Eerste ervaringen met de Stromer ST5

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 01 aug 2018, 12:14 Mijn fiets begint al aardig de hoer van Herveld te worden... er wordt heel wat op gereden door jan en alleman. Zolang de dealer niet kan beschikken over een eigen ST5-demo, en dat zal nog minstens een half jaar duren, stel ik mijn fiets graag beschikbaar voor proefritten. Morgen staat er weer één gepland en volgende week woensdag ga ik kennismaken met Martin... :cool2:
Jammer dat ik niet wat bij je in de buurt woon.....ben toch wel benieuwd. :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Martin

Lomito schreef: 01 aug 2018, 12:14 Mijn fiets begint al aardig de hoer van Herveld te worden... er wordt heel wat op gereden door jan en alleman. Zolang de dealer niet kan beschikken over een eigen ST5-demo, en dat zal nog minstens een half jaar duren, stel ik mijn fiets graag beschikbaar voor proefritten. Morgen staat er weer één gepland en volgende week woensdag ga ik kennismaken met Martin... :cool2:
Klopt Chris. Ik heb de afspraak staan omstreeks 10.30 uur. Ik ben er tussen 10.00-10.15 uur hoop ik.

Je wordt beroemd met die valactie, want zelfs bij onze vrienden op het Zwitserse forum wordt het filmpje besproken: https://www.stromerforum.ch/showthread.php?tid=1&page=6

Reacties: 'dummer Fahrfehler, mangelnde Reifenhaftung?' en 'ein Fall von nicht angepasster Geschwindigkeit.'
Laatst gewijzigd door Martin op 01 aug 2018, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Op het Zwitserse forum is er sprake van seamless drive function die niet optimaal werkt. Maar wat zou die eigenlijk moeten doen?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Automatisch locken en unlocken via Bluetooth. Dat is geen specifieke ST5 feature, dat hebben alle Stromers vanaf 2018. Ik lees er eigenlijk nooit klachten over (mijne doet het ook prima). Je moet wel de gevoeligheid zo instellen dat de Stromer lockt en unlockt op de door jou gewenste afstand.

Maak jezelf nou niet helemaal gek met wat je allemaal online leest ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Neenee, het ging me vooral over een nieuwe functie, niet over het deel of ze goed werkt :) ik dacht al aan automatisch schakelen of iets dergelijks haha. Maar de Bluetooth remote lock kende ik uiteraard en daar maak ik me helemaal geen zorgen over. Over niks eigenlijk :) het is eerder voorpret.
Lomito

Martin schreef: 01 aug 2018, 21:06 Je wordt beroemd met die valactie, want zelfs bij onze vrienden op het Zwitserse forum wordt het filmpje besproken: https://www.stromerforum.ch/showthread.php?tid=1&page=6

Reacties: 'dummer Fahrfehler, mangelnde Reifenhaftung?' en 'ein Fall von nicht angepasster Geschwindigkeit.'
Roepen vanaf de zijlijn... als je de snelheid nog meer wilt aanpassen kun je beter thuisblijven en naar het NOS-journaal gaan kijken... of Jinek.
mhoutman

Strömie schreef: 01 aug 2018, 18:51 Mijn fiets gaat vermoedelijk terug naar Zwitserland want als ik nu mijn Stromer App gebruik is de fiets die aan mijn App gekoppeld is het laatst gesignaleerd in Zolder. :geek: Morgen reactie van de dealert.
@Stromie, dat is geen goed nieuws om te lezen maar troost jezelf met de gedachte dat je er in ieder geval nog op hebt kunnen fietsen, terwijl mijn zending onderschept is door een verward persoon op zijn Jungheinrich ;)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Lomito schreef: 01 aug 2018, 18:02
bartgo schreef: 01 aug 2018, 16:08 Lomito, iedereen mag erop, en ik begrijp wel waarom :) Maar wat bij schade? Is jouw hoer verzekerd tegen demo-gebruik?
Mijn verzekering heet Dikkenberg.
Uit nieuwsgierigheid maar even gaan googelen. Dan kom ik eerst bij een winkel in Opheusden, en daar wordt niet over Stromers gesproken. Gelukkig wist ik ook Herveld, en dan wordt er meer duidelijk. Familie van elkaar?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Polling schreef: 02 aug 2018, 06:44 Uit nieuwsgierigheid maar even gaan googelen. Dan kom ik eerst bij een winkel in Opheusden, en daar wordt niet over Stromers gesproken. Gelukkig wist ik ook Herveld, en dan wordt er meer duidelijk. Familie van elkaar?
Voor zover ik begrepen heb wel.
Tip: als je zoekt op "Dikkenberg Stromer" dan vind je de nieuwe site, althans met mijn zoekmachine...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Nelis heeft voorheen voor bij de dealer in Opheusden gewerkt en is onder dezelfde naam een eigen toko in Herveld begonnen. Daar is Jos als leerling bijgekomen en op 18-jarige leeftijd mede-eigenaar geworden van de zaak. Voor zover ik weet geen familie, wel een goede samenwerking met het team in Opheusden (zie bijvoorbeeld dat gevalletje accu-uitval van Reinout), eerst als satelliet van de winkel in Opheusden en sinds de Stromer-verkopen begonnen is (november 2016) is de winkel in één jaar tijd uitgegroeid van lokale fietsenwinkel met merken als Flyer en Kalkhoff tot een top drie Stromer-verkoper in Nederland na een Amsterdame en Groningse dealer.
Plaats reactie