Ik hoef niet perse de ST5 banden op mijn ST3. Ik vind dat de ST3-banden best wel een goede wegligging hebben. Wat ik ga doen als de ST3 banden versleten zijn, weet ik nog niet. Misschien laat ik me verleiden om de duurdere ST5 band er onder te zetten, misschien blijf ik gewoon bij de ST3 band.
Ik kom trouwens net terug van een avondritje en ik moet zeggen dat de lamp van de ST3 mij positief heeft verrast. Ik heb de lampentest van dit forum met bovenmatige interesse gevolgd en was dus benieuwd naar het "gat in de lichtstraal". Eerlijk gezegd vind ik dit gat niet zo storend dat ik nu al een acute behoefte voel om dit op te vullen met een extra lampje of de ST3 lamp wil vervangen in een bouwlamp. Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat ik vanavond niet in een volledig onverlicht gebied heb gereden.
Ik vind de materialen-discussie best wel een lastige discussie. Stromer concurreert feitelijk ook met zichzelf (ST1, St3 en ST5 lijken sterk op elkaar en spreken om die reden dezelfde doelgroep aan), terwijl bijvoorbeeld een merk als Klever totaal verschillende modellen in de markt heeft gezet.
Belevenissen op de ST5
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zelfde doelgroep in smaak, maar zeker niet in budget, de ST5 kost meer dan twee keer zoveel als de ST1.
Vanaf de ST1 X is Stromer, zowel in prijs als kleurkeus, juist aan het proberen om meer markt aan te boren dan alleen de "niche" markt en daar zijn ze goed in geslaagd.
Volgens mij is de grootste Klever topper de X-Speed, maar ze zijn zeker goed in het uitbrengen van aparte, opvallende modellen. Maar elke X-Speed die meerkleurig is uitgebracht, oogt voor mij door het deel van het frame dat gehighlite is als rijden op een piemel. Ik kan er niks aan doen, en ik kan het ook niet meer on-zien...
Laatst zag ik een volledig zwarte X-Speed. Nog steeds niet mijn smaak, maar voorgaande connotatie was gelukkig wel heel eventjes weg (maar toen zag ik 'm toch weer ).
Verder oprecht alle respect voor de vernieuwende designs van Klever. Dat het niet mijn ding is, wil niet zeggen dat ik het niet kan waarderen. Ik vind het superleuk waar Klever mee aankomt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- jannijm
- Expert
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
- Locatie: NL - Gelderland
- Merk SP: Stromer
Haha, dat wordt nog wat als Klever daar in het noorden haar marktaandeel flink gaat vergroten...Stromeur schreef: ↑23 mar 2019, 22:13 Maar elke X-Speed die meerkleurig is uitgebracht, oogt voor mij door het deel van het frame dat gehighlite is als rijden op een piemel. Ik kan er niks aan doen, en ik kan het ook niet meer on-zien...
Laatst zag ik een volledig zwarte X-Speed. Nog steeds niet mijn smaak, maar voorgaande connotatie was gelukkig wel heel eventjes weg (maar toen zag ik 'm toch weer ).
Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Je kan ze gewoon online bestellen hoor, alleen kennen sommigen het verschil tussen een Pirelli Cycle-e en een Pirelli Cycle-e ST (nog ?) niet.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Maar er is niets zo persoonlijk als banden.......ben onder de Volvo's gek van Michelin deze doen het onder de BMW veel minder daar zijn Bridgestone of Pirelli weer fijner om mee te rijden.
Onder de racefiets veel met Vittoria Corsa gereden, Conti en Michelin voelde in de regen erg slipperig aan en bovendien zeker twee keer hard en onverklaarbaar weggegleden met de blauwe Michelin slicks misschien dat ze tegenwoordig beter zijn....vooral in het peloton moet er vaak onverwacht en abrupt geremd worden dan ga je voor grip en dit gaat vaak ten koste van lekbestendigheid en levensduur dit laatste macht mir gein flaus aus maar ik kan niet in iemands portemonnee kijken.
Onder de racefiets veel met Vittoria Corsa gereden, Conti en Michelin voelde in de regen erg slipperig aan en bovendien zeker twee keer hard en onverklaarbaar weggegleden met de blauwe Michelin slicks misschien dat ze tegenwoordig beter zijn....vooral in het peloton moet er vaak onverwacht en abrupt geremd worden dan ga je voor grip en dit gaat vaak ten koste van lekbestendigheid en levensduur dit laatste macht mir gein flaus aus maar ik kan niet in iemands portemonnee kijken.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Mja wat moet ik daar nu op antwoorden. De eerste ervaringen met de Pirelli op de ST5 zijn zeer positief eigenlijk. Enkel nog maar in droog weer gereden en nog niet veel kilometers. Deze banden voelen wel zeer goed aan en plakken op de weg zelfs met 2,9 bar in gaan ze hard door de bochten zonder probleem (pedaal tegen de grond) en + 40 km/h. Hieraan is duidelijk samen gewerkt met de mensen uit de Moto GP.Golvas schreef: ↑23 mar 2019, 11:41Omdat pcrispey als ervaringsdeskundige een duidelijke mening over de kwaliteiten van Pirelli banden (en het feit waarom hij daar niet mee rijdt) heeft :
pcrispey schreef: ↑17 mei 2018, 10:21 Ik vertrouw alleen een band als er Continental of Michelin opstaat en dit al meer dan 120 000 fiets km's road+ MTB. Telkens als ik een band van het "S" merk opliggen had of het "P" merk wat nu op de ST5 komt had ik problemen en dat waren niet de minste maar echt problemen die mijn veiligheid in gevaar brachten. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voor een topic komt over de problemen met de "P" banden.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Wow, zo scherp insturen durf ik echt niet met mijn 3. Zal komende week eens kijken hoe hard ik de bocht in durf te duiken.