Persbericht Eurobike: aankondiging van de Stromer ST5

Lomito

Toch de Supernova M99pro... door de vorm van het stuur lijkt de bouwlamp kleiner. :shock:
Alweer een :bf: voor de ontwerper van het stuur!
Laatst gewijzigd door Lomito op 29 aug 2017, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het stuur en de stuurpen hebben een enorme metamorfose ondergaan en zijn een stuk robuuster dan die op alle Stromer modellen tot nu toe. Het lijk erop dat de bouwlamp aan de achterzijde zelfs een stukje in het stuur verzonken is?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Klopt, dat zag ik ook...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo te zien zijn stuur en stuurpen volledig geïntegreerd en lopen alle kabels door de verbrede stuurpen de fiets in. Een Shockstop stuurpen kun je op deze ST5 dus wel vergeten. En gezien het gewijzigde frame zal er ook (nog) geen passende geveerde voorvork voor bestaan. Ik heb al mijn hoop m.b.t. de vering aan de voorzijde dus weer op de banden gericht, die nieuwe van Pirelli.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

En de veiligheidsmaatregelen?
- Banden zonder zijreflectie
- Koplamp geeft alleen licht naar voor, achterlicht alleen licht naar achter
Een gemiste kans, lijkt het.
Witte ST3 van maart 2019
Lomito

Banden zonder zijreflectie is inderdaad een nono, de koplamp en achterlicht presteren echter bijzonder goed, ook bij nadering van opzij.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En toch: ik herinner me de foto die jij eens op dat andere forum hebt geplaatst om de zijreflectie van jouw ST2 S in het donker te demonstreren nog als de dag van gisteren. Ik vind het onmisbaar (en bovendien is zijreflectie in NL verplicht). Geen idee of ze los in het doosje weer twee van die oranje reflectoren stoppen waar ik er hier ook nog vier van heb liggen, maar ik hoop eigenlijk op een andere/mooiere oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik zou ook niet zonder zijreflectie willen.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Die oranje reflectoren moet je niet willen hebben, die dingen zijn pas echt lelijk. :bu: Daarmee vergeleken is een witte reflecterende streep op de zijkant van je zwarte fietsband nog heel erg mooi. :bf:

...maar..... je bent niet de eigenaar van een fiets, maar een brommert... Op de scooters van mijn kinderen heb ik nog nooit een witte streep aan de zijkant van hun banden gezien. Zij hebben op die scooter wel zijreflectoren, een spiegel en een toeter. Wellicht hebben om die reden niet alle banden voor speed-pedelecs een zijkant met witte reflectie. :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Wat is die St5 fraai......

Voor mij is vooral aantrekkelijk de grotere wielmaat; een stuk beter voor mijn langere afstanden dan de relatief kleine 26".

Maar de looks van deze St5 zijn wel heel erg geslaagd........hebbe, hebbe, hebbe......
Nou is 2018 het jaar dat ik mijn 35 jarig ambtsjubileum mag vieren van de baas maar zelfs die financiële injectie zullen de kosten niet dekken.

Ben benieuwd wanneer dit model daadwerkelijk bij de dealers staat; 2018 is een rekbaar begrip.
En dan moeten bovendien nog eens tussenliggende modellen komen (?): de St3 en St4. De sprong naar de St5 is mij een beetje onduidelijk.
Ook onduidelijk is het wel/niet kunnen van een bagagedrager. Deze St5 wordt gepresenteerd als het summum op commuter-fietsen......dan zal daar ook een rackje bij moeten. Misschien esthetisch minder geslaagd maar een zweetrug vanwege een rugzakje is nog minder geslaagd. Maar dit is de onthulling van de St5; details zullen zeker volgen.

Fraai !
Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 30 aug 2017, 06:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie