Slot, accu, hond

Raydop123!
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018, 22:12

Besten,
Ik overweeg een ST5 aan te schaffen en heb wat vragen:

1. Hoe werkt het slot van ST5?

2. Kan ik fietsen met ST5 met lege accu of zonder accu en is dat heel erg zwaar?

3. Zou het een probleem zijn om er een hondenkar met hond (34 kg alleen al de hond) aan te haken?

Dank alvast Ray
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

De st5 kan zgn electronisch op slot worden gezet bv via je telefoon. Wanneer je wegloopt van de fiets springt de fiets op slot en wanneer je terug komt gaat hij van het slot af.

Echter de lampjes op het stuur blijven branden en vragen in het donker erg veel aandacht. Je fiets weeg minder dan 30 kilo en is eenvoudig op te tillen en in een vrachtwagen te laden. (De dief heeft er niet heel erg veel aan maar dat is een ander verhaal)

Wanneer de fiets elektrisch op slot staat gebruikt hij nog stroom. Ik heb geen ervaring met wat er gebeurt als de accu leeg is.

Voor mij was de reden dat de verzekering een art2 slot of beter eiste voldoende reden om het digitale slot eigenlijk niet te gebruiken.

Je kan met een lega accu gewoon fietsen. Dit is zeker in vergelijking met de maximale ondersteuningstand zwaar. Je maximale snelheid zal veeeeel lager zijn en het zal dan waarschijnlijk veiliger zijn om op het fietspad te rijden. (Wat technisch niet mag).

Wat de aanhanger betreft; sorry ik heb er geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Raydop123! schreef: 08 okt 2018, 22:49 1. Hoe werkt het slot van ST5?
Zie boven. Beschouw dit wel als een "extra feature" en niet als vervanging van een analoog/door de verzekering vereist slot.
Raydop123! schreef: 08 okt 2018, 22:49 2. Kan ik fietsen met ST5 met lege accu of zonder accu en is dat heel erg zwaar?
Met lege accu kan, is niet lollig want je moet 30kg gewicht vooruit trappen. Maar je Stromer blokkeert niet of iets van dien aard. In het donker werkt zelfs je verlichting gewoon, want de motor wordt je dynamo.

Zonder accu fietsen is niet aan te raden, want de klep sluit niet als er geen accu in zit. (Al kun je die wel dicht houden met een bandje o.i.d.) Maar waarom zou je zonder accu willen fietsen?
Raydop123! schreef: 08 okt 2018, 22:49 3. Zou het een probleem zijn om er een hondenkar met hond (34 kg alleen al de hond) aan te haken?
Zie het volgende topic:

viewtopic.php?f=9&t=391&p=37835#p37835
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Raydop123!
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2018, 22:12

Dank beide voor de info.
Op slot en lampjes blijven branden? Dat is wel heel fors Come And Get Me ...
Fietsen met lege/zonder accu; igv storing of te laat opladen.
Dank voor link fietskar..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Raydop123! schreef: 14 okt 2018, 21:40 Op slot en lampjes blijven branden? Dat is wel heel fors Come And Get Me ...
Als je je Stromer lockt, dan knipperen de koplamp en het achterlicht en is de display van de OMNI verlicht (aan). Na enkele minuten gaat dit allemaal uit. Wat wel altijd aan blijft, is de knoppenring op je stuur. Het gaat om drie knoppen die redelijk flauw verlicht zijn, maar in het donker valt het inderdaad absoluut teveel op. Iedere Stromer-eigenaar wil dat ook deze lampjes uit gaan; geen idee waarom Stromer daar niet voor kiest.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Raydop123! schreef: 14 okt 2018, 21:40 Dank beide voor de info.
Op slot en lampjes blijven branden? Dat is wel heel fors Come And Get Me ...
Fietsen met lege/zonder accu; igv storing of te laat opladen.
Dank voor link fietskar..
Wanneer je vergeet te laden, kan je verder fietsen, maar dan zit de accu dus wel in de fiets. Het is dus niet zonder accu, maar met een lege accu fietsen.
Bij de ST2 haal ik probleemloos 25km/h bij een lege accu
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elektronisch schakelen blijft gelukkig ook gewoon werken, want dit wordt gevoed via een aparte accu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BOTA
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2018, 20:20

Wat betreft de "knoppenring" verlicht blijven na uitschakelen is over bij de laatste software update. Ook het seamless slot werkt nu bij mij perfect.
Stromer ST5 20” Bodyfloat Puig Mirror - Work @ +/- 28 km.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

BOTA schreef: 18 okt 2018, 12:11 Wat betreft de "knoppenring" verlicht blijven na uitschakelen is over bij de laatste software update. Ook het seamless slot werkt nu bij mij perfect.
Bij het uitschakelen ging de knoppenring altijd al uit; echter bij het (via het menu) op slot zetten bleven ze branden....
BOTA
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2018, 20:20

Excuses, ik bedoelde na software update dat bij het op slot zetten via menu of seamless via telefoon de knoppenring verlichting uitging.
Stromer ST5 20” Bodyfloat Puig Mirror - Work @ +/- 28 km.
Plaats reactie