Belevenissen op de ST5

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 13 mar 2019, 21:02 Nu kan je zaterdag Stromeren.
Heeft Henry een Stromer gekocht?!

@Henry: heb jij een Stromer gekocht?!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Oeps, misschien had ik dat nog niet mogen zeggen. Mijn welgemeende excuses Henry, maar je daagde mij wel uit hoor. :bu:

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het briljant. Al was ik wel een beetje gewend geraakt aan het idee dat één van onze actievere forumleden Stromerloos is. Gelukkig hebben we ook FreddyH nog.

Gefeliciteerd Henry :az Als je er iets over kwijt wil: wat is het geworden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

@Stromeur: door antwoord te geven komt de mededeling wel in een verkeerd topic, want het is niet een grijze ST5, maar een witte ST3 geworden. Ik had al eens eerder aangegeven dat functie bij mij zou preveleren boven vorm (ook al ligt er een "belofte" dat er een ander stuur voor de ST5 onderweg is).

Ik wilde niet als vele anderen een volgnummertje te trekken, want met een volgnummertje in de hand moet je immers plaatsnemen in de wachtkamer. Nu kon ik al na twee dagen beschikken over de witte ST3. Ik heb aangegeven dat ik ga voor kwaliteit en niet voor snelheid (en ik wilde de mensen in de wachtkamer niet al te veel pijn doen :D). Ik was bereid om er wel vier hele dagen op te wachten, dus zaterdag a.s. vond ik vroeg genoeg is.

Het witte monster zal worden uitgerust met een mooi tandwielsetje 11-12-13-14-15-16-17-18-32-37-42 (met dank aan Daniel1975 voor de hulp :cool2: ), waardoor ik mijn knieën zal sparen via een hoge trapfrequentie.

Omdat de witte ST3 zo mooi is dat hij hoe dan ook flink de aandacht gaat trekken, heb ik besloten om hem niet uit te rusten met de stealth-optie van Paultje en ook niet met de reflectoren van Stromer. Vanwege de aandacht die hij zal trekken is een Art 2 goedgekeurd Abus ringslot daarentegen wel een must.

Omdat ik de ST3 graag wit wil houden, heb ik uit het magazijn van Jroen twee spatbord verlengstukken laten komen, de bevestiging van DHL heb ik al ontvangen.

De spiegel zal niet laten plaatsen, want voorlopig hoef ik niet bang te zijn dat Lamkram mij zal inhalen op zijn dagelijkse woon-werk ritten. ;p
Witte ST3 van maart 2019
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Van harte gefeliciteerd met je aankoop Henry :az Je hebt er zo lang over gedaan dat ik begon te geloven dat het er nooit van zou komen. Het zal dus een weloverwogen keus zijn geweest ;)

Slaap lekker de komende paar nachtjes, en geniet van je ritten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur, dank je wel.
Ik vond dat ik teveel aan de ST1(x) en de ST2(s) moest veranderen om de fiets te krijgen zoals ik hem wilde hebben. Ik heb het dan in het bijzonder over de 26"-wielen, de Big Ben banden, de mindere verlichting (eigenlijk moeten alle 45 km/uur modellen beschikken over de bouwlamp van de s of de 5. Ik heb dat eerder gezegd en ik blijf die mening toegedaan), de afmontage en de toegepaste cassette. Daar kwam nog eens bij dat ik de fiets alleen voor prive-ritjes zou gebruiken (en daar had ik al een fiets voor staan). Omdat de ST3 en de ST5 veel beter aansloten op mijn belangrijkste eisen én ik de fiets per maandag a.s. kan gebruiken voor woon-werk verkeer, was de knoop snel doorgehakt.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet inderdaad hoe kritisch je bent/was op de eerdere modellen. Mooi dat je, op de bouwlamp na, in de ST3 een fiets van jouw gading hebt gevonden. Persoonlijk vind ik het ook een prachtbike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk nog steeds dat Stromer een kwaliteitslag kan en moet maken. Er gaat in mijn ogen nog teveel mis met hun nieuwe modellen. Het maakt mij niets uit of de oorzaak bij Stromer ligt of bij de dealer. Voor een high-end product vind het moeilijk om bepaalde storingen te accepteren.

Mark (Lamkram) was vanavond nog even bij mij langsgekomen en toen vertelde ik hem o.a. ook dat ik het heel moedig van hem vond dat hij de overstap van een ST1X naar een ST5 heeft gemaakt. Na wat opstartproblemen hoor je immers geen klachten vanuit de hele ST1X community en kunnen zij doen waarvoor zij de fiets hebben aangeschaft: Stromeren!

De problemen met zijn de ST5 zijn helaas de wereld nog niet uit, al gaat dat wel de goede kant op. Stromer komt er wel, ze hebben een prachtig product In de markt gezet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Henry schreef: 14 mar 2019, 00:31 Na wat opstartproblemen hoor je immers geen klachten vanuit de hele ST1X community en kunnen zij doen waarvoor zij de fiets hebben aangeschaft: Stromeren!
Klopt, het zit 'm inderdaad in de periode na de lancering van een nieuw model. Dat heb ik met mijn ST1 X 2017 ook gemerkt: toen de opstartproblemen er eenmaal uit waren had ik er een geweldige SP aan. Dit was wel de hoofdreden om bij de upgrade voor een ST2 S te kiezen: gebaseerd op de ST2, waar op dat moment de kinderziekten al lang en breed uit waren. (Toen de ST1 X 2017 gedoe gaf, reden de meeste ST2 eigenaren probleemloos rond.)

Mijn ervaring met de ST1 X 2017 heeft er wel voor gezorgd dat ik niet snel meer zal kiezen voor een compleet nieuw Stromer model; ik wil geen beta-tester voor Stromer meer zijn. (Alleen voor de FW, dat vind ik leuk en dat doe ik dus ook).

Met de ST3 zit je volgens mij wel goed en ook bij de ST5 zijn de issues die zich kort na de eerste leveringen voordeden opgelost. Nu de terugroepactie met het stuur, maar ook dat lijkt vooralsnog goed uit te pakken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie