ST5 en ik kijk uit naar de gezamenlijke rit in en rond Amersfoort!
Dank je! Ja lijkt me ook erg leuk.

Ik snap de keuze van de rugzak, maar ik heb wel dezelfde bedenking als @jovdt schetst. Bovendien heb ik idd teveel mee te nemen qua kleding die graag ongekreukt mee wil nemen.

En gaat die Tap6 niet in een Camelbak dan? :lol:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Barry schreef: 01 dec 2018, 17:14
Stromer9000 schreef: 01 dec 2018, 13:50 Zelf ben ik eveneens zeer te spreken over de Bexley! De oorbescherming vind ik iets minder maar dat heb ik met een Buff opgelost.

Doet die bodyfloat keurig zijn werk? Hier op de Belgische wegen waan je je soms op één of ander 'patattenveld' dus de twijfel om dit eveneens te installeren is er...
Dat van de buff is slim. Dank voor de tip. :ay Daar heb ik er ook een paar van liggen.

De bodyfloat is echt perfect vind ik, zeker bij hobbelige wegen voel je heel duidelijk hoe goed de vering zijn werk doet. Ik kan hem echt van harte aanbevelen, ga je geen spijt van krijgen!
Idd ik heb zo eentje in merinowol, over de oren en het achterhoofd, helmpje bovenop en ik vind het iets comfortabeler dan met die 'zijstukken' die bij de helm geleverd zijn.

Ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gelezen over de Bodyfloat, binnen een week of twee richting de FM voor een eerste onderhoud, tegelijk die laten installeren!

Geniet er nog van!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Lomito

Barry schreef: 01 dec 2018, 17:19 En gaat die Tap6 niet in een Camelbak dan? :lol:
Voor de 6Tap6 heb ik een handige DHZ-sixpack-houder van karton en tape, werkt helemaal super. Past precies in de rugzak en gaat inmiddels 1½ jaar mee. :d3:
Lomito

Barry schreef: 01 dec 2018, 17:09 Ik ben vanaf Amersfoort via Den Treek & Leusderheide - Vliegveld Soesterberg - Soest - Baarn - Eemdijk - en door de polder terug naar Amersfoort gegaan. Ik heb wat eerste voorverkenning gedaan voor een leuke route in het voorjaar.

Ik heb - heel origineel ;p - Vliegveld Soesterberg aangedaan om daar foto's te maken van mijn nieuwe aanwinst:
Blijft gewoon mooi: schoonheid, techniek, snelheid en ruimte... :ba :ba :ba
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Kouden vingers, zal altijd wel 'n probleem blijven, zowel op de fiets met deze snelheden en ook op de motor. De rijwind koelt al het handschoenenmateriaal zodanig af dat je vingers stijf staan. Op mijn vorige motor had ik handvat verwarmers met 2 standen, waar je binnenkant van je handen opwarmden tot je er brandblaren van kreeg en je vingers waren bevroren. Ofwel verwarmde handschoenen of handvat beschermstukken die de wind echt van je vingers houden, voor de rest, helpt niets echt.

Op m'n motor gebruik ik deze frietpuntzak...Echt 'n aanrader, je kan het volume vergroten naar behoefte.
https://www.louis.be/artikel/vanucci-ru ... 84a1665b99
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
PvDijk
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:40
Locatie: Papendrecht

Hoi Barry, was al benieuwd wanneer je je SP zou ontvangen. Had laats nog even op het forum gezocht of je er al een berichtje over had geschreven. Maar dan eindelijk nu heb je hem. Ben zelf nu 2 maanden aan het Stromeren dit beval mijn prima. Overigens beoordeel ik dag tot dag wel het weer en op dagen dat ik nat zou regenen op weg naar mijn werk, verkies ik toch de auto. Gelijk een moment om wat kleding uit te wisselen.
Heb ook een reislader aangeschaft die ik op mijn werk heb liggen. Haalde het net niet om heen en weer te rijden met een batterij lading nu het wat kouder word. Een andere rede voor de aanschaf is dat een standaard lader niet geschikt is om dagelijks meegenomen te worden op een Stromer.
Ik verbruik +/- 55% batterij en de reislader kan in 8,5 uur dit netjes aanvullen.

Hetzelfde probleem heb ik met de beslaan van de Bexley. Een oplossing heb ik nog niet hiervoor maar In de handel is een goedje genaamd “anti condens” in de vorm van doekjes of spuitfles.

Wat ik gemerk heb met het windruis is dat de oorpropjes die weer uitzetten als je ze inknijpt en dan in je oor doe, de betere geluiddemping geeft.

Veel plezier met je nieuwe ST5, en vele veilige kilometers toegewenst.
ST3 LE, ww=26 Km enkel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

PvDijk schreef: 02 dec 2018, 10:41 ... maar In de handel is een goedje genaamd “anti condens” in de vorm van doekjes of spuitfles.
Scheerschuim schijnt hier precies even goed voor te werken. Ik heb het al klaar staan maar nog niet geprobeerd...

Edit: zie oa dit filmpje, bij 4:45 gaat het over het scheerschuim:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Proficiat, veel veilige kilometers toegewenst ik zat gisteren “helaas” in hetzelfde schuitje mijn fiets was al wel voorzien van spatbord met dragertje. Eerste ritje verliep perfect, ietwat gereserveerd omdat de banden nog vet zijn en het miezerde. De bladerenpap is ook link dus.......verder had ik dezelfde ervaring als jij.....fantastische fiets🤣🤣
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie