Belevenissen op de ST5

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Elke ontmoeting met dieren "in het wild" is gewoon gaaf of het nu op het land of onder water is :mrgreen: :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hear hear.

Prachtig voorval Barry. Geluk in zijn puurste vorm wat mij betreft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Deze ochtend lekker aan t geven bij lichte tegenwind, vlotjes 2x een ST2 voorbij gegaan (of iets mis met hun topsnelheid :lol: )
‘s Avonds aan het cruisen tegen 48,6 :ay (lichte rugwind), kart er zo’n ligfiets onder me door, niet letterlijk, maar ik kon hm echt niet bijhouden :ai :ck: :bi

Toch een topfiets zo’n 5, elke dag een plezier om mee te rijden :cool2:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Tsjonge wat een k*tweer vandaag zeg! :bu: Vanochtend nog ff op de weerapp gecheckt en maakte me vooral "zorgen" om de stormwind. Eenmaal stromerend langs het Valleikanaal viel me al op dat het met de wind wel meeviel. Een gitzwarte lucht deed mij echter vermoeden dat het wel eens pittig buitje kon worden. Net voorbij De Glind begint de regen en al snel verandert het in hagel. Gelukkig heb ik winterhandschoenen aan, een regenjack over mijn fietskleding, een gore-tex broek en overschoenen. Het bleek echter niet opgewassen tegen de sterke wind, hagel en zelfs natte sneeuw. :bc Terwijl ik aan het afzien was op het fietspad (ik bleef maar van de 60km-weg af), zie ik rechts van mij gewoon zonlicht :aq
Wanneer ik op de helft van mijn route ben gaat het echt los; De weg verandert in een ware ijsbaan. Geen asfalt te herkennen, enkel een dikke laag hagel/sneeuw :ai Ik had niet verwacht dat ik nog zo'n plezier van de winterbanden zou hebben - die houden dan ook prima grip! Terwijl ik daar stromer voel ik ineens dat mijn handen wel érg koud worden in die waterdichte/winddichte gripgrab handschoenen. Blijkt er water via mijn mouwen zo in de handschoen te lopen. Mijn handen worden écht koud en pijnlijk. Vlak bij het Binnenveld stopt gelukkig het met hozen en moet ik echt ff stoppen om die handschoenen uit te doen - die zijn zeiknat en heel koud. Ben ik even blij dat ik mijn tassen altijd een tweede paar handschoenen heb. Enige probleem: ik krijg die Ortblieb gewoon bijna niet open met gevoelloze handen. Eenmaal op het werk constateer ik dat mijn regen-fietskleding het niet denderend heeft gedaan: natte sokken, natte boxer, nat ondershirt. Gelukkig is daar de warme douche :cool2: en daar kwam ik maar heel moeilijk onder vandaan...

De terugweg ging beter, maar wel fikse tegenwind. Binnen luttele km's staat de accu nog maar op 70%. Dan maar op standje 2 heel rustig naar huis; uiteindelijk met 7% accu thuisgekomen.

Ik hoop dat het morgen beter is, anders blijft de ST5 op stal...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind je een bikkel Barry. En de Stromer een dag of wat laten staan bij dit weer is absoluut geen schande, het ging inderdaad allemachtig tekeer vandaag. Ik heb thuis gewerkt, en ik had op enig moment de hagel tegen de ramen aan de ene kant, en zon aan de andere. Wat moet dat zuur zijn als je iets vergelijkbaars op de Stromer ervaart en precies aan de verkeerde kant rijdt :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Hier heeft het maar licht gehageld maar was het vooral harde wind. Op een kort, open stuk had ik windkracht 5 vol tegen met daar bovenop dus rukwinden. Tijdens een aantal van die windstoten zakje mijn snelheid terug naar minder dan 30 km/h :ai
Op dat stuk heb ik ook maar het fietspad genomen...

Jouw ST5 is nu wel goed gedoopt, dus met de waterbestendigheid zal het wel goed zitten :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 12 mar 2019, 08:21 Jouw ST5 is nu wel goed gedoopt, dus met de waterbestendigheid zal het wel goed zitten :lol:
Nou en of! ;) Daar maak ik me zeker geen zorgen meer over..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Afgelopen vrijdag mijn ST5 opgehaald, met de auto. Te slecht weer om te genieten. Afgelopen zondag een proefrit gereden met een geïnteresseerde voor mijn ST1X die ik op MP had geplaatst. Niet lang maar wel heerlijk gestromerd. Maandag mijn eerste echte rit naar het werk. Wind, heel veel wind en ik kwam niet vooruit. Haalde een snelheid van nou net 25 km terwijl ik een hele andere ervaring had met mijn ST1X, die inmiddels verkocht is. Sensor gekalibreerd, accu eruit maar niets hielp. Ik zag ook het percentage van de accu niet spectaculair dalen. Ook een wisseling van stand 1, 2, 3 en S geen wezenlijk verschil. Conclusie, ik was de accu. Een half uur later op het werk en daarna even de FM gebeld. Nieuwe software erop en alles ok. Vandaag 2e rit en ik had toch het gevoel dat ik bij het wegrijden werd tegen gehouden. Ik moet denken aan een verhaal eerder nadat Lomito zijn ST5 had gehaald. Vrijdag maar even langs de FM. Ik denk net als de FM dat misschien de remsensor iets te scherp staat afgesteld, dat was een probleem eerder m et de afleveringen van de ST5.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Gisteren en vandaag dikke buien en harde wind...fiets doet het prima, snelheid en vermogen zat....totdat ik een keer rem, dan valt alle ondersteuning weg en het voelt alsof recup aan staat.
Het gebeurt alleen na een remming ga morgen maar met de recup tijdens remmen uit de weg op.
Kan er nog geen vinger opleggen of het van de voorrem-of de achterremsensor komt.
Dit gebeurt niet elke keer maar wel zowat elke rit een keer, soms twee keer begin er nu wel een beetje van te balen, komt nooit uit en je merkt het pas NA het remmen dus als je weer snelheid moet maken.
Het komt eigenlijk alleen voor als het hard regent dus beetje jammer dat ze een fiets in Nederland verkopen met watervrees.
Zaterdag maar weer naar de dealert....probleem lijkt wel frequenter voor te komen.
In service menu bij errors steeds dezelfde codes: veel 200002, iets minder210002, twee keer 250103. :bb :bb
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lamkram schreef: 12 mar 2019, 18:50 Vandaag 2e rit en ik had toch het gevoel dat ik bij het wegrijden werd tegen gehouden.
Hoe staat de Recup ingesteld?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie