Sint was vroeg dit jaar; woohoo mijn ST5 is binnen!

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ha Barry, ik denk dat we nu één van de leukste uitleveringsverslagen op het Stromer Forum ooit hebben gelezen. Dankjewel daarvoor.

Goed om te horen dat Stromer, zo tegen het einde van 2018, eindelijk weer op schema is met de leveringen. Nou die bagagedrager nog, maar die komt vanzelf wel en de fiets is toch het belangrijkste.

Ik wens je heel, heel veel plezier met je geweldige aankoop, en veel veilige kilometers natuurlijk :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Mooi geschreven verhaal Barry en veel fietsplezier toegewenst met je nieuwe ride!

Zelf ben ik eveneens zeer te spreken over de Bexley! De oorbescherming vind ik iets minder maar dat heb ik met een Buff opgelost.

Wat je ST5 in je woonkamer betreft... ook dat klinkt bekend in de oren... zelf durf ik gewoon eens naar de garage te gaan om naar mijn fiets te kijken :oops:

Doet die bodyfloat keurig zijn werk? Hier op de Belgische wegen waan je je soms op één of ander 'patattenveld' dus de twijfel om dit eveneens te installeren is er...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die Kinekt seatpost (zoals hij nu heet) is geweldig. Ik rij ermee over Friese fietspaden en de toestand hier is vergelijkbaar met die in België. Ik ben er superblij mee.

Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=110&hilit=suntour+bodyfloat

Dat is dus wel de "oude" BodyFloat op een Stromer met 26" wielen en andere banden, maar het effect zal vergelijkbaar zijn op jouw ST3 LE. Het is vooral een kwestie van de goede veren kiezen en de tijd nemen om 'm te fine-tunen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 01 dec 2018, 13:54 Die Kinekt seatpost (zoals hij nu heet) is geweldig. Ik rij ermee over Friese fietspaden en de toestand hier is vergelijkbaar met die in België. Ik ben er superblij mee.

Zie ook:

viewtopic.php?f=9&t=110&hilit=suntour+bodyfloat

Dat is dus wel de "oude" BodyFloat op een Stromer met 26" wielen en andere banden, maar het effect zal vergelijkbaar zijn op jouw ST3 LE. Het is vooral een kwestie van de goede veren kiezen en de tijd nemen om 'm te fine-tunen.
Ga ik zeker straks (want nu ga ik al joggend de regen bedwingen :D ) eens bekijken. Bedankt voor de tip!
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

@ Barry
Leuk verslag! Gefeliciteerd met de nieuwe fiets.
Als ik kan kom ik in het voorjaar in Amersfoort meestromeren.

@ Stromer9000
Niet twijfelen, die Bodyfloat zorgt voor een geweldige vering op slecht wegdek.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Lomito

Gefeliciteerd Barry met je nieuwe fiets! Gisteren zag ik jouw fiets staan op het podium bij de dealer en had al het vermoeden dat deze voor jou zou zijn. Jammer dat we elkaar gemist hebben...

Ik rij nu al maandenlang noodgedwongen met een rugzak zolang er nog geen bagagedrager beschikbaar is. Zo ben ik er aardig gewend aan geraakt om met een rugzak op pad te gaan. Tijdens de ritten naar en van Soest heb ik met reserveaccu in de rugzak gereden en ook dat ging bijzonder goed... met als resultaat dat ik inmiddels besloten heb om GEEN bagagedrager te plaatsen. De ST5 is gewoon heel erg mooi zonder bagagedrager en ik hoef niet dagelijks grote hoeveelheden spullen mee te nemen: een kleine laptop, eventueel de reserveaccu, wekelijks 6Tap6 en soms het kettingsslot, dat is het. Maar ik kan me voorstellen dat je voor woon-werk meer spullen mee te nemen hebt, zeker als je een verschoning meeneemt.

Heel veel fietsplezier met je prachtige ST5 en ik kijk uit naar de gezamenlijke rit in en rond Amersfoort!
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Gefeliciteerd Barry, die bagagedrager is idd een dingetje - onze collega die er een heeft besteld zit met smart te wachten - de fiets hebben Jos en Nelis al lang klaar, maar zonder spullen wil hij (terecht) niet rijden :)
Fijne kilometers!
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Lomito schreef: 01 dec 2018, 14:16 Gefeliciteerd Barry met je nieuwe fiets! Gisteren zag ik jouw fiets staan op het podium bij de dealer en had al het vermoeden dat deze voor jou zou zijn. Jammer dat we elkaar gemist hebben...

Ik rij nu al maandenlang noodgedwongen met een rugzak zolang er nog geen bagagedrager beschikbaar is. Zo ben ik er aardig gewend aan geraakt om met een rugzak op pad te gaan. Tijdens de ritten naar en van Soest heb ik met reserveaccu in de rugzak gereden en ook dat ging bijzonder goed... met als resultaat dat ik inmiddels besloten heb om GEEN bagagedrager te plaatsen. De ST5 is gewoon heel erg mooi zonder bagagedrager en ik hoef niet dagelijks grote hoeveelheden spullen mee te nemen: een kleine laptop, eventueel de reserveaccu, wekelijks 6Tap6 en soms het kettingsslot, dat is het. Maar ik kan me voorstellen dat je voor woon-werk meer spullen mee te nemen hebt, zeker als je een verschoning meeneemt.

Heel veel fietsplezier met je prachtige ST5 en ik kijk uit naar de gezamenlijke rit in en rond Amersfoort!
Zou ik toch even niet doen...ik rijd ook soms noodgedwongen met een fietsrugzak, maar beperk me allen tot zachte voorwerpen zoals reservekleding.... Enkele jaren geleden opgeschept door een idioot op 4 wielen die zijn sms belangrijker vond dan het verkeer . Achteraan aangereden en met rugzak tegen de auto geknald...resultaat een hernia (met blijvende last...) Mag er niet aan denken wat het resultaat zou geweest zijn met de inhoud van jouw rugzak.....Maar ik begrijp jouw keuze en respecteer ze ook.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Geniet ervan Barry, het is een top fiets :ay

Wat die bagagedrager bertreft, raar dat daar nog altijd op gewacht moet worden, ik heb mijne sinds oktober.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Tjonge, wat kriebelde het vanochtend om weer direct op de Stromer te gaan! Zitbotjes waren nog wat beurs - want ongetraind - van de tocht gisteren, maar dat mag de pret niet drukken. Vandaag wederom heerlijk en probleemloos een rondje Amersfoort gedaan van 61 km (15% accu over).

Wat me nog opviel:
  • De statstieken van de rit van gisteren én die van vandaag staan al netjes bij de totalen in de app.
  • Nu er flinke wind was in de polder, blijkt het windgeruis toch nog best fors met de Bexley. Misschien toch nog eens wat oordopjes regelen, ik las wat goede tips hierover op het forum. De Bexley hield mij wel heerlijk warm.
  • De hoge zoem van de motor die ik bij de ST2 hoorde is niet te bespeuren bij de ST5 :bj
  • De remmen alweer een stukje beter remmen dan gisteren.
  • Mijn benen en voeten waren tot op het bot verkleumd en dat al met deze temperatuur.
Ik ben vanaf Amersfoort via Den Treek & Leusderheide - Vliegveld Soesterberg - Soest - Baarn - Eemdijk - en door de polder terug naar Amersfoort gegaan. Ik heb wat eerste voorverkenning gedaan voor een leuke route in het voorjaar.

Ik heb - heel origineel ;p - Vliegveld Soesterberg aangedaan om daar foto's te maken van mijn nieuwe aanwinst:

Afbeelding
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie