Belevenissen op de ST5

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 14 mar 2019, 10:48 Ik heb ook een regeltjes-allergie, ...
Echt? Was me nog niet opgevallen ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Freddy, dank je wel!
  • Ik ben geen racefietser, terwijl ik me wel aankleed alsof ik er een ben. De vermomming is zo goed, dat tegemoetkomende "collega"-racefietsers dit ook denken en groeten in het voorbijgaan.
  • Ik had geen Stromer, maar ook dat viel hier tussen al de Stromeraars niet op.
  • We hebben het er over onze fietsen, terwijl we met z'n allen weten dat een Stromer wettelijk helemaal geen fiets is.
  • Ik heb over twee dagen een Stomer en zal heel erg veel op het fietspad te vinden zijn in racefiets-outfit.
:D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 14 mar 2019, 11:16
  • Ik ben geen racefietser, terwijl ik me wel aankleed alsof ik er een ben. De vermomming is zo goed, dat tegemoetkomende "collega"-racefietsers dit ook denken en groeten in het voorbijgaan.
Ah, ik zit ook altijd in wielerkleding op mijn fiets, maar ik wordt vaker voor valsspeler uitgemaakt dan dat ik gegroet wordt :lol:
(en als je ze dan vraagt hoe zij naar het werk gaan en dat die auto wellicht nog meer valsspelen is... Ach, soms zijn ze best wel zielig)

Hoe dan ook: alvast veel plezier op je ST3, ik vind het ook een erg mooie fiets! Persoonlijk vind ik hem een stuk mooier dan de ST5 (zeker in dat fantastische groen van de ST3 LE)!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik ga de M88 spiegel proberen. Ziet er goed uit en zie lovende berichten.
Vind mijzelf nu te breed op sommige stukken en moet hem veel te vaak verstellen.
Als de M88 bevalt maak ik het kogelgewricht een keer open, wat siliconenkit erin, monteren, goed zetten en 2 dagen fiets laten staan als ik ff naar buitenland moet oid.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een aantal spiegels moet je aan het uiteinde van het stuur monteren. Hierdoor wordt je stuur breder. De oplossing van TestKees: de spiegel monteren in een bar-end.

Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Op mijn vorige fiets had ik een B&M Cyclestar spiegel aan de buitenzijde van mijn handvat, deze moest ik iedere rit weer corrigeren. Dus voor mijn nieuwe fiets heb ik een tijdje gezocht naar een zo onopvallend mogelijke spiegel aan de binnenzijde van het handvat, welke toch een goed blikveld heeft. Ik ben hierbij, mede dankzij dit forum, uitgekomen bij de Ergotec M-88 spiegel. Deze heb ik inmiddels gemonteerd aan de binnenzijde van het handvat. Ik heb er inmiddels de eerste kilometers mee gereden en kan melden dat ik er heel blij mee ben: hij heeft een breed blikveld naar achteren en is vrij onopvallend aanwezig op de fiets. Wel blijf ik een stukje van mijn bovenbeen aan de binnenkant van de spiegel zien, maar persoonlijk vind ik dat niet echt storend.

De Ergotec M-99 is iets groter en zal waarschijnlijk nog een iets groter blikveld opleveren, maar ik vond hem te groot aan mijn stuur. Over de Mirage spiegel heb ik ook positieve verhalen gelezen, maar hierbij kwam ik wel regelmatig de opmerking tegen dat hij trilt. Bij de Ergotec M-88 heb ik daar geen last van. Hierbij wat foto's van de spiegel op mijn fiets (sorry, geen Stromer...):

Afbeelding

Afbeelding
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Daniel1975 schreef: 14 mar 2019, 06:19 Ik zou graag een subtielere spiegel willen (iemand een suggestie?)
De CatEye BM-45 ... compact, degelijk en stabiel : https://www.rosebikes.nl/cateye-bm-45-s ... nde-857966
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb ik ook gehad, maar ik vond 'm veel te klein. Ligt hier nog te liggen. Als iemand daar belang bij heeft, dan kan ik 'm wel opsturen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Henry schreef: 14 mar 2019, 11:16 Freddy, dank je wel!
  • Ik ben geen racefietser, terwijl ik me wel aankleed alsof ik er een ben. De vermomming is zo goed, dat tegemoetkomende "collega"-racefietsers dit ook denken en groeten in het voorbijgaan.
  • Ik had geen Stromer, maar ook dat viel hier tussen al de Stromeraars niet op.
  • We hebben het er over onze fietsen, terwijl we met z'n allen weten dat een Stromer wettelijk helemaal geen fiets is.
  • Ik heb over twee dagen een Stomer en zal heel erg veel op het fietspad te vinden zijn in racefiets-outfit.
:D
Hee Henry, ik ben wel niet meer zo actief op t forum, maar leuk te horen dat je ook “ aan de Stromer gaat” ga je zekers van genieten, na al je feedforward, tips en hulp op fietsvlak in alles in de praktijk brengen :d3: :d3: :d3:
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

jannijm schreef: 14 mar 2019, 17:01 Ik ben hierbij, mede dankzij dit forum, uitgekomen bij de Ergotec M-88 spiegel. Deze heb ik inmiddels gemonteerd aan de binnenzijde van het handvat.
Ik had deze spiegel op dezelfde wijze gemonteerd op mijn STX1. Vond het redelijk maar binnen een jaar begon de spiegel al te roesten. Of hoe noem je dat “ het weer” kwam erin. Dat is wel er snel.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie