Belevenissen op de ST5

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik dus ook niet, ook nog nooit gedaan en onze kinderen ook niet wij hebben het niet "van thuis" meegekregen en heb teveel ellende gezien tijdens het werk.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik heb ooit met twee glazen op een korte autorit naar huis gereden en merkte bij mezelf hoezeer ik ‘té relaxt / nonchalant’ ik ging rijden. Sindsdien altijd als regel dat ik zonder een druppel op rijd. Hanteer ik ook op de Stromer, met 45km/u kan ik mij geen ‘nonchalance’ permitteren..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik drink één glas witte wijn wanneer ik op verplaatsing ben met de wagen. Daarna geen alcohol meer.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Met de auto of de Stromer rij ik alcoholvrij. Kom je ook niet in de verleiding om na de eerste er toch nog een te nemen. Duidelijkheid voor alles.
ST1X, 983W
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vind dat ik half dronken nog beter rijdt dan sommigen helder :aq




grapje
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Barry schreef: 10 feb 2019, 10:35 Ik heb ooit met twee glazen op een korte autorit naar huis gereden en merkte bij mezelf hoezeer ik ‘té relaxt / nonchalant’ ik ging rijden. Sindsdien altijd als regel dat ik zonder een druppel op rijd. Hanteer ik ook op de Stromer, met 45km/u kan ik mij geen ‘nonchalance’ permitteren..
Same here.

Toen ik net mijn rijbewijs had (en dat was vrij laat, ik was al ver in de dertig) ben ik met de "twee biertjes"-vuistregel op in de auto gestapt. Het was 3u 's nachts, ik had gewerkt als dj op een feest in Fort bij Vechten in Utrecht en moest moe, in de mist, over een onverlicht kronkelweggetje door het bos het terrein af rijden. Ik voelde dat ik niet scherp genoeg was en dat was niet alleen de vermoeidheid.

Na die ene keer drink ik geen druppel meer als ik in de auto of op de Stromer stap. De snelheden zijn te hoog en er zijn teveel onvoorspelbare factoren waarop ik te traag kan gaan reageren. Inherent aan alcohol is ook nog dat velen zich overmoedig gaan voelen en hun eigen vaardigheden (en dan met name het gebrek daaraan) totaal verkeerd inschatten.

Overigens heb ik in mijn studententijd wel ontelbare keren zwaar dronken op de fiets naar huis gezeten. Ook niet handig, mag ook niet, is ook best weleens kantje boord geweest. Bijna de gracht ingereden, automobilisten een hartverzakking bezorgd met mijn gedrag, met z'n drieën op één fiets omgevallen tussen de mensen, tafels en stoelen op een nachtelijk terras etc. Toen vond ik het allemaal reuze grappig, maar een mensch wordt ouder.

Binnenkort heb ik een bedrijfsuitje in Eindhoven. Het is 2,5 uur terugrijden naar Harlingen. Ik haat bedrijfsfeestjes, ik word daar altijd doodongelukkig en dus wil ik een borrel, anders verpieter ik totaal. Ik heb een hotel geboekt voor die nacht, geregeld dat ik de volgende dag kan werken op de vestiging in Eindhoven en ga daarna pas naar huis. Dan maar zo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 10 feb 2019, 12:10 Ik vind dat ik half dronken nog beter rijdt dan sommigen helder :aq Zo lust ik er nog wel een paar :mrgreen: :mrgreen:




grapje
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vandaag was de perfecte dag voor het stromeren naar het werk; het was droog en helder weer! Wat een verademing.. Eenmaal de stad verlaten, stromer ik langs het valleikanaal langs Leusden, met voor mij een prachtig gekleurde oranje lucht nèt voor zonsopgang. Onderweg kom ik opvallend weinig fietsers tegen en het schiet lekker op. Ik draai de postweg op en ter hoogte van het buurtschap Nederwoud zie ik op het weiland links van mij een ree rennen. Wat een prachtig gezicht! Ik kan altijd genieten van de aanblik van wild, ik word er altijd stil van. :ba

De ree rent mijn kant op! En vlak voor hij bij de weg is besef ik dat hij koste wat kost voor mij de weg wil oversteken. Hij maakt een sierlijke aanloop en springt over de greppel en met een paar grote stappen is hij de weg al overgestoken. Met een flinke aanzet springt de ree met het grootste gemak over de greppel én het prikkeldraad het weiland in. Wauw, wat een spektakel! :bp: Wat een elegante en sierlijke beesten zijn het toch. Ik kijk over mijn schouder om het beest een stuk verder het weiland in te zien rennen om vervolgens een blik op mij te werpen. Dit voelde even als een geluksmomentje die alleen ik mocht delen met de ree.

Met grote smile stromer ik door. Mijn werkdag kon niet meer stuk… :d3:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Valentijnsdag kadootje dan ❤️
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Martijn Rookie schreef: 14 feb 2019, 22:17 Valentijnsdag kadootje dan ❤️
precies :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie