ST3 soft/hard reset omni mogelijk?

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Ik vind dat ook , veel teveel mensen op ideeën brengen.
Dag van vandaag kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
Best info vragen aan je fietsdealer of via Stromer zelf ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De dealer is ons aanspreekpunt als Stromer-klant, niet Stromer zelf.

Als iemand een Stromer accu wil stelen, dan lukt dat toch wel. Zo sterk is die accudeur echt niet. Het weghalen van dit topic gaat hier niks aan veranderen en bovendien is het Stromer Forum niet het enige online platform waarop dergelijke informatie wordt gedeeld. Wij hebben in elk geval nog de mazzel dat je de accu van buitenaf niet ziet zitten, dat is bij verreweg de meeste e-bikes/speed pedelecs wel anders.

De truuk die de dealers kennen is een manier om de accu te verwijderen zónder de Stromer te beschadigen. Dat is een ander verhaal, mag officieel alleen door de Stromer dealer worden uitgevoerd, en natuurlijk gaan we die truuk niet openbaar maken om het potentiële dieven niet nog eenvoudiger te maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zie net op tv bij AvroTros Radar dat de accu van een bepaalde Sparta e-bike binnen drie seconden en zonder schade te stelen is. Dit zou al in augustus dit jaar aan Sparta zijn gemeld, maar er kwam geen actie. Nu Radar belt krijgen ze natuurlijk wel voet aan de grond, rechtstreeks bij de directeur van Acell. Er is een mod bedacht en Sparta klanten kunnen hun e-bike nu gratis bij de dealer laten aanpassen.

Hm.
Stromer? Bent u daar?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer ik dit allemaal lees vraag ik me toch wel af wat er nu zo nuttig was aan die automatische deur van de ST2/ST5. Innoveren om te innoveren, zonder echt meerwaarde?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor het truukje om de accudeur te openen heeft het geen consequenties gehad, want dit kon bij eerdere modellen ook al.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 29 okt 2018, 21:15 Wanneer ik dit allemaal lees vraag ik me toch wel af wat er nu zo nuttig was aan die automatische deur van de ST2/ST5. Innoveren om te innoveren, zonder echt meerwaarde?
Das was ook bij mij steeds de gedachte. Maakt het alleen maar lastiger in het geval van storing.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn auto heeft een startknop (en ook die remotes worden inmiddels eenvoudig gehackt terwijl ze binnen op je eettafel liggen). Maar het zal een kwestie van tijd zijn voordat ik mijn "sleutel" niet eens meer mee de auto in hoef te nemen en de boel kan opstarten met mijn smartphone.

Maar true: de remote van mijn auto heeft nog steeds wel een ingebouwde analoge sleutel die ik tevoorschijn kan toveren als b.v. het batterijtje leeg is.

Ik snap de innovatie van Stromer wel, maar een back-up voor eindgebruikers die onderweg zijn ontbreekt en dat is inderdaad knap onhandig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

buco schreef: 28 okt 2018, 11:31 Weet iemand of het mogelijk is om de ST3 een "soft/hard reset" te geven stel dat de omni helemaal vast loopt? Ik zeg maar wat, 10 seconden de on/off knop ingedrukt houden?
Ik heb inmiddels begrepen dat de OMNI C (dus niet de oude OMNI) wél te resetten is, en dat gaat precies zoals jij hierbovan al hoopte, door de aan/uitknop 10 seconden ingedrukt te houden.

Weer wat geleerd :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
buco

Bedankt voor de info :-)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Met het gekende "slecht contact batterij", zal er niet veel leven komen in die knop. :aq
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie