Pagina 3 van 4

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 25 jul 2018, 21:44
door Awv
En dit is natuurlijk niet alleen voorbehouden aan ST5 rijders hé. Ik heb meteen van elk kansje 2 besteld: 11, 12 en 13..
Dank voor de link Mark

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 26 jul 2018, 08:08
door Lamkram
Broezer schreef: 25 jul 2018, 21:42 Ha, da's handig! Deze onderdelen zijn geschikt voor de 11-speed Stromer begrijp ik. Gaan deze tandwielen een beetje goed mee?
Ik Stromer nagenoeg altijd op kransje 11, m.u.v. de bochten en bij afremmen. Daar even 1 of 2 terug en weer gaan. Hierdoor gaat een 11 -je ongeveer 4000 km mee en de rest veel langer.

Ik had al eerder gepost dat het verstandig is op voorhand even aantal kransjes met het juiste gereedschap te bestellen zodat je wanneer het nodig is je e.e.a. direct kan vervangen.

Groet Mark

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 26 jul 2018, 13:01
door Broezer
bartgo schreef: 25 jul 2018, 16:09 Broezer, mocht je de info over de te bestellen 12 te pakken krijgen, zet je de aankoopinformatie dan hier? Dank!
Met dank aan Dikkenberg: Voor de 11-speed cassettes kun je een tandwiel (laten) vervangen zoals bij Lomito. Daarbij moeten de grootste 3 tandwielen iig blijven zitten, verder heb je mogelijkheid aan te passen aan eigen voorkeur. Zie de tip van Mark voor aanschaf!

Als je 10-speed hebt kun je voor een racecassette gaan, daar is bovenstaande geen optie.

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 26 jul 2018, 13:40
door allesstroomt
Super! Is de kwaliteit van die Ali kransjes ok?

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 27 jul 2018, 16:57
door Lamkram
Bartgo,

Lees even twee berichten terug.

Groet Mark

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 12:02
door allesstroomt
Intussen even nagevraagd wat de dealer ervan vindt om 12T ertussen te zetten en 24T weg te laten... Hij wil het liever niet doen, of beter: zegt dat het niet kan. Wel een racecassette is mogelijk. Helaas is het net omgekeerd volgens de Herveldse dealer.

Ik heb alvast zelf maar de 12T besteld in China voor 1 euro.

Waar mijn dealer wel een punt heeft: je gaat een origineel tandwiel al meteen uit garantie halen door ermee te rommelen. Even nadenken...

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 12:14
door FreddyH
Tja, hoe groot is het probleem dat je geen garantie hebt op je cassette? In het ergste geval kost het je een nieuwe, waar je vervolgens wel weer garantie op hebt...

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 13:41
door allesstroomt
Inderdaad. En in het beste geval spaar je je kleinste tandwielen omdat je meer variatie hebt bij hogere snelheden.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 13:48
door rvaneijk
Lomito schreef: 25 jul 2018, 14:24 Tandwiel 42
Die 42 op de afbeelding op het uiteinde is toch volstrekt overbodig? Waarom zou je die willen laten zitten?

Re: Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Geplaatst: 16 sep 2018, 13:58
door jve66816
allesstroomt schreef: 16 sep 2018, 12:02 Intussen even nagevraagd wat de dealer ervan vindt om 12T ertussen te zetten en 24T weg te laten... Hij wil het liever niet doen, of beter: zegt dat het niet kan. Wel een racecassette is mogelijk. Helaas is het net omgekeerd volgens de Herveldse dealer.
Mijn dealer idem. Vindt het geen goed idee, tandwielen zijn op elkaar afgestemd, ingenieurs veel tijd in gestoken, blablabla ... Hij verdient meer aan een race cassette of weet het niet (of beide)
k Denk dat we eens naar Herveld moeten afzakken :ay Op een vrijdag namiddag, kunnen we een toertje doen met Chris en daarna mee naar t Stromercafe :bf: