Belevenissen op de ST5

Lomito

Vandaag de eerst echte recreatieve rit gemaakt, dus niks afstellen maar gewoon lekker fietsen. Aanleiding: vuurwerkshow op de Waal bij Nijmegen ter gelegenheid van de zomerfeesten/vierdaagse. Aanvankelijk naar Veur-Lent gereden maar daar zag het zwart van de mensen en daar hou ik niet van en daarom positie gekozen op de Zaligebrug (stroomafwaarts). Zo kon ik na afloop ook weer enigszins voor de meute wegwezen. Na 15-20 minuten vuurwerk was het zogenaamd milieuvriendelijke kruit verschoten en vrijwel gelijk was de dijkweg richting Herveld één grote file van fietsers en auto's... pas bij Oosterhout werd het rustiger en kon ik lekker uithalen.

Gelukkig reed de fiets weer als de brandweer en zo met 48 km/uur naar huis gereden via het pikdonkere strandpark waar ik de vieze man weer tegenkwam met z'n netkousen en mini-rokje, nu totaal verblind door het grootlicht van de M99pro. En nu genieten van een heerlijk biertje dat Freddy vrijdag gebracht heeft... :az :cool2:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Hoe is nou je trapfrequentie tov de Es?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 15 jul 2018, 23:34 Gelukkig reed de fiets weer als de brandweer en zo met 48 km/uur naar huis gereden via het pikdonkere strandpark waar ik de vieze man weer tegenkwam met z'n netkousen en mini-rokje, nu totaal verblind door het grootlicht van de M99pro. En nu genieten van een heerlijk biertje dat Freddy vrijdag gebracht heeft... :az :cool2:
Klinkt goed allemaal! Welke ben je aan het proeven? Mijn vrouw en ik hebben ondertussen het Edele Hert en de Blonde Duif meester gemaakt :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Die heb ik vanmiddag al geslacht. De duif vind ik erg lekker, het hert net iets te veel hop voor mijn smaak. Ik heb net het Zwarte Schaap opengetrokken en nu rustig genieten van een zwartbier. Ik hou daarvan, de Quadrupel (Woeste Wolf?) bewaar ik voor straks... voor bedtijd.
Lomito

Wiebe schreef: 15 jul 2018, 23:35 Hoe is nou je trapfrequentie tov de Es?
Op de Es had ik een racecassette 11-28T dus 11-12-13-14-15-17 enz... nu heb ik weer 11-13-15-17 enz. en dan merk je dat je meer tussen 11 en 13 gaat schakelen waar ik eerder 12T koos. Heeft ook te maken met het feit dat ik nog niet het maximale koppel krijg, dat is het opleverpuntje waarover ik morgen met de dealer ga stoeien. Zodra dat koppel 100% beschikbaar is kan ik gemakkelijker naar 11T schakelen.

Ofwel noodgedwongen op een hogere frequentie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 15 jul 2018, 23:53 Die heb ik vanmiddag al geslacht. De duif vind ik erg lekker, het hert net iets te veel hop voor mijn smaak. Ik heb net het Zwarte Schaap opengetrokken en nu rustig genieten van een zwartbier. Ik hou daarvan, de Quadrupel (Woeste Wolf?) bewaar ik voor straks... voor bedtijd.
Dat Schaap is denk ik mijn favoriet van de 4. Het Hert is bij mij altijd even wennen, de eerste slok vind ik meh maar als ik daar doorheen ben vind ik hem prima drinkbaar. Gaat alleen geen favoriet worden.

Ben benieuwd wat je van de Wolf vindt, maar wellicht moet ik hem eerst zelf proeven. Dat bewaar ik voor morgen :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

De Wolf ligt hier inmiddels op tafel en is HEERLIJK! Mooie kleur en smaakbalans (zoet, zuur en bitter), ofwel een blijvertje... :cool2: Woeste Wolf is niet zo goed gekozen, eerder Olijke Olifant of Zingende Zeearend...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zal het aan de brouwer doorgeven :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Lomito schreef: 16 jul 2018, 00:00
Wiebe schreef: 15 jul 2018, 23:35 Hoe is nou je trapfrequentie tov de Es?
Op de Es had ik een racecassette 11-28T dus 11-12-13-14-15-17 enz... nu heb ik weer 11-13-15-17 enz. en dan merk je dat je meer tussen 11 en 13 gaat schakelen waar ik eerder 12T koos.
Had jij de 24 er niet laten uithalen voor een 12?
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Lomito

jve66816 schreef: 02 aug 2018, 22:40 Had jij de 24 er niet laten uithalen voor een 12?
Yep!
.
24T onderlegger.jpg
24T onderlegger.jpg (361.65 KiB) 5550 keer bekeken
Plaats reactie