Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5
-
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 17 okt 2017, 01:29
Heb vandaag feedback van dealer ivm Shimano-display voor uitlezing versnelling op ST5.
Stromer meldde aan dealer dat ze nog in onderhandeling zijn met Shimano(Japan). Shimano is op dit moment immers niet bereid om zijn connector/protocol toegankelijk te maken voor 3rd party/Stromer (dus weigert data/signaal door te geven naar Omni of bluetooth of...; Enkel uitlezing toegestaan op eigen Shimano-display).
Uiteraard probeert Stromer Shimano nog te overtuigen, maar onduidelijk of dat gaat lukken... Dus reële kans dat de "clean cockpit" van demo-prototype nog ontsierd wordt door display...
En als uitsmijter: dealer gaf aan dat hij nu al 5 (vijf) bestellingen heeft voor ST5. Dat loopt dan toch wel best lekker, lijkt me.
Stromer meldde aan dealer dat ze nog in onderhandeling zijn met Shimano(Japan). Shimano is op dit moment immers niet bereid om zijn connector/protocol toegankelijk te maken voor 3rd party/Stromer (dus weigert data/signaal door te geven naar Omni of bluetooth of...; Enkel uitlezing toegestaan op eigen Shimano-display).
Uiteraard probeert Stromer Shimano nog te overtuigen, maar onduidelijk of dat gaat lukken... Dus reële kans dat de "clean cockpit" van demo-prototype nog ontsierd wordt door display...
En als uitsmijter: dealer gaf aan dat hij nu al 5 (vijf) bestellingen heeft voor ST5. Dat loopt dan toch wel best lekker, lijkt me.
Newbie sinds okt17. Nu eerst op ST2/bodyfloat+Ortlieb back Roller.
Als die ST5 niet zo duur was, maakt deze behoorlijke actieradius de fiets geschikt om daar toertochten mee te maken. Hoewel... hoe krijg je de bagage mee? Ik zie i.t.t. mijn eigen ST1 geen bagagedrager. Als je flink rond wil toeren is 180 km wel zeer aantrekkelijk. Je zou er binnen paar dagen van Twente naar Berlijn kunnen fietsen, met twee of drie overnachtingshotels mits die een goede stalmogelijkheid hebben. Niet alleen wij zitten te likkebaarden bij deze fiets, maar de dieven helaas ook.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Voor de ST5 is een bagagedrager beschikbaar, zoals het er nu naar uitziet eentje met een hogere belastbaarheid dan die van de eerdere Stromers (17kg max). Zie ook de foto's een stukje terug in dit topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wat ook een mooi experiment zou zijn, is om te kijken of er compatibiliteitsproblemen zijn als je de motor van de ST5 overzet in een ST2 of ST1X...OVLstromer schreef: ↑23 okt 2017, 21:20 Als je even doordenkt kan je zelfs niet uitsluiten dat Stromer na zomer 2018 een OTCupdate pusht naar ST2s om vermogensplafond op te trekken -Tesla doet dit evengoed zo met batterijcapaciteit op sommige modellen).
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 09 nov 2017, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit net de review te lezen van de nieuwe Pirelli band voor de ST5. Indrukwekkend.
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... yre-50737/
"This approach emulates what Pirelli already does with certain car brands by working closely with manufacturers to produce a tyre specifically to match the dynamics and peculiarities of specific vehicles. This strategy has seen Pirelli produce more than 1,800 unique original equipment tyres to date, and is something the firm told BikeRadar it was pursuing back at the launch of its PZero Velo range of tyres earlier this year."
http://www.bikeradar.com/road/news/arti ... yre-50737/
"This approach emulates what Pirelli already does with certain car brands by working closely with manufacturers to produce a tyre specifically to match the dynamics and peculiarities of specific vehicles. This strategy has seen Pirelli produce more than 1,800 unique original equipment tyres to date, and is something the firm told BikeRadar it was pursuing back at the launch of its PZero Velo range of tyres earlier this year."
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb hele hoge verwachtingen van deze band. Jammer dat-ie vooralsnog alleen in 27,5" bestaat. Ik ben benieuwd of Pirelli en Stromer dit zo gaan houden om de exclusiviteit van de ST5 te waarborgen, of dat deze band -bij gebleken succes- ook in 26" leverbaar wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat lijkt me een onwijs gaaf idee. Ik vrees wel dat dit enig startkapitaal vergt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nog even over die motor van de ST5: Cyno Sport, 800W / 48Nm. Ik heb het nagevraagd bij mijn dealer en dit is dus wel degelijk een nieuwe motor: hij is nog wat compacter dan de huidige ST2 motor, maar wel krachtiger. Deze nieuwe motor is dus geen softwarematig truukje, maar een doorontwikkeling van een bestaand en succesvol product.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023